Mercedes-AMG GT XX: Το ηλεκτρικό τέρας που έσπασε 25 ρεκόρ σε 7 μέρες και διέγραψε την περιφέρεια της Γης! – Cars Electric

Η Mercedes-AMG μόλις άλλαξε τους κανόνες του παιχνιδιού στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το νέο πρωτότυπο Mercedes-AMG GT XX, προάγγελος του επερχόμενου τετράθυρου ηλεκτρικού coupe της μάρκας, κατέρριψε όχι ένα, αλλά 25 διαφορετικά παγκόσμια ρεκόρ, αποδεικνύοντας ότι η ηλεκτροκίνηση δεν είναι απλώς το μέλλον – είναι το παρόν.
Ένα 24ωρο που έγραψε ιστορία
Το κομψό και αεροδυναμικό sedan, εξοπλισμένο με κινητά φτερά που ελέγχονται μέσω Bluetooth, κάλυψε 5.479 χιλιόμετρα σε μόλις 24 ώρες. Αυτό σημαίνει 1.518 χιλιόμετρα περισσότερα από το προηγούμενο ρεκόρ, που είχε σημειώσει το XPeng P7 νωρίτερα, μέσα στον μήνα.
Η επίδοση έγινε με σταθερή ταχύτητα περίπου 190 χλμ./ώρα, με μοναδικές στάσεις για υπερταχεία φόρτιση στα 850 kW. Χάρη σε αυτή την τεχνολογία, το πρωτότυπο συνέχισε να «καταπίνει» χιλιόμετρα μέρα-νύχτα, χωρίς ουσιαστικά καμία καθυστέρηση.
Ο γύρος της Γης σε χρόνο ρεκόρ
Στη δοκιμή συμμετείχε μια ομάδα 17 οδηγών, ανάμεσά τους και ο πιλότος της Formula 1 George Russell. Οι οδηγοί εναλλάσσονταν σε βάρδιες δύο ωρών, οδηγώντας αδιάκοπα επί σχεδόν οκτώ ημέρες.
Το αποτέλεσμα; Η AMG GT XX κάλυψε την περίμετρο της Γης – 40.075 χιλιόμετρα – σε μόλις 7 ημέρες, 13 ώρες, 24 λεπτά και 7 δευτερόλεπτα. Και δεν ήταν μόνο ένα αυτοκίνητο: δύο GT XX ολοκλήρωσαν την πρόκληση, με διαφορά μόλις δύο γύρων!
Η ομάδα συνέχισε έως ότου τα οχήματα ξεπεράσουν τα 40.234 χλμ, ανεβάζοντας τον πήχη ακόμα ψηλότερα με νέο ρεκόρ: 7 ημέρες, 14 ώρες, 9 λεπτά και 52 δευτερόλεπτα. Στη διάρκεια της δοκιμής, έπεσαν συνολικά 25 παγκόσμια ρεκόρ, μεταξύ αυτών για τη μεγαλύτερη απόσταση σε 12, 24, 48, 72, 96, 120, 144 και 168 ώρες.
Από το πρωτότυπο στην παραγωγή
Αν και μιλάμε για πρωτότυπο, η Mercedes αφήνει να εννοηθεί ότι το μοντέλο παραγωγής, θα είναι πολύ κοντά σε αυτά τα επίπεδα απόδοσης. Και δεν είναι μόνο το ίδιο το AMG GT XX που θα ωφεληθεί. Η τεχνολογία του αναμένεται να περάσει και σε φθηνότερα ηλεκτρικά μοντέλα της Mercedes-Benz, κάνοντας την ηλεκτροκίνηση πιο προσιτή και πιο εντυπωσιακή.
Επιδόσεις που κόβουν την ανάσα
Το GT XX κινείται από τρεις ελαιοψυχόμενους ηλεκτροκινητήρες αξονικής ροής Yasa, με συνολική ισχύ λίγο πάνω από 1.360 ίππους. Δύο βρίσκονται πίσω και ένας μπροστά, προσφέροντας κυρίως κίνηση στους πίσω τροχούς, ενώ η εμπρός μονάδα ενεργοποιείται μόνο όποτε χρειάζεται. Η διάταξη περιλαμβάνει δύο συμπαγή κιβώτια ταχυτήτων και μετατροπείς σε ένα ενιαίο περίβλημα, εξασφαλίζοντας μέγιστη απόδοση και αξιοπιστία.
Η μπαταρία-θαύμα
Η καρδιά του GT XX είναι η μπαταρία. Πρόκειται για μία νέα γενιά κυλινδρικών στοιχείων NCMA (νικέλιο-κοβάλτιο-μαγγάνιο-αλουμίνιο), με ενεργειακή πυκνότητα 300 Wh/kg. Περιέχει περισσότερα από 3.000 στοιχεία, το καθένα εκ των οποίων ψύχεται ξεχωριστά με μη αγώγιμο λάδι, για σταθερή θερμοκρασία και μέγιστη ασφάλεια.
Η τάση της μπαταρίας ξεπερνά τα 800V, επιτρέποντας φόρτιση με πάνω από 850 kW σε συμβατό ταχυφορτιστή DC. Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι το αυτοκίνητο μπορεί να ανακτήσει περίπου 400 χλμ. σε μόλις 5 λεπτά φόρτισης. Με τέτοιες επιδόσεις, το άγχος της αυτονομίας και της φόρτισης, φαίνεται να ανήκει οριστικά στο παρελθόν.
Το μέλλον της ηλεκτροκίνησης
Η Mercedes-AMG με το GT XX έστειλε ένα ξεκάθαρο μήνυμα: τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι πλέον συμβιβασμός, αλλά πρωταγωνιστές. Η μίξη υπερυψηλής απόδοσης, φουτουριστικής τεχνολογίας και απίστευτης αντοχής, δημιουργεί νέα δεδομένα στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Και όταν το τετράθυρο coupe παραγωγής βγει στους δρόμους, δεν θα μιλάμε απλώς για ένα ακόμη ηλεκτρικό sedan, αλλά για ένα σύμβολο του τι μπορεί να πετύχει η ηλεκτροκίνηση όταν συναντά την AMG φιλοσοφία.
Πηγή: insideevs.com
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.