IONIQ 3: Η Hyundai ετοιμάζει μια μικρή ηλεκτρική «βόμβα»
Η Hyundai ετοιμάζεται να προκαλέσει αίσθηση στην κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων πόλης, με το ολοκαίνουργιο IONIQ 3. Το μοντέλο, που παρουσιάστηκε αρχικά ως πρωτότυπο στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Μονάχου, δείχνει αποφασισμένο να διαφοροποιηθεί τόσο αισθητικά, όσο και τεχνολογικά, από ό,τι έχουμε συνηθίσει στη γκάμα IONIQ. Με έμφαση στην αεροδυναμική, το σπορ προφίλ και μια αναμενόμενα προσιτή τιμή, το IONIQ 3 φιλοδοξεί να επαναπροσδιορίσει την έννοια της ηλεκτρικής αστικής μετακίνησης.
Σχεδίαση «Τέχνη του Ατσαλιού» με σπορ χαρακτήρα
Η Hyundai υιοθετεί στο IONIQ 3 τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία «Τέχνη του Ατσαλιού», εμπνευσμένη από τις σύγχρονες τεχνολογίες κατεργασίας χάλυβα. Το αποτέλεσμα είναι μια δυναμική σιλουέτα τύπου Aero Hatch, που θυμίζει περισσότερο compact sport μοντέλο παρά κλασικό αυτοκίνητο πόλης. Οι καθαρές γραμμές, το χαμηλό ύψος και η αεροτομή τύπου ducktail στο πίσω μέρος, ενισχύουν τον αεροδυναμικό χαρακτήρα και την premium αίσθηση.

Οι πρόσφατες κατασκοπευτικές φωτογραφίες από την Ευρώπη, δείχνουν ότι η έκδοση παραγωγής, θα διαφέρει ελάχιστα από το πρωτότυπο. Με μήκος 4.287 χλστ., πλάτος 1.940 χλστ., ύψος 1.428 χλστ. και μεταξόνιο 2.722 χλστ., το IONIQ 3 τοποθετείται απέναντι σε μοντέλα όπως το Kia EV3 και το Volkswagen ID.3, προσφέροντας αντίστοιχες – αν όχι πιο σπορ – αναλογίες.
Η ταυτότητα IONIQ παραμένει
Παρά τη σχεδιαστική του τόλμη, το IONIQ 3 διατηρεί βασικά στοιχεία της οικογένειας. Οι χαρακτηριστικοί προβολείς Parametric Pixel μπροστά και πίσω, εξασφαλίζουν άμεση αναγνωρισιμότητα και συνδέουν οπτικά το νέο μοντέλο με τα IONIQ 5 και IONIQ 6. Η Hyundai καταφέρνει έτσι να συνδυάσει τη συνοχή της γκάμας, με τη μοναδική προσωπικότητα του κάθε μοντέλου.
Ηλεκτρική πλατφόρμα και επιδόσεις
Αν και οι τελικές προδιαγραφές δεν έχουν ανακοινωθεί επίσημα, όλα δείχνουν ότι το IONIQ 3, θα βασίζεται σε εξελιγμένη ηλεκτρική πλατφόρμα του ομίλου. Αναμένονται δύο εκδόσεις μπαταρίας ιόντων λιθίου:
-
58,3 kWh, ιδανική για καθημερινή αστική και προαστιακή χρήση
-
81,4 kWh, για αυξημένη αυτονομία και μεγαλύτερα ταξίδια
Η αυτονομία εκτιμάται μεταξύ 350 και 500 χιλιομέτρων WLTP, ανάλογα με την έκδοση. Όσον αφορά την ισχύ, οι πληροφορίες συγκλίνουν σε ηλεκτροκινητήρες από περίπου 170 PS για τη βασική έκδοση και έως 220–230 PS για τις ισχυρότερες εκδόσεις, προσφέροντας σβέλτες επιδόσεις και άμεση απόκριση, χαρακτηριστική των ηλεκτρικών μοντέλων της Hyundai.
Παραγωγή, λανσάρισμα και τιμή
Η παραγωγή του IONIQ 3 έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει στις αρχές του 2026 στο εργοστάσιο της Hyundai στην Τουρκία, με κύριο στόχο την ευρωπαϊκή αγορά. Η επιλογή αυτή αναμένεται να συμβάλει στον περιορισμό του κόστους και στην ανταγωνιστική τιμολόγηση. Αν και οι τελικές τιμές δεν έχουν ανακοινωθεί, οι εκτιμήσεις τοποθετούν την τιμή εκκίνησης κοντά στα 32.000–34.000 ευρώ, ενώ οι πλουσιότερες εκδόσεις με τη μεγάλη μπαταρία, ενδέχεται να προσεγγίσουν τις 40.000 ευρώ. Οι πρώτες πωλήσεις αναμένονται την άνοιξη του 2026. Με το IONIQ 3, η Hyundai δείχνει έτοιμη να συνδυάσει δυναμική εμφάνιση, τεχνολογία αιχμής και πρακτικότητα, διεκδικώντας πρωταγωνιστικό ρόλο, σε μια από τα πιο κρίσιμες κατηγορίες της ηλεκτρικής αγοράς.
Πηγή: rouleur-electrique.fr
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.


