KGM Musso EV: Πώς αποδίδει ο «ρινόκερος» στο δρόμο – Cars Electric

KGM Musso EV: Πώς αποδίδει ο «ρινόκερος» στο δρόμο


Όταν ξεφυλλίζεις τις σελίδες της αυτοκινητικής ιστορίας, συχνά ανακαλύπτεις «διαμαντάκια» που λίγοι θυμούνται. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι το KGM Musso, ένα όχημα με ρίζες που ξεκινούν από τις αρχές της δεκαετίας του 1990. Τότε, η κορεατική SsangYong έκανε το τολμηρό βήμα να συνεργαστεί με την Daimler-Benz, δίνοντας ζωή σε ένα SUV που έφερε τεχνογνωσία από τη Στουτγκάρδη και στυλ made in Korea. Το αποτέλεσμα; Ένα Musso με κινητήρες βενζίνης και ντίζελ της Mercedes.

Το όνομα του μοντέλου δεν είναι τυχαίο. Musso σημαίνει «ρινόκερος» στα κορεατικά – στιβαρό, ανθεκτικό, πεισματάρικο, αλλά όχι ιδιαίτερα κομψό. Από SUV έγινε pickup και πλέον, στη σύγχρονη εποχή, μεταμορφώθηκε σε ηλεκτρικό όχημα με την υπογραφή KGM. Κι όμως, το νέο Musso EV έχει στιλ, δυναμισμό και χαρακτήρα. Ειδικά στη χρυσή απόχρωση της δοκιμής μας, μοιάζει έτοιμο να τραβήξει όλα τα βλέμματα.

Μηχανικά και ηλεκτρικά μυστικά

Κάτω από το καπό – ή καλύτερα, κάτω από το πάτωμα – κρύβεται ένας IPM ηλεκτροκινητήρας (με μόνιμους μαγνήτες ενσωματωμένους στον ρότορα), που αποδίδει 207 ίππους και 339 Nm ροπής. Συνδυάζεται με κίνηση στους εμπρός τροχούς, κάτι που ίσως ξενίσει σε pickup, αλλά χαρίζει άνεση και οικονομία. Ιδανικό για ένα ηλεκτρικό «άλογο εργασίας».

Η πλατφόρμα του Musso EV προέρχεται από το Torres EVX, ενώ η μπαταρία είναι η γνωστή LFP blade της BYD, με χωρητικότητα 80,6 kWh. Η αυτονομία φτάνει τα 420 χλμ. WLTP, ενώ η φόρτιση σε ταχυφορτιστή DC (έως 120 kW) χρειάζεται περίπου 36 λεπτά για το 10-80%. Στο σπίτι ή στο γραφείο, το wallbox AC φορτίζει με 11 kW. Όχι οι κορυφαίες επιδόσεις του 2025, αλλά αποδεκτές για την κατηγορία.


Στο δρόμο

Το Musso EV δεν υπόσχεται να βγάλει φλόγες στην άσφαλτο, αλλά κινείται σβέλτα. Το 0-100 km/h έρχεται σε 9,2 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 162 km/h. Η ανάρτηση (McPherson μπροστά, πολλαπλών συνδέσμων πίσω) αντέχει το βάρος των 2.165 κιλών, αν και σε έντονη επιτάχυνση οι εμπρός τροχοί ζορίζονται. Παρά ταύτα, για καθημερινή χρήση και επαγγελματικές ανάγκες, το σύνολο εμπνέει σιγουριά. Στην κατανάλωση, μετρήσαμε 25,1 kWh/100 km, λίγο πάνω από τη θεωρητική τιμή (23,0), αλλά λογικό για ένα μεγάλο pickup με μήκος 5,16 μέτρων. Η χρηστικότητα δεν λείπει: φορτίο έως 500 κιλά και ρυμούλκηση 1,8 τόνων.

Άνεση και εξοπλισμός

Το Musso EV ξεκινά με βασικό εξοπλισμό που περιλαμβάνει διζωνικό κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες στάθμευσης εμπρός/πίσω. Η πλούσια έκδοση Lux που οδηγήσαμε, προσφέρει αερισμό στα καθίσματα, θερμαινόμενο τιμόνι, πανοραμική κάμερα 360°, ατμοσφαιρικό φωτισμό και αντλία θερμότητας.

Η καμπίνα εντυπωσιάζει με διπλές οθόνες 12,3 ιντσών, αλλά η πλοήγηση στα μενού απαιτεί υπομονή. Ευτυχώς, υπάρχει Apple CarPlay και Android Auto. Η ποιότητα κατασκευής είναι στιβαρή, αν και τα γυαλιστερά φινιρίσματα θέλουν… πανάκι μικροϊνών για να μένουν καθαρά.

Χώροι και πρακτικότητα

Με μεταξόνιο 3,15 μέτρων, οι επιβάτες απολαμβάνουν άνεση, ενώ το πίσω κάθισμα είναι ευρύχωρο. Ναι, θυμίζει φορτηγάκι – ειδικά όταν κατεβάζεις τα παράθυρα – αλλά αυτό είναι μέρος της γοητείας του.

KGM Musso EV: Πώς αποδίδει ο «ρινόκερος» στο δρόμο
Συμπέρασμα

Το KGM Musso EV είναι κάτι παραπάνω από ένα pickup με μπαταρία. Κουβαλάει πίσω του μια ιστορία που ξεκινά από την εποχή της Mercedes και φτάνει σήμερα στην Κίνα της BYD. Δεν είναι το τέλειο ηλεκτρικό όχημα – θέλει καλύτερη ταχύτητα φόρτισης και πιο ακριβές τιμόνι. Όμως, με λογική τιμή, στιβαρή κατασκευή, επαρκή αυτονομία και πλούσιο εξοπλισμό, καταφέρνει να σταθεί απέναντι σε πιο ακριβά ανταγωνιστικά μοντέλα.

Κι αν σκεφτείς ότι κάποτε το Musso θεωρούνταν «ούτε όμορφο ούτε κατ’ όνομα», ο σημερινός ηλεκτρικός ρινόκερος αποδεικνύει ότι μερικές ιστορίες αυτοκινήτων, έχουν την ικανότητα να ξαναγεννιούνται  και να σε κάνουν να χαμογελάς κάθε φορά που τις οδηγείς.

Πηγή: elektroauto-news.net

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων