H γέννηση της πρώτης Mercedes πριν από 125 χρόνια – motorone.gr
H νέα Mercedes-Benz GLC εντυπωσιάζει με τη δυναμική ισχυρή ερμηνεία της κλασικής μάσκας του ψυγείου της Mercedes που παρουσιάστηκε το 1900. Αυτή η εμβληματική όψη των αυτοκινήτων της Mercedes-Benz έχει τις ρίζες της στην πρώτη Mercedes, η οποία ήταν και το πρώτο σύγχρονο αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε ποτέ: η Mercedes 35 hp. Στις 22 Νοεμβρίου 1900, η Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) στο Cannstatt ολοκλήρωσε το πρώτο όχημα αυτού του τύπου.
Αυτό το εξαιρετικά καινοτόμο αυτοκίνητο δημιουργήθηκε κατόπιν αιτήματος του Emil Jellinek, επιχειρηματικού εταίρου της DMG και ενθουσιώδους αυτοκινητιστή. Ο επιχειρηματίας με τις εξαιρετικές διασυνδέσεις ήταν ο σημαντικότερος πελάτης της εταιρείας εκείνη την εποχή. Μόνο το 1900, παρήγγειλε συνολικά 72 νέα οχήματα, τα οποία πούλησε σε αγοραστές από τις ανώτερες τάξεις της Ευρώπης.
H Mercedes 35 hp είναι ένα αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων για την εποχή του. Καλύπτει διάφορα τμήματα της αγοράς, όπως ήταν συνηθισμένο την εποχή εκείνη: ως σπορ έκδοση, ξεχωρίζει στους αγώνες. Εξοπλισμένο με ένα αριστοκρατικό αμάξωμα, είναι κατάλληλο για άνετες διαδρομές. Μόλις 14 χρόνια μετά την ανεξάρτητη εφεύρεση του αυτοκινήτου από τον Carl Benz και τον Gottlieb Daimler το 1886, η Mercedes 35 hp του 1900 ήταν ένας επαναστατικός συνολικός σχεδιασμός. Έθεσε τα πρότυπα για τη μελλοντική ανάπτυξη του σύγχρονου αυτοκινήτου.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Ο Jellinek ζήτησε από τον επικεφαλής μηχανολόγο της DMG, Wilhelm Maybach, ένα σύγχρονο, ισχυρό και ασφαλές όχημα που θα ξεπερνούσε τους περιορισμούς των προηγούμενων αυτοκινήτων με την καινοτόμο μηχανική του.
Το αίτημα προκλήθηκε από το θανατηφόρο ατύχημα του οδηγού αγώνων Wilhelm Bauer, ο οποίος οδηγούσε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο Daimler Phoenix 23 hp, το οποίο είχε δηλώσει ο Jellinek στον αγώνα ανάβασης Nice-La Turbie κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Αγώνων της Νίκαιας το 1900.
Το αγωνιστικό αυτοκίνητο του Jellinek αγωνίστηκε με το ψευδώνυμο «Mercédès», το όνομα της μεγαλύτερης κόρης του. Λίγο αργότερα, αυτό το όνομα έγινε η εμπορική ονομασία των αυτοκινήτων της DMG.
Πρόσθετες καινοτομίες ήταν η κεκλιμένη κολόνα τιμονιού και ένα κιβώτιο ταχυτήτων με συμπλέκτη που λειτουργούσε με το πόδι. Βασικές βελτιώσεις από άποψη εργονομίας και χαρακτηριστικά που παραμένουν θεμελιώδη στην αυτοκινητοβιομηχανία μέχρι σήμερα.
Ένα σημαντικό ορόσημο είναι το σύστημα μετάδοσης κίνησης. Ο καινοτόμος σχεδιασμός επέτρεψε τη χρήση ενός νέου κινητήρα υψηλής απόδοσης. Αυτός ο τετρακύλινδρος κινητήρας με κυβισμό 5,9 λίτρων, σχεδιασμένος από τον Josef Brauner, αποδίδει 25,7 kW (35 ίππους) στις 950 σ.α.λ., μία εντυπωσιακή τιμή για την εποχή.
Η εφεύρεση του Maybach, το ψυγείο με κυψελωτή δομή, επιτρέπει την εξαιρετικά αποδοτική ψύξη, διατηρώντας υψηλή απόδοση. Η κηρήθρα στο εμπρός μέρος του οχήματος, που αρχικά ήταν μια καθαρά τεχνική αναγκαιότητα, εξελίσσεται σε ένα εμβληματικό στοιχείο του σχεδιασμού της Mercedes από το 1926 και μετά. Στη Mercedes-Benz GLC που παρουσιάστηκε πρόσφατα, αυτό το μοτίβο του ψυγείου αποτελεί μια σύγχρονη έκφραση που υποδηλώνει το μέλλον του αυτοκινήτου.
Μετά τη Mercedes 35 hp του 1900, η DMG λάνσαρε τα συγγενικά μοντέλα της, τη Mercedes 12/16 hp και τη Mercedes 8/11 hp, το 1901. Αυτή την πρώτη γενιά οχημάτων Mercedes διαδέχεται το 1902 η σειρά μοντέλων Mercedes-Simplex. Το όνομα «Simplex» αναφέρεται στη λειτουργία τους, η οποία είναι ιδιαίτερα απλή για την εποχή.
Μια άλλη στρατηγικά κρίσιμη απόφαση λαμβάνεται επίσης το 1900: η DMG αγοράζει ένα οικόπεδο 185.000 τετραγωνικών μέτρων στο Untertürkheim που εξακολουθεί μέχρι και σήμερα να αποτελεί το κύριο εργοστάσιο της Mercedes-Benz. Ο Gottlieb Daimler δεν πρόλαβε να δει αυτές τις σημαντικές εξελίξεις, καθώς απεβίωσε στις 6 Μαρτίου 1900 σε ηλικία 65 ετών.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.











