Mercedes EQS με μπαταρία στερεάς κατάστασης: 1.200 χλμ. χωρίς φόρτιση! – Cars Electric

Mercedes EQS με μπαταρία στερεάς κατάστασης: 1.205 χλμ. χωρίς φόρτιση!


Η Mercedes-Benz απέδειξε έμπρακτα ότι η τεχνολογία των μπαταριών στερεάς κατάστασης δεν αποτελεί πια ένα μελλοντικό όραμα, αλλά μια ρεαλιστική λύση. Ένα ελαφρώς τροποποιημένο EQS εξοπλισμένο με μπαταρία λιθίου-μετάλλου στερεάς κατάστασης διέσχισε τη διαδρομή Στουτγάρδη – Μάλμε (1.205 χλμ.) χωρίς καμία στάση για φόρτιση. Σύμφωνα μάλιστα με τον υπολογιστή του οχήματος, υπήρχε διαθέσιμη ενέργεια για άλλα περίπου 140 χλμ., γεγονός που καθιστά την επίδοση αυτή σημείο-σταθμό για την αυτοκίνηση.

Η επιτυχία αυτή ξεπέρασε ακόμη και το προηγούμενο ρεκόρ του Vision EQXX, το οποίο είχε καλύψει 1.202 χλμ. μέχρι το Σίλβερστοουν. Για τη Mercedes, το εγχείρημα αυτό δεν είναι απλώς μία τεχνική δοκιμή, αλλά απόδειξη ότι η ηλεκτροκίνηση με μπαταρίες στερεάς κατάστασης είναι βιώσιμη και σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης.


Το ταξίδι: από τη Γερμανία στη Σουηδία

Η δοκιμαστική διαδρομή αποτέλεσε μέρος ενός ολοκληρωμένου προγράμματος επικύρωσης της νέας τεχνολογίας. Η διαδρομή περιλάμβανε τις λεωφόρους A7 και E20, περνώντας μέσα από τη Δανία πριν το EQS φτάσει τελικά στο Μάλμε.

Το σύστημα πλοήγησης με Electric Intelligence σχεδίασε τη βέλτιστη πορεία λαμβάνοντας υπόψη:


ΔΕΗ Blue Προσφορά

  • την τοπογραφία,

  • τις συνθήκες κυκλοφορίας,

  • τη θερμοκρασία περιβάλλοντος,

  • την ενέργεια για κλιματισμό και θέρμανση.

Ενδεικτικό της φιλοσοφίας της Mercedes ήταν ότι αποφεύχθηκαν φεριμπότ, ώστε η δοκιμή να γίνει σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης.

Ο Markus Schäfer, CTO της Mercedes-Benz, δήλωσε:

«Η μπαταρία στερεάς κατάστασης είναι μια πραγματική ριζική αλλαγή για την ηλεκτροκίνηση. Στόχος μας είναι να φέρουμε τέτοιες καινοτομίες στη μαζική παραγωγή μέχρι το τέλος της δεκαετίας, προσφέροντας νέα επίπεδα αυτονομίας και άνεσης».

Πώς λειτουργεί η νέα μπαταρία

Η μπαταρία στερεάς κατάστασης της Mercedes αναπτύχθηκε σε συνεργασία με το τεχνολογικό κέντρο AMG High Performance Powertrains (HPP) στο Μπρίξγουορθ της Μεγάλης Βρετανίας – το ίδιο που υποστηρίζει τα μονοθέσια της Formula 1.

Τα στοιχεία προέρχονται από την αμερικανική Factorial Energy και βασίζονται στην τεχνολογία FEST (Factorial Electrolyte System Technology). Ένα από τα σημαντικότερα επιτεύγματα είναι ότι η νέα μπαταρία προσφέρει:

  • 25% περισσότερη ενεργειακή χωρητικότητα σε σχέση με την τυπική μπαταρία ενός EQS,

  • ίδιο βάρος και μέγεθος με τις υπάρχουσες λύσεις,

  • παθητική ψύξη με αέρα, που βελτιώνει την ενεργειακή απόδοση.

Επιπλέον, η μπαταρία ενσωματώνει πνευματικούς ενεργοποιητές οι οποίοι ρυθμίζουν τις μεταβολές όγκου που συμβαίνουν κατά τη φόρτιση και εκφόρτιση. Με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζεται σταθερή λειτουργία σε βάθος χρόνου – κάτι που μέχρι τώρα αποτελούσε πρόκληση για τη συγκεκριμένη τεχνολογία.

Mercedes EQS με μπαταρία στερεάς κατάστασης: 1.205 χλμ. χωρίς φόρτιση!
Γιατί η τεχνολογία στερεάς κατάστασης είναι το μέλλον

Οι σημερινές μπαταρίες ιόντων λιθίου έχουν φτάσει σε ορισμένα φυσικά όρια όσον αφορά την πυκνότητα ενέργειας, το βάρος και τους χρόνους φόρτισης. Η τεχνολογία στερεάς κατάστασης έρχεται να προσφέρει:

  • Μεγαλύτερη αυτονομία χωρίς αύξηση βάρους,

  • Ταχύτερους χρόνους φόρτισης,

  • Ασφάλεια, χάρη στη μείωση κινδύνου ανάφλεξης,

  • Μικρότερη φθορά με την πάροδο του χρόνου.

Η Mercedes στοχεύει να ενσωματώσει αυτήν την τεχνολογία σε μοντέλα παραγωγής πριν από το 2030, φέρνοντας μια νέα εποχή στην ηλεκτροκίνηση.

Ένα μεγάλο βήμα για την αυτοκίνηση

Το εντυπωσιακό ταξίδι Στουτγάρδη – Μάλμε αποδεικνύει ότι η ηλεκτροκίνηση βρίσκεται μπροστά σε μια ριζική ανατροπή. Ενώ πολλοί κατασκευαστές αναζητούν λύσεις για την αύξηση της αυτονομίας, η Mercedes δείχνει ότι η τεχνολογία στερεάς κατάστασης μπορεί να γίνει η απάντηση. Με την υιοθέτηση τέτοιων καινοτομιών, οι οδηγοί στο μέλλον θα απολαμβάνουν μεγαλύτερες αποστάσεις με μία φόρτιση, λιγότερο άγχος για σταθμούς φόρτισης και ένα βιώσιμο, πιο αποδοτικό σύστημα μετακίνησης.

Πηγή: Mercedes-Benz

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων