Lia Block: Ανερχόμενο αστέρι σε πίστες και χώμα

Δεν υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που να μην έχουν θαυμάσει τουλάχιστον μία φορά τα περίφημα βίντεο «Gymkhana» του Ken Block, όπου επιδεικνύει τις απύθμενες ικανότητές του στο drift, εκτελώντας καλά σκηνοθετημένα «κόλπα» ακριβείας πίσω από το τιμόνι, που σε αφήνουν με το στόμα ανοιχτό.
Όταν όμως ο Αμερικανός αστέρας των τεσσάρων τροχών -και πολύ καλός οδηγός ράλλυ- έχασε τη ζωή του σε ατύχημα με snowmobile τον Ιανουάριο του 2023, άφησε πίσω του μία μόλις 16χρονη τότε κόρη: τη Lia. Η ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι γεμάτη από γιους διάσημων οδηγών που ακολουθούν τα βήματα του πατέρα τους και προσπαθούν να γράψουν τη δική τους ιστορία. Αυτό προσπαθεί να κάνει και η Lia Block, η οποία έχει ένα εντυπωσιακό παλμαρέ, παρότι την 1η Οκτωβρίου θα γιορτάσει τα 19α -μόλις- γενέθλιά της.
Η Αμερικανίδα, που διανύει την δεύτερη -και τελευταία- σεζόν της στο γυναικείο Πρωτάθλημα μονοθεσίων που διοργανώνει η Formula 1, το F1 Academy, αγωνίζεται παράλληλα και σε ράλλυ καθώς και Rally Raid, με μεγάλη επιτυχία. Έχοντας μεγαλώσει μέσα στην ατμόσφαιρα των αγώνων λόγω του πατέρα της, δέχθηκε ως δώρο ένα ηλεκτρικό καρτ σε πολύ μικρή ηλικία, το οποίο όμως είχε μέγιστη ταχύτητα μόλις 32 χλμ./ώρα.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Οπότε, όταν οδήγησε για πρώτη φορά ένα αγωνιστικό καρτ σε ηλικία 6 ετών, «δεν ήξερα ότι όσο πιο γρήγορα πηγαίνεις, τόσο λιγότερο πρέπει να στρίβεις. Μπήκα στην πρώτη στροφή και κατέληξα κατευθείαν εκτός πίστας. Ο πατέρας μου φρόντιζε να μου το θυμίζει συνεχώς. Δεν ήταν η στιγμή που πραγματικά ερωτεύτηκα το μηχανοκίνητο αθλητισμό. Εξακολουθούσα να δοκιμάζω τα πάντα, αλλά ήταν αυτό που με έκανε να συνειδητοποιήσω ότι πρέπει να δουλέψω σκληρά για αυτό».
Μεγαλώνοντας, η Lia ασχολήθηκε με τη γυμναστική πριν στραφεί στον ανταγωνιστικό χορό: «Είναι κάπως περίεργο να λέω: “Ήμουν χορεύτρια και έγινα οδηγός αγώνων“». Αμφότεροι οι γονείς της Block αγωνίζονταν, αλλά δεν την ώθησαν να ασχοληθεί με το μηχανοκίνητο αθλητισμό. Αλλά σε ηλικία περίπου 10 ετών, επέστρεψε στο τιμόνι, ξεκινώντας τους αγώνες καρτ σε ηλικία 11 ετών.
Επίσης, ο πατέρας της φρόντισε να της διδάξει την τέχνη του drift πολύ νωρίς: «Ο πατέρας μου ήθελε να μου μάθει να οδηγώ με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Ήμουν μόνο 12 ή 13 ετών, αλλά με πήρε στο Ford Escort του και έμαθα. Μου είπε: “Θέλεις να μάθεις να κάνεις drift; Θέλεις να μάθεις να κάνεις donuts;” Και εγώ απάντησα: Φυσικά!»
Αυτό που την έφερε στο προσκήνιο της προσοχής, ήταν το γεγονός ότι σε ηλικία 14 ετών, πήρε το διάσημο Mustang «Hoonicorn» του Ken, με ισχύ 1.400 ίππων, για να συμμετάσχει σε αγώνα drag racing. «Δεν ξέρω ποιος είχε αυτή την ιδέα, αλλά μάλλον ήταν κακή».
Η Lia έκανε το ντεμπούτο της σε εθνικό επίπεδο στα ράλλυ σε ηλικία μόλις 15 ετών, το 2021, συμμετέχοντας στον τελικό γύρο του Πρωταθλήματος του American Rally Association για την Hoonigan Racing Division. Δύο χρόνια αργότερα, κατέκτησε τον τίτλο του ARA στην κατηγορία Open Two-Wheel-Drive (O2WD) για να γίνει η νεότερη Πρωταθλήτρια του θεσμού στην ιστορία, σε ηλικία 16 ετών. «Απλά με κάνει να νιώθω ότι έχω καταφέρει κάτι. Οι άνθρωποι δεν μπορούν απλά να πουν “γιατί είναι αυτή εδώ;” Έχω κάνει κάτι, και νομίζω ότι το να το κουβαλάω αυτό, όπου και αν πάω στο μέλλον, είναι πραγματικά ξεχωριστό».
To 2023, θα επικρατούσε επίσης στην κατηγορία Pro-Stock μοιραζόμενη οδηγικά καθήκοντα με τη μητέρα της, Lucy, στο Baja 1000, το θρυλικό μεξικανικό αγώνα αντοχής Rally Raid. Την ίδια χρονιά, έγινε η πρώτη γυναίκα που αγωνίστηκε στην κατηγορία Group Ε του Nitrocross, του Αμερικανικού Πρωταθλήματος Rallycross. Επίσης, συμμετείχε επίσης στο Πρωτάθλημα ηλεκτρικών off-road οχημάτων Extreme E και οδήγησε στη θρυλική ανάβαση του Pikes Peak το Hoonipigasus 1.400 ίππων του πατέρα της.
Αλλά δεν επαναπαύτηκε στις δάφνες της στο χώμα. Για το 2024 θα αντιμετώπιζε μία εντελώς καινούργια πρόκληση, κάνοντας τη στροφή προς τις πίστες, με την υποστήριξη της Williams στο F1 Academy. Χρησιμοποιώντας ως εφαλτήριο τη Formula 4, έπρεπε να τα μάθει «όλα από την αρχή». Θυμάται να σκέφτεται κάποια στιγμή «θα μπορέσω να το κάνω αυτό;» Ίσως η απάντηση ήρθε στον 5ο από τους 7 γύρους της σεζόν, στο προκλητικό σιρκουί της Σιγκαπούρης, όπου τερμάτισε αμφότερους τους αγώνες στην 4η θέση.
Οι κανονισμοί της F1 Academy επιτρέπουν στις οδηγούς να αγωνιστούν το μέγιστο δύο σεζόν. Φέτος είναι η τελευταία χρονιά της Block στο θεσμό και το προηγούμενο Σαββατοκύριακο στην πίστα του Zandvoort στην Ολλανδίας, ανέβηκε για πρώτη φορά στο βάθρο ενός αγώνα της F1 Academy.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.