H ιστορία του πρώτου μεταπολεμικού μοντέλου της Audi

Η Audi έχει μια πλούσια ιστορία 116 ετών, από το μακρινό 1909, όμως η σύγχρονη ιστορία της μάρκας αρχίζει πριν από 60 χρόνια, στις 13 Αυγούστου 1965.
Εκείνη τη χρονιά παρουσιάστηκε το «νέο Audi» – όπως χαρακτηρίστηκε στο δελτίο Τύπου της παγκόσμιας πρεμιέρας στην IAA – η Auto Union GmbH, πρόγονος της σημερινής AUDI AG, η οποία αντιμετώπιζε σοβαρές οικονομικές δυσκολίες.
Δεν ήταν η πρώτη φορά στην ιστορία της που καλούνταν να ξεπεράσει εμπόδια. Η επανεκκίνηση της μάρκας μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο υπήρξε ιδιαίτερα δύσκολη: η Γερμανία ήταν διαλυμένη από τον πόλεμο, ενώ το εργοστάσιο της Auto Union AG είχε περάσει στην κατοχή της Σοβιετικής Ένωσης.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Μέσα σε αυτή τη συγκυρία, πρώην εργαζόμενοι της Auto Union μετακινήθηκαν προς τα δυτικά και ίδρυσαν στο Ίνγκολσταντ μια αποθήκη ανταλλακτικών – τον προπομπό της νέας Auto Union GmbH, που ιδρύθηκε το 1949.
Η νεοσύστατη εταιρεία ξεκίνησε την παραγωγή οχημάτων, κυρίως μοτοσυκλετών και Van με την επωνυμία DKW, τα οποία γνώρισαν εμπορική επιτυχία κατά την περίοδο της ανασυγκρότησης και της οικονομικής ανάκαμψης της Γερμανίας. Μέσα από τη συνεργασία με τη Daimler-Benz και με την καθοριστική υποστήριξη της Volkswagen, η Auto Union κατάφερε να ανακάμψει και να χαράξει μια νέα πορεία.
Καθώς όμως ο πληθυσμός γινόταν πιο εύπορος, η ανάγκη των ανθρώπων για αυτοκίνητα αυξάνονταν ραγδαία. Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1960, τα μοντέλα DKW – βασισμένα σε τεχνολογία προπολεμικής εποχής – θεωρούνταν πλέον ξεπερασμένα. Η μακροχρόνια επιμονή στον δίχρονο κινητήρα οδήγησε σε πτωτική πορεία πωλήσεων.
Καθοριστική για την πορεία της Auto Union στάθηκε μια στρατηγική απόφαση της Daimler-Benz AG στις αρχές της δεκαετίας του 1960: η παραχώρηση ενός τετράχρονου κινητήρα στη θυγατρική της εταιρεία. Παράλληλα, η Daimler έστειλε στο Ίνγκολσταντ τον μηχανικό Ludwig Kraus, ο οποίος ανέλαβε την ηγεσία του τμήματος ανάπτυξης και εισήγαγε τον νέο κινητήρα σε μαζική παραγωγή. Το αποτέλεσμα ήταν ένα μοντέλο ιδιαίτερα σημαντικό για την μάρκα: το πρώτο Audi με τετράχρονο κινητήρα, που έμελλε να αλλάξει τη μοίρα της Auto Union.
Το «νέο Audi» κυκλοφόρησε το 1965 – 25 χρόνια μετά το τελευταίο Audi 920 που κατασκευάστηκε στο Τσβίκαου το 1940 και 55 χρόνια μετά το πρώτο Audi στην ιστορία, το Type A 10/22 PS.
Η Auto Union επέλεξε να επαναφέρει το ιστορικό προπολεμικό όνομα «Audi» – αρχικά χωρίς πρόσθετους χαρακτηρισμούς για να δείξει την εξέλιξη του νέου μοντέλου. Αυτό παρουσιάστηκε ως Auto Union «τύπου Audi», ενώ εσωτερικά υιοθετήθηκε η ονοματολογία F103, ως εξέλιξη του προηγούμενου DKW F102.
Το «Audi» εκείνη την περίοδο αναφερόταν αποκλειστικά στην ονομασία του μοντέλου, καθώς η εταιρεία συνέχιζε να λειτουργεί με την επωνυμία Auto Union GmbH. Χρειάστηκε να περάσουν δύο δεκαετίες για να ολοκληρωθεί η μετεξέλιξη: το 1985 ιδρύθηκε επίσημα η AUDI AG.
Το πρώτο Audi – ανεπίσημα γνωστό ως «Audi 72» – παρουσιάστηκε τον Αύγουστο του 1965, ενώ από την άνοιξη του 1966 διατέθηκε και ως station wagon με την επωνυμία «Variant», αξιοποιώντας την ορολογία της Volkswagen. Τα sedan κυκλοφόρησαν σε δίθυρες και τετράθυρες εκδόσεις, ενώ οι εκδόσεις «L» προσέφεραν πλουσιότερο εξοπλισμό.
Το πρώτο μεταπολεμικό Audi (αριστερά) και ο προκάτοχός του, το DKW F 102.
Το νέο Audi, βασισμένο στο DKW F102, επιμηκύνθηκε κατά 10 εκατοστά και απέκτησε νέο σχεδιασμό με ορθογώνιους προβολείς και φαρδύτερη, μαύρη μάσκα. Το χειροκίνητο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων με επιλογέα στην κολόνα του τιμονιού ήταν στον βασικό εξοπλισμό, ενώ τα δισκόφρενα παρέμειναν εσωτερικά της μετάδοσης, όπως και στον προκάτοχό του. Μόνο τους πρώτους τρεις μήνες κατασκευάστηκαν 16.000 νέα Audi.
Το Audi 80 με 80 ίππους προστέθηκε το 1966 και ακολούθησε το κορυφαίο Super 90 με τελική ταχύτητα άνω των 160 χλμ./ώρα και ξεχωριστή εμφάνιση, χάρη στις χρωμιωμένες λεπτομέρειες στους θόλους.
Το 1968 παρουσιάστηκε το Audi 60, το οποίο εξελίχθηκε στο εμπορικότερο μοντέλο της σειράς, ενώ το Audi 75 αντικατέστησε αργότερα τις εκδόσεις 72 και 80 ίππων. Συνολικά, από τα 416.852 αυτοκίνητα που παρήχθησαν, περισσότερα από τα μισά ήταν Audi 60 και 60 L – αποδεικνύοντας τη μαζική αποδοχή της νέας εποχής Audi.
Από αριστερά προς τα δεξιά: Το DKW F 102 και το «νέο Audi».
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.