Hyundai Ioniq 3: Ξεκινά η παραγωγή στην Τουρκία – Cars Electric

Η Hyundai προχωρά σε μια στρατηγική κίνηση για την ενίσχυση της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς ανακοίνωσε την παραγωγή του ολοκαίνουργιου Ioniq 3 στην Τουρκία. Η είδηση δεν ήρθε μέσα από επίσημο δελτίο Τύπου, αλλά αποκαλύφθηκε από τον Murat Berkel, Γενικό Διευθυντή της Hyundai Τουρκίας, σε συνέντευξή του στο περιθώριο της Έκθεσης Αυτοκινήτου IAA στο Μόναχο.
Σύμφωνα με τον ίδιο, το Ioniq 3 θα είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που θα παράγει η Hyundai στην Ευρώπη, με το εργοστάσιο της Σμύρνης να αναλαμβάνει τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Παράλληλα, θα αποτελέσει και το πρώτο ηλεκτρικό όχημα που θα εξαχθεί από την Τουρκία στην Ευρώπη μετά την παρουσία του Togg. Οι κύριες αγορές όπου θα διατεθεί είναι το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία και η Γαλλία.
Ήδη από τον Μάιο υπήρχαν πληροφορίες πως η Hyundai θα ενσωματώσει την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη μονάδα της στη Σμύρνη, παράλληλα με τα συμβατικά μοντέλα. Ωστόσο, μόλις τώρα έγινε γνωστό ότι το συγκεκριμένο όχημα θα είναι το Ioniq 3.
Στην IAA, η κορεατική εταιρεία δεν παρουσίασε ακόμη την τελική έκδοση παραγωγής, αλλά αποκάλυψε το Concept Three, μια σχεδιαστική μελέτη που προϊδεάζει για το μελλοντικό μοντέλο. Το πρωτότυπο έχει διαστάσεις 4,29 μέτρα μήκος, 1,94 μέτρα πλάτος και 1,43 μέτρα ύψος, συνδυάζοντας κοφτές γραμμές με καμπύλες επιφάνειες και τα χαρακτηριστικά pixel φωτιστικά που συναντάμε στη σειρά Ioniq. Το αποτέλεσμα είναι ένα δυναμικό και σπορ παρουσιαστικό, το οποίο προϊδεάζει για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Τεχνολογικά, ο Berkel επιβεβαίωσε ότι το νέο μοντέλο θα βασίζεται στην πλατφόρμα Electric Global Modular Platform (E-GMP), η οποία επιτρέπει την ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων από διαφορετικές κατηγορίες πάνω στην ίδια υποδομή. Παρότι δεν ξεκαθάρισε αν θα υιοθετηθεί η έκδοση 400V ή 800V, όλα δείχνουν πως το Ioniq 3 θα ακολουθήσει την πιο προσιτή εκδοχή των 400V, όπως συμβαίνει και με τα Kia EV3, EV4 και EV5. Αυτό σημαίνει επιλογές μπαταρίας 60,3 ή 81,4 kWh, με κίνηση εμπρός και ισχύ έως 160 kW.
Το εργοστάσιο της Hyundai στην Τουρκία, που σήμερα παράγει κυρίως τα i10, i20 και το SUV Bayon, θα προσαρμοστεί ώστε να ενσωματώσει την παραγωγή ηλεκτρικών. Η μεταβατική περίοδος θα μειώσει προσωρινά τη δυναμικότητα από τις 245.000 στις 190.000 μονάδες ετησίως, ωστόσο από το 2026 θα είναι έτοιμο να υποστηρίξει την κατασκευή του νέου ηλεκτρικού SUV. Παράλληλα, τα i20 και Bayon θα αναβαθμιστούν το 2027, αποκτώντας και υβριδικές εκδόσεις.
Σημαντικό είναι πως, ενώ η Hyundai ήδη κατασκευάζει το Kona Electric στο εργοστάσιο της Τσεχίας, όλα τα μοντέλα της σειράς Ioniq εξακολουθούν να εισάγονται από τη Νότια Κορέα. Με την έλευση του Ioniq 3, η εταιρεία κάνει το αποφασιστικό βήμα να ενισχύσει την ευρωπαϊκή παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, μειώνοντας την εξάρτηση από την Ασία.
Η κίνηση αυτή αναμένεται να δώσει ώθηση στην παρουσία της Hyundai στην Ευρώπη, καθώς η κατηγορία των συμπαγών ηλεκτρικών SUV είναι από τις πιο ανταγωνιστικές και με αυξανόμενη ζήτηση. Το Ioniq 3 φιλοδοξεί να αποτελέσει κεντρικό παίκτη στην αγορά, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία της κορεατικής φίρμας και τη στρατηγική θέση της Τουρκίας ως κόμβου παραγωγής και εξαγωγών.
Πηγή: turkiyetoday.com
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.