Mercedes-Benz: Ο νέος της κινητήρας σχεδιάστηκε για να ακούγεται καλύτερα – motorone.gr
Η Mercedes-Benz έχει δηλώσει τον τελευταίο καιρό ότι δεν θέλει να εγκαταλείψει εντελώς τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ήδη γνωρίζουμε ότι προσπαθεί να εναρμονίσει όλη τη γκάμα θερμικών μοτέρ με το πρότυπο ρύπων Euro 7, ενώ πρόσφατα ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να αποκαλύψει ένα νέο πρωτότυπο μοντέλο με V8 κινητήρα.
Η βαυαρική εταιρεία κατέθεσε πρόσφατα στην βάση δεδομένων του Παγκόσμιου Οργανισμού Πνευματικής Ιδιοκτησίας μια αίτηση για πατέντα σχετικά με μια επανασχεδιασμένη κεφαλή κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Σύμφωνα με την εταιρεία, ο σχεδιασμός της στοχεύει όχι μόνο στην αύξηση της ισχύος, αλλά και στην βελτίωση του ήχου – σε μία εποχή, θυμίζουμε, όπου οι θερμικοί κινητήρες χάνουν όλο και περισσότερο το ηχόχρωμά τους, λόγω κανονισμών ρύπων, αλλά και λόγω των turbo που «κόβουν» σημαντικά την ένταση της εξάτμισης.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Τα σκίτσα τα οποία δόθηκαν στη δημοσιότητα και βρίσκονται στην βάση δεδομένων, δείχνουν ότι οι σωλήνες εξάτμισης κάθε κυλίνδρου θα συνδέονται μέσα από πολλές διακλαδώσεις σε έναν ενιαίο αγωγό.
Σχήμα 1: Σχηματική αναπαράσταση ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης ενός μηχανοκίνητου οχήματος.
Σχήμα 2: Τομή κινητήρα εσωτερικής καύσης
ΠΗΓΗ: WIPO
Ας πάρουμε για παράδειγμα, έναν V8 κινητήρα. Ένα παραδοσιακό σύστημα εξάτμισης θα χωριζόταν στα δύο, ομαδοποιώντας κατά κάποιο τρόπο τους κυλίνδρους ανά τέσσερις σε κάθε πλευρά του μπλοκ. Όμως το σύστημα εξάτμισης της Mercedes-Benz θα χρησιμοποιεί ένα σύστημα περίπλοκων σωληνώσεων, που θα «ενώνει» κατά κάποιο τρόπο τους κυλίνδρους, ακόμα και σε διαφορετικές πλευρές του μπλοκ.
Σχήμα 3: Τομή της κεφαλής του κινητήρα εσωτερικής καύσης.
ΠΗΓΗ: WIPO
Το προφανές μειονέκτημα αυτής της μεθόδου θα είναι ο ενδεχόμενος «πονοκέφαλος» των μηχανικών που με τα χρόνια θα πρέπει να συντηρήσουν τον συγκεκριμένο κινητήρα. Το θετικό όμως είναι ότι, σύμφωνα με την Mercedes-Benz, το σύστημα εξάτμισης θα προσφέρει έναν πιο εντυπωσιακό, «στεντόρειο» ήχο, ενώ θα επιτρέψει στην εταιρεία να εγκαταστήσει «επίπεδο» στροφαλοφόρο άξονα, αυξάνοντας την ισχύ.
Ο κινητήρας βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη και δεν περιμένουμε να τον δούμε σε μοντέλο παραγωγής μέχρι το 2027. Δεν αποκλείεται όμως να δούμε έστω και σε μια πρωτότυπη μορφή τον συγκεκριμένο V8 στο Concept AMG GT Track Sport που, σύμφωνα με την Mercedes-AMG θα αποκαλυφθεί «σύντομα».
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.