MEGA test αυτόνομης οδήγησης στην Κίνα: Ποια αυτοκίνητα πέρασαν και ποια «κόπηκαν» [video] – Cars Electric

MEGA δοκιμή ADAS στην Κίνα - Ποια από τα 36 αυτοκίνητα πέρασαν τα τεστ αυτόνομης οδήγησης;


Το προηγμένο σύστημα υποβοήθησης οδηγού, γνωστό ως ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), αποτελεί πλέον βασικό κριτήριο ασφάλειας και τεχνολογικής καινοτομίας στα σύγχρονα οχήματα. Πρόσφατα, το κινεζικό ειδησεογραφικό μέσο Dongchedi διεξήγαγε μια εκτενή και απαιτητική δοκιμή συστημάτων ADAS σε 36 διαφορετικά μοντέλα αυτοκινήτων, καλύπτοντας τόσο σενάρια αυτοκινητοδρόμου όσο και καταστάσεις αστικής κυκλοφορίας.

Η συγκεκριμένη αξιολόγηση είχε στόχο να μετρήσει την απόδοση των ADAS σε πραγματικές, δύσκολες και απρόβλεπτες συνθήκες, μέσα από 15 ξεχωριστά σενάρια — έξι στον αυτοκινητόδρομο και εννέα σε αστικά περιβάλλοντα.

Δοκιμές ADAS σε αυτοκινητόδρομο: Ποιο αυτοκίνητο ξεχώρισε;

Η δοκιμή για τα σενάρια αυτοκινητοδρόμου περιλάμβανε 6 διαφορετικές καταστάσεις κινδύνου, όπως:

  • Ξαφνικό σταμάτημα οχήματος μπροστά

  • Εμπόδιο από εργοτάξιο στην πορεία

  • Απότομη αλλαγή λωρίδας από άλλο όχημα

  • Ξαφνική εμφάνιση ζώου στο δρόμο (π.χ. αγριογούρουνο)

  • Μείωση ορατότητας

  • Σύγκρουση με σταματημένο όχημα

Σκοπός ήταν να εξεταστεί αν το ADAS του κάθε οχήματος θα μπορούσε να αντιδράσει εγκαίρως μέσω λειτουργιών όπως η αυτόνομη πέδηση έκτακτης ανάγκης (AEB) ή η έξυπνη αλλαγή λωρίδας για αποφυγή σύγκρουσης.


Πρωτιά για την Tesla

Η Tesla επιβεβαίωσε τη φήμη της ως ηγέτιδα στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης. Το Model 3 sedan κατέκτησε την πρώτη θέση, με 5 στα 6 επιτυχημένα σενάρια, ενώ το μεγαλύτερο SUV Model X ήρθε δεύτερο. Το Model X ήταν μάλιστα το μοναδικό όχημα που κατάφερε να αποφύγει σύγκρουση με το αγριογούρουνο, ένα εξαιρετικά δύσκολο και απρόβλεπτο σενάριο.

Αξιοσημείωτο είναι ότι, σε αντίθεση με άλλα τεχνολογικά προηγμένα αυτοκίνητα, τα μοντέλα της Tesla δεν χρησιμοποιούν τεχνολογία lidar, βασίζονται δηλαδή αποκλειστικά σε κάμερες και τεχνητή νοημοσύνη.

MEGA δοκιμή ADAS στην Κίνα - Ποια από τα 36 αυτοκίνητα πέρασαν τα τεστ αυτόνομης οδήγησης; 

<p data-wpview-marker=
Έκπληξη από την Great Wall Motor

Την τρίτη θέση κατέλαβε το Wey Lanshan (γνωστό και ως Wey 07), μοντέλο της Great Wall Motor, το οποίο ενσωματώνει το Coffee Pilot Ultra ADAS. Η επίδοσή του ήταν ιδιαίτερα καλή, αν και προκάλεσε έκπληξη, δεδομένου ότι δεν θεωρείται ηγέτης στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης.

MEGA δοκιμή ADAS στην Κίνα - Ποια από τα 36 αυτοκίνητα πέρασαν τα τεστ αυτόνομης οδήγησης;
Χαμηλές επιδόσεις: Ποιοι έμειναν πίσω;

Στο αντίθετο άκρο της κατάταξης, βρέθηκαν μοντέλα όπως τα:

  • Zeekr 7X

  • Xpeng P7+

  • Onvo L60

  • Firefly EV

  • Mercedes-Benz C-Class

Τα παραπάνω αυτοκίνητα απέτυχαν να ανταποκριθούν επαρκώς σε όλα τα σενάρια δοκιμής, αποτυγχάνοντας είτε να αποφύγουν εμπόδια είτε να ενεργοποιήσουν τα συστήματα AEB με ακρίβεια.

Διαφορές απόδοσης στο ίδιο σύστημα ADAS: Τι φταίει;

Παρατηρήθηκε ότι ακόμα και αυτοκίνητα της ίδιας μάρκας, εξοπλισμένα με παρόμοια ή ίδια συστήματα ADAS, είχαν διαφορετική συμπεριφορά στις ίδιες δοκιμές. Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι αυτή η διαφοροποίηση μπορεί να οφείλεται σε:

  • Διαφορετικές εκδόσεις λογισμικού ADAS

  • Μεταβολές στην τοποθέτηση αισθητήρων

  • Διαφορετική υπολογιστική ισχύ (chipset)

Αυτές οι παράμετροι επηρεάζουν τη χρόνο αντίδρασης και την ακρίβεια απόφασης, δύο κρίσιμα στοιχεία σε καταστάσεις υψηλού κινδύνου.

MEGA δοκιμή ADAS στην Κίνα - Ποια από τα 36 αυτοκίνητα πέρασαν τα τεστ αυτόνομης οδήγησης; 

<p data-wpview-marker=
ADAS σε αστικό περιβάλλον: Η δοκιμή σε κυκλικούς κόμβους και ποδήλατα

Στο αστικό σκέλος των δοκιμών, εξετάστηκαν 26 μοντέλα αυτοκινήτων σε 9 διαφορετικά σενάρια, που προσομοιώνουν τις πιο συνηθισμένες αλλά και επικίνδυνες καταστάσεις πόλης, όπως:

  • Είσοδος σε κυκλικό κόμβο

  • Αναστροφή σε στενό δρόμο

  • Πεζοί που διασχίζουν διαβάσεις χωρίς προειδοποίηση

  • Παράλληλη κυκλοφορία με ηλεκτρικά ποδήλατα

  • Αντιμετώπιση επιθετικής οδήγησης από άλλα οχήματα

MEGA δοκιμή ADAS στην Κίνα - Ποια από τα 36 αυτοκίνητα πέρασαν τα τεστ αυτόνομης οδήγησης;
Και πάλι πρώτη η Tesla

Η Tesla κυριάρχησε και σε αυτή τη δοκιμασία με το Model X, το οποίο σημείωσε 8/9 επιτυχίες, αναδεικνύοντας τη συνέπεια του λογισμικού της τόσο στην εθνική οδό όσο και στους πολυσύχναστους δρόμους των πόλεων.

Στην κορυφή και το Huawei ADS

Η Huawei φάνηκε να κάνει τη διαφορά με το ADS ADAS σύστημα της. Τα μοντέλα Luxeed R7 και Avatr 12, εξοπλισμένα με αυτή την τεχνολογία, βρέθηκαν στις επόμενες θέσεις με υψηλές επιδόσεις στην ανάλυση και απόκριση σε σύνθετα αστικά σενάρια.

MEGA δοκιμή ADAS στην Κίνα - Ποια από τα 36 αυτοκίνητα πέρασαν τα τεστ αυτόνομης οδήγησης;
Οι Χαμένοι της πόλης

Ορισμένα οχήματα που είχαν καλή απόδοση στον αυτοκινητόδρομο, όπως το Wey Lanshan, απέτυχαν να ανταποκριθούν επαρκώς στο αστικό περιβάλλον. Άλλα, όπως τα Zeekr 7X, Onvo L60 και Baojun Xiangjing, επιβεβαίωσαν την αδυναμία τους και στα δύο πεδία.

Τι δείχνουν αυτές οι δοκιμές για το μέλλον της αυτόνομης οδήγησης;

Η μεγάλη αυτή δοκιμή επιβεβαιώνει ότι το επίπεδο της τεχνητής νοημοσύνης στα ADAS συστήματα ποικίλει σημαντικά, ακόμα και σε αυτοκίνητα του ίδιου κατασκευαστή ή παρόμοιου κόστους.

Τα βασικά συμπεράσματα:

Η Tesla ηγείται σε σταθερότητα και συνέπεια, με καθαρά οπτικά συστήματα και προηγμένο λογισμικό.

Η Huawei ανεβαίνει δυναμικά στον χώρο του ADAS, μέσω συνεργασιών με κινεζικούς κατασκευαστές.

Η απόδοση εξαρτάται όχι μόνο από τους αισθητήρες, αλλά κυρίως από το λογισμικό και την επεξεργαστική ισχύ.

Η ύπαρξη ADAS δεν εγγυάται αυτόματα ασφάλεια – η ποιότητα του συστήματος κάνει τη διαφορά.

Πηγή: carnewschina.com

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων