H ιώβειος υπομονή του Nico Hulkenberg για ένα βάθρο

Δεν είναι συχνά που στη σύγχρονη Formula 1, την οποία έχουν κατακλύσει οι 20 something, ένας 37χρονος να γιορτάζει την πρώτη του παρουσία σε βάθρο ενός Grand Prix στη Formula 1, ωστόσο, το προηγούμενο Σαββατοκύριακο στο Silverstone, ο Nico Hulkenberg έκανε ακριβώς αυτό.
Έπειτα από 239 εκκινήσεις σε αγώνες της F1, ο Γερμανός κατάφερε να πετύχει το πιο σημαντικό ορόσημο στην πορεία του στο θεσμό, σημειώνοντας το ρεκόρ για τον οδηγό που έπρεπε να περιμένει περισσότερο στην ιστορία για να πετύχει ένα αντίστοιχο αποτέλεσμα.
Ήταν ένα πολύ δημοφιλές αποτέλεσμα, καθώς ο Hulkenberg αποτελεί μία αγαπητή φιγούρα στα paddock της F1, στα οποία βρίσκεται από το μακρινό 2010. Το αποτέλεσμα του GP Μ. Βρετανίας έθεσε τέλος σε μία ιστορική αδικία, δηλαδή το γεγονός ότι ένας τόσο καλός οδηγός όπως ο Hulkenberg δεν είχε ανέβει ποτέ στο βάθρο.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Γεννημένος στο Emmerich της Γερμανίας στις 19 Αυγούστου του 1987, o Hulkenberg ξεκίνησε να αγωνίζεται στα καρτ στην τρυφερή ηλικία των 10 ετών. Μέχρι να κάνει το ντεμπούτο του στη Formula 1 το 2010 με την ομάδα της Williams, ο «Hulk» είχε στεφθεί Πρωταθλητής σε όποια κατηγορία μονοθεσίων είχε αγωνιστεί: από τη Formula BMW ADAC (2005), και τον -ξεχασμένο πλέον- θεσμό του A1GP με εθνικές ομάδες, έως το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Formula 3 (2008), και το GP2 (2009), το εφαλτήριο για την F1.
Συνεπώς, ερχόταν το 2010 στην F1 με μεγάλες προοπτικές ως ένα νεαρό ταλέντο που θα μπορούσε κάλλιστα να πρωταγωνιστήσει. Αυτό άλλωστε έδειξε και η εκπληκτική pole position του στο GP Βραζιλίας στην πρώτη του σεζόν, με μία μη ανταγωνιστική Williams.
Καθώς η πίστα στέγνωνε στις κατατακτήριες δοκιμές, ο Hulkenberg ήταν ο πρώτος που τοποθέτησε σλικ ελαστικά στο μονοθέσιό του, κατάφερε να τα φέρει στις ιδανικές θερμοκρασίες νωρίτερα από, και πρόλαβε να σημειώσει δύο χρόνους που θα του έδιναν την pole position. Η διαφορά του από τους υπόλοιπους θα ξεπερνούσε το 1 δλ., μία αιωνιότητα δηλαδή στην F1. Αυτή όμως θα παρέμενε η μοναδική pole position μέχρι στιγμής στην καριέρα του στην F1.
Έπειτα από μόλις μία χρονιά, η Williams τον αποδέσμευσε, καθώς προτίμησε τα εκατομμύρια του Βενεζουελανού Pastor Maldonado. Ο Hulk πέρασε μία σεζόν «στον πάγκο», καθώς έγινε εφεδρικός οδηγός της Force India, για να επιστρέψει στην αγωνιστική δράση το 2012 με την ομάδα του Vijay Mallya. Έλαμψε και πάλι στη Βραζιλία, το φινάλε εκείνης της σεζόν.
Με τη βροχή να έρχεται και να φεύγει, ο Hulk βρέθηκε 3ος, άρχισε να καταδιώκει τις McLaren και τέθηκε επικεφαλής του αγώνα. Ένα λάθος επέτρεψε στον Lewis Hamilton να τον περάσει και όταν ο Γερμανός επιτέθηκε ξανά, έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου και προσέκρουσε στη McLaren του αντιπάλου του για να καταλήξει στην 5η θέση και να χάσει την ευκαιρία της νίκης ή ενός βάθρου.
Κατά τη διάρκεια του 2012, ο Hulk αποτελούσε τη δεύτερη επιλογή της Mercedes αν ο Hamilton δεν αποδεχόταν την προσφορά της για την επόμενη σεζόν. Αν o Hamilton είχε πει όχι, ο Hulk θα μπορούσε να είχε κατακτήσει τίτλους στην F1. Εντέλει όμως, μετέβη στη Sauber, η οποία την προηγούμενη χρονιά είχε συγκεντρώσει 4 παρουσίες στο βάθρο. Εκεί θα αντικαθιστούσε τον Sergio Perez (ο οποίος αναχώρησε για τη McLaren), αλλά θα ήταν μία κακή σεζόν για την ελβετική ομάδα. Μία 4η θέση του Hulk στην Κορέα ξεχώρισε.
Ο Hulk βρισκόταν το 2013 σε συνομιλίες για να προσχωρήσει στη Ferrari και υπήρχε έτοιμο συμβόλαιο το οποίο είχε υπογράψει ο ίδιος, αλλά όχι και η ιταλική πλευρά. Εντέλει, η θέση πήγε στον Kimi Raikkonen, και ο Hulk επέστρεψε στη Force India, όπου μαζί με τον Sergio Perez σχημάτιζαν μια δυνατή οδηγική σύνθεση.
Αν και ο Γερμανός ήταν ταχύτερος συνήθως στις κατατακτήριες δοκιμές, ο Perez ήταν αυτός που ανέβηκε στο βάθρο 4 φορές μέσα σε τρία χρόνια, έναντι καμίας του Hulk, παρότι υπήρχαν κάποιες ευκαιρίες. Όπως στο GP Μονακό του 2016, που έπειτα από το pit stop του κόλλησε πίσω από πιο αργά μονοθέσια και το βάθρο πήγε στον Perez. Εκείνη τη χρονιά εκκίνησε 2ος στην Αυστρία, ενώ στη Βραζιλία μία αστοχία ελαστικού του κόστισε το βάθρο.
Μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες στην καριέρα του Hulk, είναι η επικράτηση στο θρυλικό 24ωρο αγώνα αντοχής του Le Mans με την ομάδα της Porsche το 2015, παράλληλα με την πορεία του στην F1.
Το 2017 πήγε στη Renault, καθώς οι Γάλλοι είχαν επιστρέψει με εργοστασιακή ομάδα στην F1 και προσπαθούσαν να την ξαναχτίσουν. Βρέθηκε ξανά πολύ κοντά στο βάθρο στο GP Σιγκαπούρης πριν εγκαταλείψει. Στο φινάλε της σεζόν στο Άμπου Ντάμπι to 2018 το μονοθέσιό του τούμπαρε έπειτα από επαφή με τον Romain Grosjean, για να δηλώσει στον ασύρματο της γαλλικής ομάδας το αμίμητο «κρέμομαι σαν αγελάδα εδώ». Πλησίασε ξανά πολύ κοντά και στο βρεγμένο GP Γερμανίας του 2019, πριν καταλήξει στις μπαριέρες και η Renault αποφασίσει να τον αντικαταστήσει.
Αυτό θα μπορούσε να ήταν το τέλος της καριέρας στου στην F1, καθώς ήταν εφεδρικός οδηγός της Racing Point/Aston Martin, κάνοντας περιστασιακές -πολύ καλές- εμφανίσεις την περίοδο της πανδημίας (2020-2022).
Αλλά η Haas τον επανέφερε στην ενεργό δράση το 2023 και ο Hulk, πολύ πιο ώριμος και αξιόπιστος ως οδηγός πλέον, άρπαξε την ευκαιρία, υποσκελίζοντας αρκετά εύκολα τον άσπονδο φίλο του, Kevin Magnussen. Με τον Δανό είχαν ανταλλάξει μερικές αγενείς κουβέντες έπειτα από το GP Ουγγαρίας του 2017, όταν ο Magnussen είχε ωθήσει τον Hulk εκτός πίστας. Ωστόσο, έβαλαν αυτό το περιστατικό πίσω τους.
Πέρυσι, ο Hulk δεν θα μπορούσε να αρνηθεί την πρόταση της Sauber (και του παλιού του γνώριμου από την Porsche, Andreas Seidl, που έκτοτε έχει αντικατασταθεί από τον Mattia Binotto) για το 2025, καθώς θα γίνει η εργοστασιακή ομάδα της Audi στην F1 του χρόνου. To να βρεθεί σε μία γερμανική εργοστασιακή ομάδα είναι για τον Hulkenberg μία από τις μεγαλύτερες κινήσεις στην καριέρα του.
Ωστόσο, κανείς δεν θα μπορούσε να προβλέψει ότι με την ομάδα που ήρθε τελευταία -και καταϊδρωμένη- πέρυσι, ο Hulk θα σημείωνε έως το μέσο της φετινής σεζόν το πρώτο του βάθρο στην F1 και το πρώτο της Sauber από το GP Ιαπωνίας του 2012, με τον Kamui Kobayashi. Ήταν η χρονιά με τις τέσσερις παρουσίες στο βάθρο που είχαν πείσει τον Hulk να μεταβεί στη Sauber την πρώτη φορά. Με τον Mattia Binotto έχει αλλάξει τον τρόπο προσέγγισης της ομάδας, που είχε παρατήσει τα πράγματα στην τύχη τους για όσο θα ονομαζόταν Sauber υπό τη διεύθυνση του Andreas Seidl, προετοιμαζόμενη για το 2026.
O Ιταλός αποφάσισε ότι είναι σημαντικό να τα πάει η ομάδα καλά, ώστε να υπάρχει συνοχή και να ανέβει η ομάδα επίπεδο πριν την έλευση της Audi, ακόμα και αν του χρόνου θα δούμε μεγάλες αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς που διέπουν μονοθέσια και μονάδες ισχύος. Η Sauber έχει παρουσιάσει φέτος αναβαθμίσεις οι οποίες έχουν βελτιώσει αισθητά το μονοθέσιο, το οποίο φαίνεται να υστερεί σε ταχύτητα στις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά έχει πολύ δυνατό ρυθμό αγώνα.
Ο Hulk έχει πραγματοποιήσει εξαιρετικούς αγώνες ανάκαμψης φέτος: από τη 17η στην 7η θέση στο GP Αυστραλίας, από τη 15η στην 5η θέση στο GP Ισπανίας, από την 20ή στην 9η θέση στο GP Αυστρίας, και φυσικά από τη 19η θέση στο βάθρο στο GP Μ. Βρετανίας. Όλες αυτές οι εμφανίσεις έχουν ενισχυθεί από την άψογη εκτέλεση στρατηγικής για την ελβετική ομάδα. Στις εναλλασσόμενες συνθήκες του Silverstone, έκαναν τις σωστές αποφάσεις σε κάθε περίπτωση και ο Hulk κατάφερε να επικρατήσει του Hamilton (με την ανώτερη Ferrari) στην πίστα.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.