Kawasaki Ninja e-1: Φαίνεται σαν Ninja, αλλά πάει σαν σκούτερ! – Cars Electric

Φαίνεται σαν Ninja, αλλά πάει σαν σκούτερ!


Η ηλεκτρική επανάσταση στις μοτοσικλέτες αργεί να πιάσει ταχύτητα και οι μεγάλοι κατασκευαστές, μοιάζουν απρόθυμοι να πάρουν ρίσκα. Όμως η Kawasaki ταρακούνησε τα νερά κυκλοφορώντας όχι μία, αλλά δύο ηλεκτρικές μοτοσικλέτες: τη Ninja e-1 και την Z e-1. Δείχνουν μοντέρνες, είναι προσιτές και υποδηλώνουν μια σοβαρή πρόθεση για εξέλιξη. Όμως όσο τις κοιτάμε από κοντά, γίνεται ξεκάθαρο ότι υπάρχει ένα σοβαρό πρόβλημα, που δεν μπορούμε να αγνοήσουμε: η ελάχιστη χωρητικότητα της μπαταρίας.

Με μόλις 3,0 kWh μπαταρία – κατανεμημένη σε δύο αφαιρούμενες μονάδες των 1,5 kWh – οι e-1 θυμίζουν περισσότερο… ηλεκτρικά ποδήλατα. Και δεν είναι υπερβολή. Η σύγκριση με ποδήλατα όπως το Eunorau Flash, που προσφέρει 2,4 kWh, είναι αναπόφευκτη. Μιλάμε για ένα δίτροχο, που βασίζεται στην ανθρώπινη δύναμη και έχει σχεδόν την ίδια μπαταρία με μία μοτοσικλέτα Ninja.

Η αυτονομία που προσφέρει η Kawasaki, αγγίζει – θεωρητικά – τα 65 χλμ. σε αστικές συνθήκες. Όμως αυτός ο αριθμός, όπως συμβαίνει συχνά, είναι αισιόδοξος. Βάλε λίγες ανηφόρες, ένα πιο βαρύ αναβάτη, ή ένα κρύο πρωινό και ξαφνικά το νούμερο αυτό πέφτει κάτω από τα 50 χλμ. Μια απόσταση που πολλές ηλεκτρικές ποδήλατα καλύπτουν άνετα.

Και η τελική ταχύτητα; Περιορίζεται στα 85 χλμ./ώρα, με ένα προσωρινό boost, που φτάνει τα 105 χλμ./ώρα για 15 δευτερόλεπτα. Η ιδέα του “e-Boost” είναι έξυπνη, αλλά αποκαλύπτει το βασικό πρόβλημα: ο κινητήρας και η μπαταρία, έχουν περιορισμούς που δεν μπορούν να ξεπεραστούν.

Ας είμαστε ειλικρινείς. Αυτό δεν είναι το είδος των επιδόσεων που περιμένεις από κάτι που φοράει το όνομα “Ninja”. Αυτό είναι το πεδίο των σκούτερ, και μάλιστα μικρής ισχύος. Κι ενώ δεν υπάρχει τίποτα κακό με τα σκούτερ – εξαιρετικά για την πόλη – μια Ninja αναμένεται να προσφέρει κάτι περισσότερο. Να «ξυπνάει» το πάθος του αναβάτη. Όχι να του θυμίζει delivery.

Φαίνεται σαν Ninja, αλλά πάει σαν σκούτερ!

Το θέμα δεν είναι μόνο η μικρή αυτονομία. Είναι και η εμπειρία χρήσης. Οι δύο μπαταρίες ζυγίζουν περίπου 11,5 κιλά η καθεμία, και πρέπει να μεταφέρονται με το χέρι. Δεν υπάρχει ενσωματωμένος φορτιστής υψηλής ταχύτητας, ούτε ιδιαίτερα φιλική προσβασιμότητα. Συγκριτικά, το Ryvid Anthem προσφέρει 4,3 kWh μπαταρία, μεγαλύτερη ταχύτητα, πιο εύκολη φόρτιση, και κοστίζει μόλις 100 δολάρια περισσότερο.

Και εδώ είναι η ειρωνεία: Η Kawasaki έκανε τόσα σωστά. Ο σχεδιασμός είναι εξαιρετικός. Τα υλικά, το φινίρισμα, τα εξαρτήματα – όλα φωνάζουν ποιότητα. Οι e-1 έχουν κανονικές ζάντες, ABS, και δεν θυμίζουν καθόλου πρόχειρη προσπάθεια. Δεν είναι “παιχνίδια”, είναι πραγματικές μοτοσικλέτες, και κοστίζουν κάτω από 8.000 δολάρια. Μια τιμή αρκετά δελεαστική.

Αλλά όλα αυτά μένουν μισά, όταν η μπαταρία είναι τόσο περιοριστική. Το στυλ φωνάζει “μοτοσικλέτα”, αλλά η απόδοση λέει “σκούτερ”. Αν η Kawasaki είχε προσθέσει μόλις 50% παραπάνω ενέργεια – π.χ. 4,5 ή 5 kWh – τότε θα μιλούσαμε για μια πραγματικά ανταγωνιστική ηλεκτρική πρόταση. Αν συνόδευαν αυτή την αύξηση με υψηλότερη τελική ταχύτητα και γρηγορότερη φόρτιση, θα ήταν game changer.

Παρ’ όλα αυτά, πρέπει να αναγνωρίσουμε κάτι πολύ σημαντικό: η Kawasaki τόλμησε εκεί που άλλοι απουσιάζουν. Ενώ η Honda και η Yamaha παίζουν ακόμα με πρωτότυπα ή χαμηλής παραγωγής σκούτερ και η Suzuki φαίνεται απλώς να παρατηρεί, η Kawasaki προχώρησε και παρουσίασε δύο κανονικές ηλεκτρικές μοτοσικλέτες. Αυτή είναι μια σπουδαία αρχή.

Φαίνεται σαν Ninja, αλλά πάει σαν σκούτερ!

Αν αυτή η πρώτη προσπάθεια είναι μόνο το θεμέλιο, τότε υπάρχει ελπίδα. Αν η Kawasaki συνεχίσει στον ίδιο δρόμο, αλλά αυτή τη φορά χωρίς να υπονομεύει το προϊόν με τόσο μικρές μπαταρίες, μπορεί να εξελιχθεί σε ηγέτη στον χώρο. Οι αναβάτες θέλουν πρακτικότητα, αξιοπιστία και επιδόσεις που συμβαδίζουν με την εικόνα – όχι μόνο «φαίνεσθαι», αλλά και ουσία.

Συμπέρασμα; Η Kawasaki δεν απέτυχε. Έκανε ένα τολμηρό πρώτο βήμα. Αλλά για να φέρει τις ηλεκτρικές μοτοσικλέτες στο mainstream, χρειάζεται να κοιτάξει πέρα από την εικόνα. Και το επόμενο της μοντέλο, πρέπει να είναι αυτό που δεν απλά φαίνεται Ninja, αλλά και νιώθει σαν Ninja.

Πηγή: electrek.co

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων