iX3 50 xDrive: Το ηλεκτρικό SUV που ανοίγει νέο κεφάλαιο για τη BMW

Suzuki S-Cross


Η BMW αφιέρωσε τέσσερα ολόκληρα χρόνια σε μια από τις πιο σημαντικές εξελικτικές φάσεις της ηλεκτροκίνησής της. Το αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας, αποτυπώνεται εντυπωσιακά στο νέο iX3 50 xDrive, ένα μοντέλο που δεν αποτελεί απλώς μια ακόμη ηλεκτρική προσθήκη στη γκάμα, αλλά το πρώτο πλήρες δείγμα, της νέας τεχνολογικής κατεύθυνσης του κατασκευαστή. Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα οδήγησης, γίνεται φανερό ότι εδώ δεν έχουμε μια απλή ανανέωση – πρόκειται για μια ολοκληρωμένη αλλαγή φιλοσοφίας.

Η BMW παρουσιάζει ένα αυτοκίνητο βασισμένο σε ολοκαίνουργια αρχιτεκτονική, με εντελώς νέα λογική λειτουργίας, φρέσκια δομή υπολογιστών και ένα πρωτοποριακό σύστημα υποβοήθησης, που μειώνει αισθητά τον φόρτο του οδηγού. Το iX3 50 xDrive αποτελεί ουσιαστικά το πρώτο κεφάλαιο μιας σειράς μοντέλων, που θα διαφοροποιηθούν ριζικά από κάθε προηγούμενη γενιά – και αυτή η αίσθηση είναι που κάνει αυτή την πρώτη επαφή, τόσο συναρπαστική.

Δείτε ακόμα: Η BMW θα αποκαλύψει ένα μυστηριώδες όχημα την παραμονή των Χριστουγέννων

iX3 50 xDrive: Το ηλεκτρικό SUV που ανοίγει νέο κεφάλαιο για τη BMW
Πανοραμική όραση: Η νέα εποχή της BMW στην πληροφορία

Μία από τις πιο άμεσες εντυπώσεις, είναι η νέα λωρίδα πληροφόρησης στο κάτω μέρος του παρμπρίζ, την οποία η BMW ονομάζει Panoramic Vision. Πρόκειται για μια ενσωματωμένη επιφάνεια προβολής, που παρουσιάζει στον οδηγό έξι διαφορετικές ενότητες πληροφοριών, ακριβώς μέσα στο οπτικό του πεδίο.

Παρά τις δύσκολες καιρικές συνθήκες της δοκιμής, με συννεφιά και έντονη βροχή, η ορατότητα της οθόνης, παρέμεινε άριστη. Τα λίγα λεπτά ηλιοφάνειας, έδειξαν ότι ακόμη και με έντονο πλάγιο φως ή ηλιακή ακτινοβολία από πίσω, η εικόνα παραμένει καθαρή, χωρίς αντανακλάσεις. Ακόμη και τα γυαλιά ηλίου, δεν δυσκόλεψαν την ανάγνωση – κάτι εξαιρετικά σημαντικό, για καθημερινή χρήση.

Μπροστά από το τιμόνι, σταθερά εμφανίζονται η ταχύτητα και η διαθέσιμη αυτονομία. Η δεξιά περιοχή, μπορεί να προσαρμοστεί με έξι διαφορετικές ενδείξεις: χρόνο άφιξης, θερμοκρασίες, μουσική, λειτουργίες βοηθού, ή ακόμη και τεχνικά δεδομένα. Όσοι αγαπούν τη λεπτομέρεια, μπορούν να προσθέσουν πληροφορίες σχετικά με τη θερμοκρασία μπαταρίας, τη γωνία τιμονιού, ή το ποσοστό πατήματος του γκαζιού. Στο πακέτο M Sport περιλαμβάνονται και ενδείξεις δυναμικής συμπεριφοράς, όπως οι δυνάμεις G. Επιπλέον, ο οδηγός, έχει μπροστά του και μια πρωτοποριακή 3D προβολή οδηγιών πλοήγησης πάνω στο παρμπρίζ. Ουσιαστικά, όλα όσα χρειάζεται βρίσκονται μπροστά στο οπτικό του πεδίο, χωρίς να χρειάζεται να κοιτάξει πλάγια, προς την κεντρική οθόνη.

iX3 50 xDrive: Το ηλεκτρικό SUV που ανοίγει νέο κεφάλαιο για τη BMW
Λειτουργίες που μαθαίνουν τον οδηγό

Το νέο λογισμικό, αναγνωρίζει τις καθημερινές συνήθειες του χρήστη και προτείνει αυτοματοποίηση ρυθμίσεων. Αν, για παράδειγμα, έχετε τη συνήθεια να απενεργοποιείτε συχνά την προειδοποίηση ταχύτητας, ή να φτιάχνετε μια συγκεκριμένη ρύθμιση κλιματισμού, το σύστημα προτείνει να το αποθηκεύσει, ως προσωπική σας ρουτίνα. Με αυτόν τον τρόπο, η εμπειρία γίνεται πιο άμεση και εξατομικευμένη – ο οδηγός αγγίζει λιγότερα και το αυτοκίνητο κάνει περισσότερα.

iX3 50 xDrive: Το ηλεκτρικό SUV που ανοίγει νέο κεφάλαιο για τη BMW
DCAS: Το «ημιαυτόνομο» σύστημα που σας επιτρέπει να χαλαρώσετε

Σε ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο, ένα μόνο πάτημα στο αριστερό κουμπί του τιμονιού, ενεργοποιεί τον νέο βοηθό οδήγησης. Όποια λειτουργία είναι διαθέσιμη, φωτίζεται λευκά και με δεύτερο πάτημα γίνεται πράσινη, δηλώνοντας ότι βρίσκεται πλέον σε λειτουργία.

Από εκείνο το σημείο, μπορείτε να απομακρύνετε τα χέρια σας από το τιμόνι – με την προϋπόθεση, ότι τα μάτια παραμένουν στον δρόμο. Μια κάμερα κάτω από τον εσωτερικό καθρέφτη, ελέγχει συνεχώς την προσοχή του οδηγού. Το σύστημα κατατάσσεται στο Επίπεδο 2 υποβοήθησης, δηλαδή ο οδηγός παραμένει υπεύθυνος ανά πάσα στιγμή. Το κρίσιμο «πράσινο φως» για αυτή την τεχνολογία στην Ευρώπη, δόθηκε από τον κανονισμό DCAS της UNECE, που επιτρέπει στη BMW να ενεργοποιεί το σύστημα σε όλη την ΕΕ. Στη Γερμανία, λειτουργεί μέχρι τα 130 km/h.

Δείτε ακόμα: Η ηλεκτρική BMW M3 αποκαλύφθηκε 

iX3 50 xDrive: Το ηλεκτρικό SUV που ανοίγει νέο κεφάλαιο για τη BMW
Αυτόματες αλλαγές λωρίδας… με ένα βλέμμα

Το αυτοκίνητο όχι μόνο διατηρεί απόσταση, ταχύτητα και πορεία, αλλά προτείνει και αυτόματη προσπέραση. Αν η αριστερή λωρίδα είναι ελεύθερη, προβάλλεται σχετική ειδοποίηση. Ο οδηγός επιβεβαιώνει απλώς κοιτώντας τον αριστερό καθρέφτη και το αυτοκίνητο πραγματοποιεί μόνο του τον ελιγμό. Εναλλακτικά, μπορείτε να δώσετε εντολή με το φλας, εφόσον φυσικά το πεδίο είναι καθαρό.

iX3 50 xDrive: Το ηλεκτρικό SUV που ανοίγει νέο κεφάλαιο για τη BMW
Η νέα αρχιτεκτονική: από την καλωδίωση μέχρι τους «Superbrains»

Η BMW υιοθετεί πλέον ζωνική αρχιτεκτονική, χωρίζοντας το αυτοκίνητο σε τέσσερις ζώνες: μπροστά, αμάξωμα, πίσω και οροφή. Κάθε ζώνη έχει δικό της ελεγκτή, μειώνοντας κατά 600 μέτρα την απαιτούμενη καλωδίωση, κάτι που μειώνει το βάρος κατά περίπου 30%. Τέσσερις υπολογιστές υψηλής απόδοσης, οι λεγόμενοι Superbrains, συγκεντρώνουν τις λειτουργίες. Ανάμεσά τους βρίσκεται και το νέο Heart of Joy, ένας εσωτερικά αναπτυγμένος υπολογιστής, που ενοποιεί κίνηση και φρένα, για πιο φυσική και απολαυστική οδήγηση.

iX3 50 xDrive: Το ηλεκτρικό SUV που ανοίγει νέο κεφάλαιο για τη BMW
Φρενάρισμα με ανάκτηση 98%

Σε ορεινές διαδρομές, γίνεται άμεσα αντιληπτό πόσο ομαλά λειτουργεί το σύστημα. Με την προσαρμοστική ανάκτηση ενεργή, το αυτοκίνητο αποφασίζει μόνο του πόση επιβράδυνση χρειάζεται, πριν από κάθε στροφή. Σύμφωνα με τη BMW, το 98% των φρεναρισμάτων γίνεται αποκλειστικά μέσω των ηλεκτροκινητήρων, κάτι που συμβάλλει σε ομαλότερη συμπεριφορά και μεγαλύτερη άνεση. Στην πίστα Ascari, το iX3 συμπεριφέρεται απρόσμενα «δεμένο» για SUV ύψους 1,64 μέτρων. Δεν γέρνει, δεν μεταφέρει βάρος απότομα και στους ελιγμούς ανάγκης, παραμένει απολύτως σταθερό.

iX3 50 xDrive: Το ηλεκτρικό SUV που ανοίγει νέο κεφάλαιο για τη BMW
Επιδόσεις, κατανάλωση και φόρτιση

Το σύστημα κίνησης αποτελείται από δύο κινητήρες: έναν σύγχρονο εξωτερικής διέγερσης πίσω και έναν ασύγχρονο μπροστά. Η συνολική απόδοση αγγίζει τα 345 kW (469 ίπποι) και η ροπή τα 645 Nm.

  • 0–100 km/h: 4,9 δευτ.

  • Τελική ταχύτητα: 210 km/h

  • WLTP αυτονομία: έως 805 km

  • Παραμένουσα αυτονομία μετά από 250 km δοκιμής: περίπου 500 km

Η BMW αναφέρει χρόνο φόρτισης 21 λεπτών για 10–80% σε μέγιστη ισχύ 400 kW.

Το μοντέλο υποστηρίζει επίσης:

  • V2L (τροφοδοσία εξωτερικών συσκευών)

  • V2H (τροφοδοσία σπιτιού)

  • V2G (επιστροφή ενέργειας στο δίκτυο) μέσω του BMW DC Wallbox Professional

iX3 50 xDrive: Το ηλεκτρικό SUV που ανοίγει νέο κεφάλαιο για τη BMW
Χώροι – Πρακτικότητα

Με μεταξόνιο 2,90 μέτρων, το iX3 προσφέρει άνεση και στις δύο σειρές καθισμάτων.
Ο χώρος αποσκευών έχει:

Η διαδικασία ανοίγματος του καπό, ωστόσο, μένει «παλιομοδίτικη»: χρειάζεται χειροκίνητο μοχλό, όπως στα παλιά μοντέλα.

iX3 50 xDrive: Το ηλεκτρικό SUV που ανοίγει νέο κεφάλαιο για τη BMW
Ο φωνητικός βοηθός που… τρομάζει

Η BMW δεν έδειξε τόλμη στον σχεδιασμό του νέου της avatar. Ο ψηφιακός βοηθός εμφανίζεται ως ένα μπλε κεφάλι εξωγήινου, με λευκά «νεφροειδή» γυαλιά, χωρίς κόρες ματιών, μια επιλογή που, σύμφωνα με τη BMW, αποτρέπει τη μεγάλη ομοιότητα με cartoon χαρακτήρες. Ωστόσο, η όψη του είναι μάλλον ανορθόδοξη και αναμένεται να αλλάξει σε μελλοντικές ενημερώσεις.

iX3 50 xDrive: Το ηλεκτρικό SUV που ανοίγει νέο κεφάλαιο για τη BMW
Ηλεκτρική Σειρά 3, 40 νέα μοντέλα και παραγωγή σε Μόναχο και Ουγγαρία

Η νέα ηλεκτρική πλατφόρμα της BMW, θα αποτελέσει βάση για 40 νέα μοντέλα έως το 2027, τα οποία θα ανταγωνιστούν ευθέως, τις κινεζικές και αμερικανικές ηλεκτρικές προτάσεις. Στην εκδήλωση παρουσιάστηκε και η πρώτη εικόνα της νέας ηλεκτρικής Σειράς 3, η οποία θα ονομάζεται BMW i3. Η παραγωγή της θα γίνεται στο Μόναχο, ενώ το νέο iX3, θα συναρμολογείται στο ολοκαίνουργιο εργοστάσιο της BMW στο Ντέμπρετσεν της Ουγγαρίας.

Οι παραδόσεις του iX3, θα ξεκινήσουν την άνοιξη του 2026. Η βασική τιμή για το νέο BMW iX3 50 xDrive ορίζεται από τον κατασκευαστή στα: €68.900. Σύμφωνα με τη BMW, η ανταπόκριση του κοινού μετά την πρεμιέρα στην IAA, ήταν εντυπωσιακή: Πάνω από 3.000 παραγγελίες πριν καν ξεκινήσουν οι δοκιμαστικές οδήγησης. Όσοι παραγγείλουν σήμερα, θα λάβουν το αυτοκίνητο το 2027, λόγω υψηλής ζήτησης και περιορισμού παραγωγής στα πρώτα στάδια.

Πηγή: elektroauto-news.net

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων