Laura Müller: Η πρώτη γυναίκα μηχανολόγος αγώνων της F1

F1 Grand Prix of Spain Previews


O μηχανολόγος αγώνων ενός οδηγού της Formula 1 είναι ο πιο σημαντικός άνθρωπος της ομάδας για τον εκάστοτε πιλότο, καθώς αποτελεί το συνδετικό του κρίκο με την ομάδα. Είναι συνήθως ο μοναδικός που του μιλάει στον ασύρματο και μαζί συνεννοούνται για το στήσιμο του μονοθεσίου και την κατεύθυνση που θα ακολουθήσουν κατά τη διάρκεια του αγωνιστικού τριημέρου. Φέτος, για πρώτη φορά στην ιστορία της Formula 1, μία γυναίκα, η 33χρονη Γερμανίδα Laura Müller, έχει αναλάβει το ρόλο αυτό για τον Esteban Ocon, τον Γάλλο οδηγό της Haas.

Πρόκειται για μία από τις λίγες γυναίκες μηχανολόγους στον ανδροκρατούμενο κόσμο της Formula 1. Ανακάλυψε ότι αγαπά τη μηχανολογία όταν έχοντας αποφοιτήσει από το σχολείο ήταν αναποφάσιστη και ταξίδεψε στην… Αυστραλία. Εκεί αναβίωσε η παιδική της αγάπη για το μηχανοκίνητο αθλητισμό. Έχοντας σπουδάσει μηχανολογία στο Μόναχο, ξεκίνησε από τις μικρότερες κατηγορίες μονοθεσίων και είχε την ευκαιρία να συνεργαστεί με τον Πρωταθλητή της Formula E, Lucas di Grassi σε έναν αγώνα του Πρωταθλήματος Stockcar Βραζιλίας το 2018.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

Από το 2017 έως το 2019 εργάστηκε στην ομάδα Racing Team Nederland ως μηχανολόγος απόδοσης στην κατηγορία LMP2 του WEC (Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής), και πέρασε από διάφορες ομάδες στο χώρο των αγώνων αντοχής, όπως η Dragonspeed. Έχει διατελέσει μηχανολόγος αγώνα της Sophia Flörsch στην ομάδα της Abt Sportsline στο DTM (2021) και στην Manthey Racing στην κατηγορία GT3. Τον Ιανουάριο του 2022 προσχώρησε στο δυναμικό της Haas, της αμερικανικής ομάδας της F1, ως μηχανολόγος προσομοιωτή. Από εκεί, έγινε μηχανολόγος απόδοσης (το Νο. 2 των μηχανολόγων ενός οδηγού), για να πάρει προαγωγή φέτος.

Η Müller εξηγεί ότι ήταν η επιτυχία ενός πολύ γνωστού συμπατριώτη της στις αρχές της δεκαετίας του 2000 που ενέπνευσε τον ενθουσιασμό της για τη Formula 1: «Ως παιδί ήμουν μεγάλη θαυμάστρια του Michael Schumacher».

F1 Grand Prix of Miami Practice & Sprint Qualifying

Ο Ιάπωνας επικεφαλής της ομάδας της Haas, Ayao Komatsu, έχει δηλώσει για την Müller: «Έχει αποφασιστικό χαρακτήρα και είναι πολύ εργατική. Έχει πολύ καλή εργασιακή ηθική. Όσον αφορά την προσωπικότητα, ο Esteban είναι επίσης αρκετά αποφασιστικός χαρακτήρας. Από αυτή την άποψη, πιστεύω ότι αποτελούν κινητήρια δύναμη και ότι οι προσωπικότητές τους ταιριάζουν. Και όσον αφορά την επικοινωνία της στον ασύρματο, είναι πολύ σαφής, πολύ ήρεμη. Όταν εντοπίζει ένα πρόβλημα, το αναλύει σε βάθος και δεν σταματά στην πρώτη απάντηση».

«Ξέρετε, μερικοί άνθρωποι όταν βρουν την πρώτη απάντηση σταματούν να αναλύουν και λένε “ωραία, βρήκα τη λύση” και προχωρούν. Αλλά όχι, αυτή ξέρει ότι υπάρχουν και άλλες ερωτήσεις που πρέπει να απαντηθούν. Έτσι, η αποφασιστικότητά της είναι αυτό που με εντυπωσιάζει περισσότερο. Είναι ακόμα αρκετά νέα, αλλά έχει ήδη αρκετή εμπειρία, αν και χρειάζεται κάποια καθοδήγηση και υποστήριξη. Ωστόσο, με την εργασιακή της ηθική, πιστεύω ότι μπορεί να προχωρήσει αρκετά γρήγορα».

F1 Grand Prix of Netherlands

Η ίδια περιγράφει τις απαιτήσεις της θέσης της στη Formula 1 και τη συνεργασία της με τον Ocon ως εξής: «Κατά τη διάρκεια ενός αγωνιστικού Σαββατοκύριακου, περνάμε συνολικά περίπου 10-15 ώρες μαζί. Ήδη από την Πέμπτη κάνουμε διάφορες ατομικές συνεδρίες για να προετοιμαστούμε για το Σαββατοκύριακο, αναλύοντας όλες τις διαφορετικές πτυχές, όπως οι στρατηγικές. Στη συνέχεια, στις ανασκοπήσεις πριν και μετά από κάθε δραστηριότητα στην πίστα, ο Esteban είναι πάντα δίπλα μου, έτοιμος να κάνει ερωτήσεις και να ανταλλάξουμε απόψεις».

«Αν τα δεδομένα και τα σχόλια του οδηγού δεν ταιριάζουν, συνήθως εμπιστευόμαστε τον οδηγό, εκτός αν τα δεδομένα δείχνουν σαφώς μια διαφορετική αιτία για το πρόβλημα που εντοπίστηκε, το οποίο μπορεί επομένως να επιλυθεί με άλλο τρόπο. Στη Formula 1, ο οδηγός παραμένει ο καλύτερος αισθητήρας που έχουμε στο μονοθέσιο».

Formula 1 Testing in Bahrain Day 1

«Οι πιο ευαίσθητοι τομείς είναι σίγουρα η αεροδυναμική και τα ελαστικά, ενώ η διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας της μονάδας ισχύος είναι αρμοδιότητα της Ferrari. Η διαχείριση των ελαστικών είναι περίπλοκη, αλλά συχνά μπορεί να ελεγχθεί με συγκεκριμένους τρόπους. Όσον αφορά την αεροδυναμική, η κατάσταση γίνεται ακόμη πιο περίπλοκη: δεν έχουμε ποτέ αρκετά δεδομένα και οι μεταβλητές είναι συνεχείς, οπότε είναι πάντα δύσκολο να εντοπίσουμε τα προβλήματα». Όπως εξηγεί, ο ρόλος της μηχανολόγου αγώνων, «έχει αλλάξει ριζικά τη ζωή μου. Έχω πολύ λιγότερο ελεύθερο χρόνο από πριν, αλλά μου αρέσει πολύ αυτή η δουλειά».

Η Müller δεν έχει φοβηθεί να μιλήσει για το σεξισμό που έχει αντιμετωπίσει στον ανδροκρατούμενο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού: «Έχω βιώσει μερικά άσχημα πράγματα. Πράγματα για τα οποία θα μπορούσαν να σχηματιστούν κατηγορίες. Όταν ρωτούν τις γυναίκες “Ποιο είναι το χειρότερο πράγμα που έχεις βιώσει στον μηχανοκίνητο αθλητισμό;”, δεν λένε ποτέ την αλήθεια. Επειδή κανείς δεν θέλει να ακούσει την αλήθεια. Ο μισογυνισμός εξακολουθεί να υπάρχει. Αθόρυβα. Πρέπει συνεχώς να αποδεικνύεις τον εαυτό σου και να είσαι καλύτερη από τους άνδρες γύρω σου».

F1 Grand Prix of Monaco Practice


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων