Hongqi E-HS5: Αλλο ένα made in China αυτοκίνητο που φλερτάρει με τη Γηραιά Ήπειρο – Cars Electric

Στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Σαγκάης 2025, η Hongqi εμφανίστηκε με το σύνθημα «Go big, go home», φέρνοντας στο προσκήνιο το νέο ηλεκτρικό SUV E-HS5. Με αιχμηρό σχεδιασμό και στενά LED φώτα, το μοντέλο θυμίζει την τάση των κινεζικών SUV, όμως η πραγματική του δύναμη, βρίσκεται στην τεχνολογία. Η δομή ασφαλείας 9H4M με 74,5% χάλυβα υψηλής αντοχής, οι περιοχές πρόσκρουσης ανθεκτικές έως 2000 MPa και η μπαταρία με προστασία IPX8 που αντέχει βύθιση 120 ωρών, το καθιστούν σχεδόν… θωρακισμένο. Μάλιστα, μπορεί να κινηθεί σε νερό ενός μέτρου βάθους, για πέντε συνεχόμενες ημέρες. Στο εσωτερικό, η άνεση συναντά την πολυτέλεια, με οθόνη 65 ιντσών και καθίσματα μασάζ.
Η κινεζική μάρκα στρέφει πλέον το βλέμμα της στην Ευρώπη. Η διάθεση του E-HS5 ξεκινά από Δανία, Νορβηγία και Ολλανδία, με τη Γερμανία να ακολουθεί. Ωστόσο, η παρουσία της στην αγορά της Γερμανίας, υπήρξε μέχρι σήμερα σχεδόν ανύπαρκτη: από το 2004 έχουν ταξινομηθεί μόλις 326 οχήματα. Έτσι, η Hongqi καλείται να αντιμετωπίσει μια δύσκολη αρχή, σε μια αγορά όπου η εικόνα, το κύρος και η απόδοση, μετρούν περισσότερο από την απλή τιμή.
Μελλοντικά, η εταιρεία σκοπεύει να φέρει και άλλα μοντέλα μεσαίας κατηγορίας, όπως το sedan E-H5, όμως εκεί η ανταγωνιστικότητα είναι τεράστια. Μοντέλα όπως τα VW ID.4 και Tesla Model Y κυριαρχούν, ενώ κινεζικοί ανταγωνιστές όπως οι Xpeng, Nio και Zeekr κερδίζουν πόντους, με εξελιγμένα συστήματα λογισμικού και αυτόνομης οδήγησης. Αντίθετα, η Hongqi, θεωρείται τεχνολογικά πίσω, με τη συνεργασία της με τη Mobileye να αντιμετωπίζεται περισσότερο ως επικοινωνιακή κίνηση.
Επιπλέον, η χαμηλή αναγνωρισιμότητα της μάρκας, η περιορισμένη γκάμα και το αδύναμο δίκτυο αντιπροσώπων, δυσκολεύουν την προσπάθεια. Στη Γερμανία, η διάθεση των μοντέλων, βασίζεται σχεδόν αποκλειστικά στον εισαγωγέα Hedin, χωρίς ουσιαστική υποστήριξη από οργανωμένο δίκτυο marketing. Αντίθετα, η BYD, που επίσης συνεργάστηκε με την Hedin, αποφάσισε να πάρει τον έλεγχο στα χέρια της και να δημιουργήσει 120 αντιπροσωπείες, μέχρι το τέλος του έτους.
Η Hongqi από την πλευρά της δηλώνει ότι σκοπεύει μέσα σε πέντε χρόνια να δραστηριοποιείται σε 100 χώρες με περισσότερα από 1.000 κέντρα πωλήσεων και σέρβις. Η στρατηγική για την Ευρώπη, αναμένεται να παρουσιαστεί στην IAA του Μονάχου, όπου ίσως δούμε αν θα υπάρξει συνεργασία με το δίκτυο σέρβις της VW, μέσω της μητρικής FAW – μια κίνηση που θα μπορούσε να ξεπεράσει άμεσα, το εμπόδιο της τεχνικής υποστήριξης.
Στο μέτωπο της τεχνολογίας, η μάρκα επενδύει σε νέες πλατφόρμες:
-
Η Tiangong (800 Volt) για ταχεία φόρτιση και αυτονομία άνω των 700 χλμ.
-
Η Honghu για υβριδικά οχήματα.
-
Η Jiuzhang, που ενσωματώνει λειτουργίες αυτόνομης οδήγησης και AR head-up display.
Παρά τις φιλόδοξες εξαγγελίες, η πραγματικότητα είναι σκληρή: η επιτυχία κρίνεται στο σήμερα. Με το E-HS5, η Hongqi έχει ίσως την τελευταία της ευκαιρία, να αποδείξει ότι μπορεί να σταθεί στη Γερμανία – μια αγορά όπου άλλοι κινεζικοί κολοσσοί, όπως η SAIC, επίσης δυσκολεύονται. Οι φήμες για πιθανές συγχωνεύσεις, δείχνουν ότι ο δρόμος για την «Κόκκινη Σημαία» στην Ευρώπη, κάθε άλλο παρά εύκολος θα είναι.
Πηγή: elektroauto-news.net
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.