Honda Civic Type R: Δεν αποκλείεται να το δούμε ηλεκτρικό στο μέλλον

Honda Civic Type R S (Nürburgring)


Αυτή η χρονιά σηματοδοτεί το τέλος των μοντέλων Type R στην Ευρώπη – τουλάχιστον προς το παρόν – καθώς το Civic Type R μας αποχαιρετά. Ωστόσο, η Honda έχει αφήσει να εννοηθεί ότι μελλοντικά το σπορ σήμα της θα συνεχίσει να υπάρχει στην εποχή των ηλεκτρικών οχημάτων.

Μιλώντας στο Auto Express κατά την παρουσίαση του νέου Prelude, ο επικεφαλής του project Prelude της Honda, Tomoyuki Yamagami, είπε ότι «το Type R μπορεί να είναι οτιδήποτε στο μέλλον, ανάλογα με τις απαιτήσεις της αγοράς» και ότι το «Type R δεν εξαρτάται αποκλειστικά από έναν τούρμπο κινητήρα» – αναφερόμενος στην κατάργηση του υπερτροφοδοτούμενου 2λιτρου κινητήρα του Civic Type R.

Αντί να αναφερθεί σε λεπτομέρειες σχετικά με τον πιθανό εξηλεκτρισμό των μοντέλων Type R, ο Yamagami επανέλαβε επίσης ότι για τη Honda, το «σήμα Type R αφορά την ικανότητα μέγιστης ενίσχυσης των δυναμικών χαρακτηριστικών» – μια πτυχή που προφανώς θα συνεχιστεί και στο μέλλον, ανεξάρτητα από την πηγή ισχύος.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 

 

 

Τα σχόλια του Yamagami συνάδουν με αυτά του Toshihiro Akiwa, επικεφαλής του Κέντρου Ανάπτυξης BEV της ιαπωνικής εταιρείας, που μας έδωσε κάποιες πληροφορίες για το μέλλον του σήματος Type R στην αποκάλυψη των δύο πρώτων πρωτοτύπων της αμιγώς ηλεκτρικής γκάμας «0» στην έκθεση CES στο Las Vegas, νωρίτερα φέτος.

«Μπαταρία και κινητήρας έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά, οπότε δεν μπορούμε να δημιουργήσουμε κάτι ακριβώς το ίδιο με πριν», είχε πει ο Akiwa. «Σε ένα ηλεκτρικό όχημα, πώς μπορούμε να προσφέρουμε τη χαρά της οδήγησης; Φυσικά δεν το έχουμε βάλει κάτω, αλλά δεν πρόκειται μόνο για ισχύ, είναι ο ήχος, οι κραδασμοί, η επιτάχυνση και η ανθρώπινη εμπειρία. Αυτές είναι οι χαρές της οδήγησης.»

Goodwood Festival of Speed 2025 Honda 0 SUV

Τα δύο αυτοκίνητα της σειράς «0», ένα μεγάλο σεντάν και ένα μεσαίο SUV, θα βγουν στην παραγωγή το 2026 ως τα πρώτα από 7 μοντέλα που θα βασιστούν στην νέα ηλεκτρική πλατφόρμα της Honda, αλλά η εταιρεία δεν έχει ακόμη αποκαλύψει σχέδια για εκδόσεις υψηλών επιδόσεων, παρά το γεγονός ότι οι ηλεκτροκινητήρες θα μπορούν να αποδίδουν έως και περίπου 480 ίππους.

Η πιο πρόσφατη γενιά του «απλού» Civic είναι υβριδική με 184 ίππους, αλλά το απερχόμενο Civic Type R, το μοναδικό προς το παρόν μοντέλο στην Ευρώπη που φέρει το σήμα Type R, κινείται από έναν παραδοσιακό turbo βενζινοκινητήρα 2.0 λίτρων με απόδοση 329 ίππων. Το σήμα Type R έχει παραδοσιακά συνδεθεί με το Civic, αν και μερικά άλλα μοντέλα, όπως τα NSX Type-R, Integra Type R και Accord Type R, έχουν επίσης φέρει το σεβαστό αυτό όνομα.

Η αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων υψηλών επιδόσεων αρχίζει σιγά-σιγά να αναπτύσσεται, με τη Hyundai να είναι η πρώτη που απέδειξε ότι είναι εφικτό να φτιαχτούν γρήγορα και συναρπαστικά EVs με το Ioniq 5 N, ενώ πρόσφατα το Alpine A290 κυκλοφόρησε προς πώληση.

Πριν από τα Hyundai και Alpine, τα σπορ EVs ήταν στην ουσία πιο ισχυρές εκδόσεις συνηθισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, χωρίς σημαντικές βελτιώσεις στο πλαίσιο, τα φρένα ή τη μηχανική για να συνοδεύουν την επιπλέον ισχύ με την απαιτούμενη οδηγική εμπειρία.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ: AUTO EXPRESS
ΑΠΟΔΟΣΗ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΗΜΝΑΙΟΣ

Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων