Mazda 6e – Το Jinba Ittai περνά στην ηλεκτρική εποχή [Εκδόσεις και Τιμές]
Μετά το Mazda MX30, το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της μάρκας, το 6e, είναι γεγονός και είναι ήδη στην Ελλάδα.
Στην κυριολεξία Jimba Ittai σημαίνει άλογο και αναβάτης σαν ένα, συμβολίζοντας την απόλυτη ενότητα ανάμεσα στον οδηγό και το αυτοκίνητο. Και το 6e, το πιο προηγμένο Mazda που κατασκευάστηκε ποτέ, καταφέρνει να δημιουργήσει στον οδηγό ακριβώς αυτή την αίσθηση αλλά και να αφήσει μια γλυκιά γεύση μετά από την πρώτη, σύντομη επαφή που είχαμε μαζί του.
Το 1920 Ιδρύθηκε η εταιρία Toyo Cork Kogyo με έδρα στην Χιροσίμα και αντικείμενο την παραγωγή φελλών. Έντεκα χρόνια αργότερα αφαιρέθηκε η λέξη «Cork» και δημιουργήθηκε το Mazda-Go, ένα τρίκυκλο φορτηγό. Σχεδόν έναν αιώνα αργότερα η μάρκα που θεωρείται καταξιωμένος premium κατασκευαστής μας συστήνει την ολοκαίνουρια και αμιγώς ηλεκτρική ναυαρχίδα της.
Για την Ελλάδα μια χρονιά ορόσημο ήταν το 2019, όταν ο Όμιλος Συγγελίδη ανέλαβε την εκπροσώπηση της Mazda. Σήμερα ο Όμιλος κατέχει το 23,5% των πωλήσεων της χώρας μέσω των 6 μαρκών του.
Το 2024 η εταιρεία είχε 1.303.000 πωλήσεις, εκ των οποίων 450.000 ήταν στην Αμερική και 176.000 στην Ευρώπη. Στην Ελληνική αγορά η Mazda κατέχει μερίδιο 1,4%, ίσο με τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο με περίπου 1.900 πωλήσεις το 2025.

Ένα 5μετρο Coupe Hatchback
Η κομψή, coupé-inspired σιλουέτα του αυτοκινήτου προσφέρει μια σπορ, ρευστή μορφή, παρά το μήκος των 4.92 μέτρων και το μεταξόνιο των 2.89 μέτρων. Οι επιφάνειες ακολουθούν τη γλώσσα Kodo – Soul of Motion, με γραμμές που δημιουργούν την αίσθηση δυναμικής κίνησης ακόμη και όταν το αυτοκίνητο δεν βρίσκεται σε κίνηση.

Το Mazda 6e ενσωματώνει και ένα στοιχείο ως φόρο τιμής στη σχεδιαστική κληρονομιά της μάρκας και πρόκειται για τα τέσσερα στρογγυλά στοιχεία φωτισμού στο πίσω μέρος, τα οποία συναντήσαμε στο παρελθόν πάνω στα RX-7 και Mazda 3.
Εκείνο το στοιχείο που δεν έχουμε δει σε άλλο μοντέλο της μάρκας είναι το φωτιζόμενο signature wing, το οποίο λειτουργεί και ως οπτική ένδειξη κατά τη διάρκεια της φόρτισης.

Οι frameless πόρτες, οι ενσωματωμένες χειρολαβές και η ηλεκτρικά επεκτεινόμενη πίσω αεροτομή (που ανοίγει στα 90 χλμ./ώρα και κλείνει όταν η ταχύτητα πέσει κάτω από 50 χλμ./ώρα) ολοκληρώνουν μια μορφή που συνδυάζει καθαρότητα, τεχνολογία και άψογη αεροδυναμική.

Ομορφιά και πρακτικότητα στην καμπίνα
Το εσωτερικό του Mazda 6e ακολουθεί τη σχεδιαστική αρχή του «ma», της δύναμης του κενού χώρου. Η καμπίνα εκπέμπει ηρεμία και το αιωρούμενο οριζόντιο ταμπλό εκτείνεται σε όλο το πλάτος της. Όμως μινιμαλισμός δεν σημαίνει απλοϊκότητα, σημαίνει σκόπιμη και προσεγμένη τοποθέτηση κάθε χειριστηρίου.

H πανοραμική γυάλινη οροφή αφήνει το φυσικό φως να πλημμυρίσει το εσωτερικό, ενώ το εξελιγμένο ambient σύστημα φωτισμού με 64 αποχρώσεις επιτρέπει την πλήρη εξατομίκευση της ατμόσφαιρας, ενώ μπορεί και να πάλλεται στους ρυθμούς του ηχοσυστήματος της Sony με 14 ηχεία. Μάλιστα το προσκέφαλο του οδηγού έχει δύο ηχεία που μπορούν να χρησιμοποιηθούν και από την ανοιχτή ακρόαση τηλεφώνου του αυτοκινήτου.

Τα mono-form καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα προσφέρουν, πέρα από άνεση, οπτική τέρψη, αφού είναι πραγματικά καλλιτεχνήματα αισθητικής. Η φίρμα προσφέρει μια επιλογή από ταπετσαρίες σε ζεστό μπεζ ή μαύρο τεχνητό δέρμα στην έκδοση Takumi και πολυτελές ύφασμα Tan Nappa και Suede στην έκδοση Takumi Plus.

Στο τιμόνι της ναυαρχίδας
Ως μια ανθρωποκεντρική μάρκα με τεχνολογικό προσανατολισμό, η Mazda επιθυμεί να πετύχει την αίσθηση ενότητας οδηγού και οχήματος στον νέο κόσμο της ηλεκτροκίνησης. Η ρύθμιση της ανάρτησης, του τιμονιού και των πεντάλ έχει γίνει με ακρίβεια, ενώ η πολλαπλών συνδέσμων πίσω ανάρτηση και η σχεδόν τέλεια κατανομή βάρους (47% εμπρός και 53% πίσω) δημιουργούν αίσθηση άμεσης απόκρισης, καθαρού feedback και εμπιστοσύνης στον δρόμο.

Τρία προγράμματα οδήγησης (Normal, Sport και Individual) δίνουν στον οδηγό την ευκαιρία να προσαρμόσει το αυτοκίνητο στις εκάστοτε ανάγκες του. Εμείς επιλέξαμε το Sport για τις στροφές τις Αθηναϊκής Ριβιέρας και δεν το μετανιώσαμε στιγμή, γιατί απολαύσαμε την εξαιρετική ανάρτηση και τον τρόπο που περνούσε από στροφή σε στροφή, σβέλτα και απροβλημάτιστα.
Η Mazda έχει ανακοινώσει ότι θα ενσωματώσει Plug-in Υβριδική τεχνολογία, όχι όμως και τα μοντέλα στα οποία θα την δούμε. Επομένως δεν ξέρουμε αν στο μέλλον θα οδηγήσουμε και μια PHEV εκδοχή αυτού του μοντέλου, όμως ξέρουμε ότι αυτή, η πισωκίνητη εκδοχή δεν θα βρεθεί δίπλα σε μια τετρακίνητη.

Εκδόσεις και τιμές
Η Mazda δίνει στο 6e επιλογή μεταξύ δύο μπαταριών. Η μικρότερη από αυτές είναι LFP (φωσφορικού σιδήρου λιθίου), με χωρητικότητα 68,8 kWh και δίνει στο αυτοκίνητο αυτονομία 479 χιλιομέτρων (σε WLTP). Φορτίζει σε DC έως 165 kW, επιτρέποντας αναπλήρωση από 10% σε 80% σε 24 λεπτά. Η μεγάλη μπαταρία που “φορά” η έκδοση Long Range με ισχύ 245 ίππων, είναι τύπου NCM (νικελίου-κοβαλτίου-μαγγανίου) 80 kWh και προσφέρει αυτονομία 552 χιλιομέτρων αλλά με ταχυφόρτιση έως 90 kW που σημαίνει αναπλήρωση από 10% έως 80% σε 47 λεπτά.

Το Mazda 6e έρχεται σε δυο εκδόσεις εξοπλισμού, τις Takumi και Takumi Plus. Η πρώτη περιλαμβάνει μεταξύ άλλων πανοραμική γυάλινη οροφή, ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, θερμαινόμενα και αεριζόμενα ηλεκτρικά καθίσματα, 27 συστήματα ADAS και ηλεκτρικά ανοιγόμενο πορτμπαγκαζ. Ενώ η δεύτερη έχει επιπλέον επένδυση από δέρμα Nappa, μαύρη εσωτερική επένδυση οροφής και ηλεκτρικό σκίαστρο για την πανοραμική οροφή.
Για όσες παραγγελίες γίνουν έως την τελευταία ημέρα του 2025, η Ελληνική αντιπροσωπεία προσφέρει «Welcome Bonus» 3.000 ευρώ, πέρα από την Κρατική Επιδότηση ίδιου ποσού. Έτσι οι τελικές τιμές διαμορφώνονται ως εξής:
Mazda 6e Takumi 258hp από 37.490 ευρώ
Mazda 6e Takumi Plus 258hp από 39.490 ευρώ
Mazda 6e Takumi 245hp Long Range από 39.090 ευρώ
Mazda 6e Takumi Plus 245hp Long Range από 41.040 ευρώ
Όλες οι εκδόσεις έχουν 320 Nm ροπής, 0–100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 8 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα που ξεπερνά τα 175 χλμ./ώρα, ενώ συνοδεύονται από εγγύηση 6 χρόνια για το αυτοκίνητο και 8 χρόνια ή 200.000 χλμ. για την μπαταρία.
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.




