Lamborghini Temerario: Το υβριδικό Supercar που εκτοξεύει χαλίκια στους οδηγούς πίσω του

Lamborghini Temerario: Το υβριδικό Supercar που εκτοξεύει χαλίκια στους οδηγούς πίσω του


Η νέα Lamborghini Temerario, βρίσκεται στο επίκεντρο των ειδήσεων, για έναν απροσδόκητο λόγο: την τάση της να μετατρέπει το χώμα του δρόμου, σε επικίνδυνα βλήματα για τους οδηγούς που ακολουθούν πίσω της. Πρόκειται για το πρώτο υβριδικό supercar της ιταλικής μάρκας, που συνδυάζει έναν V8 με διπλό τούρμπο και τρεις ηλεκτροκινητήρες, φέρνοντας στο φως ένα εντυπωσιακό τεχνικό ζήτημα, που σχετίζεται με το ηλεκτροκίνητο σύστημα μετάδοσης και τον επιθετικό σχεδιασμό του αυτοκινήτου.

Ο δημοφιλής παρουσιαστής Matt Farah, από την εκπομπή The Smoking Tire, μοιράστηκε πρόσφατα μια ακριβή εμπειρία: κατά τη διάρκεια δοκιμής της ευρωπαϊκής έκδοσης της Temerario, παρατήρησε τρία παρμπρίζ να σπάνε από τα χαλίκια που εκτοξεύτηκαν από το αυτοκίνητο. Το περιστατικό έγινε ακόμα πιο επικίνδυνο, όταν χτυπήθηκε στο πρόσωπο από μια πέτρα, ενώ οδηγούσε μια κάμπριο Corvette ZR1, αλλά ευτυχώς φορούσε γυαλιά ηλίου.

Ριζοσπαστικός σχεδιασμός που εκθέτει τα πίσω ελαστικά

Η πηγή του προβλήματος, είναι άμεσα εμφανής: η Lamborghini υιοθέτησε έναν πολύ ψηλό πίσω προφυλακτήρα, αφήνοντας εκτεθειμένα περίπου τα δύο τρίτα των πίσω ελαστικών. Αν και η αισθητική του αυτοκινήτου είναι εντυπωσιακή και επιθετική, η πρακτική συνέπεια είναι ότι οι οδηγοί που ακολουθούν, πρέπει να κρατούν απόσταση. Ο Matt Farah χαρακτήρισε μάλιστα την Temerario, «κανόνι χαλικιού», προτείνοντας τουλάχιστον 15 μέτρα ασφαλείας απόσταση, για να αποφευχθούν ζημιές.

Η στιγμιαία ηλεκτρική ροπή εντείνει το φαινόμενο

Το υβριδικό σύστημα μετάδοσης της Temerario, επιδεινώνει την εκτίναξη χαλικιού. Οι τρεις ηλεκτροκινητήρες του αυτοκινήτου — δύο για τους μπροστινούς τροχούς και ένας ενδιάμεσος για άμεση ροπή 298 Nm — προσφέρουν στιγμιαία ώθηση, μειώνοντας την υστέρηση του V8. Η ξαφνική εφαρμογή της ηλεκτρικής ροπής, προκαλεί έντονη διάτμηση μεταξύ των ελαστικών και της οδικής επιφάνειας, παγιδεύοντας μικρές πέτρες στο πέλμα των σπορ ελαστικών και εκτοξεύοντάς τες, κατά την επιτάχυνση ή επιβράδυνση.

Σημαντικά στοιχεία:

  • Στιγμιαία ηλεκτρική ροπή: 298 Nm

  • Εκτεθειμένα πίσω ελαστικά: 2/3

  • Συνιστώμενη απόσταση ασφαλείας: 15 μέτρα

  • Εκτιμώμενη τιμή: 350.000 ευρώ για τη βασική έκδοση

Λειτουργία Drift που εντείνει την πρόκληση

Η Lamborghini έχει ενσωματώσει στη Temerario, μια νέα λειτουργία Drift, η οποία αυξάνει την περιστροφή των πίσω τροχών, εντείνοντας τη φυγόκεντρο δύναμη που εκτοξεύει χαλίκια. Αυτό δημιουργεί ερωτήματα σχετικά με την ευθύνη του κατασκευαστή, καθώς η συγκεκριμένη διαμόρφωση, δεν έχει προβλεφθεί από τις ευρωπαϊκές ή αμερικανικές νομοθεσίες, για οχήματα παραγωγής.

Μια ματιά στο μέλλον των ηλεκτροκίνητων supercars

Η περίπτωση της Temerario, δείχνει τις απρόβλεπτες προκλήσεις που φέρνουν οι ηλεκτροκινητήρες στα supercars. Παρά την βελτιωμένη απόδοση και οδηγική εμπειρία, η άμεση ροπή, μπορεί να προκαλέσει ανεπιθύμητες παρενέργειες. Η Ferrari, η McLaren και άλλες μάρκες υψηλού κύρους, θα χρειαστεί να λάβουν υπόψη τέτοιους περιορισμούς, στο σχεδιασμό των μελλοντικών τους μοντέλων.

Για τους ιδιοκτήτες, όμως, η ιδιαιτερότητα αυτή δεν αποτελεί απαραίτητα εμπόδιο. Όπως λέει ο Matt Farah: «Δεν θέλεις να είσαι πίσω, θέλεις να είσαι μέσα. Στο εσωτερικό, δεν υπάρχει πρόβλημα. Η οδήγηση είναι εξαιρετική». Αρκεί να τηρούνται οι ασφαλείς αποστάσεις και η εμπειρία με την Temerario παραμένει μοναδική.

Πηγή: rouleur-electrique.fr

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων