Mazda: «Το 2026 ο διάδοχος του RX-7»

H Mazda έχει μια ιδιαίτερη σχέση με τον περιστροφικό κινητήρα (γνωστό στους περισσότερους ως Wankel), καθώς στο παρελθόν τον έχει αξιοποιήσει σε πολλά μοντέλα με σπορ DNA.
Φαίνεται όμως πως η ιαπωνική εταιρεία δεν έχει εγκαταλείψει ακόμα τον ιδιαίτερο κινητήρα, καθώς σχεδιάζει να τον τοποθετήσει σε ένα νέο σπορ μοντέλο παραγωγής, ακόμα και «μέχρι το 2026».
Διεθνή δημοσιεύματα αναφέρουν ότι «ο διάδοχος του RX-7» θα αντλεί έμπνευση από το πρωτότυπο Iconic SP, που παρουσιάστηκε το 2023. Μερικές φήμες ήθελαν το πρωτότυπο μοντέλο να είναι ο προπομπός της πέμπτης γενιάς του MX-5, όμως φαίνεται ότι η Mazda έχει ως σχέδιο να εμπλουτίσει την γκάμα των σπορ αυτοκινήτων της, με ένα δεύτερο μοντέλο.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Σε συνέντευξή του στο Motor Trend, o επικεφαλής τεχνικός διευθυντής της Mazda, Ryuichi Umeshita επιβεβαίωσε ότι «το Iconic SP θα είναι ένας άξιος διάδοχος του RX-7». Ανέφερε μάλιστα ότι: «Το πλάνο ήταν η παραγωγή να ξεκινήσει από το 2026, όμως αυτό εξαρτάται από μια βιώσιμη επιχειρηματική στρατηγική».
Επιβεβαίωσε όμως ότι, από τεχνικής πλευράς, τα πράγματα κινούνται ταχύτερα, καθώς η επόμενη γενιά του περιστροφικού κινητήρα της μάρκας είναι σχεδόν έτοιμη. Το σύστημα κίνησης θα είναι εξηλεκτρισμένο και θα θυμίζει το αντίστοιχο του MX-30 R-EV που λανσαρίστηκε το 2023, αλλά πολύ αναβαθμισμένο.
Θα αποτελείται από περιστροφικό μοτέρ με δύο ρότορες (αντί για έναν) που (όπως και στο MX-30) δεν θα κινεί το όχημα, αλλά θα παράγει ηλεκτρική ενέργεια με την οποία θα τροφοδοτείται ο ηλεκτροκινητήρας που θα μπορούσε να παράγει έως και 370 ίππους. Το ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι πως ο περιστροφικός κινητήρας θα έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί μια σειρά από διαφορετικά καύσιμα, μεταξύ των οποίων και υδρογόνο.
Το όνομα του μοντέλου παραμένει ακόμα άγνωστο, όμως γνωρίζουμε πως δεν θα ονομάζεται «Cosmo», όπως το πρώτο αυτοκίνητο της Mazda με Wankel κινητήρα. Δεν είναι καν σίγουρο αν θα παραμείνει το όνομα «RX», καθώς υπάρχει και ένα ενδεχόμενο να αντικατασταθεί από μια νέα ονοματολογία.
Η Mazda εξετάζει επίσης το ενδεχόμενο ο περιστροφικός κινητήρας να κινεί απευθείας τους τροχούς – για πρώτη φορά μετά την απόσυρση του RX-8 το 2012. Ένα πλήρως ηλεκτρικό Iconic SP είναι τεχνικά εφικτό, αλλά η Mazda λέει ότι δεν θα μπει στην παραγωγή.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.