Mercedes G 580 EQ – Όταν ο θρύλος της G-Class γίνεται ηλεκτρικός – Cars Electric

Mercedes-Benz G 580 EQ - Όταν ο θρύλος της G-Class γίνεται ηλεκτρικός


Η G-Class είναι πολλά περισσότερα από ένα πολυτελές SUV. Είναι ένα σύμβολο, μια μηχανή με δική της ταυτότητα, ένα τετράγωνο θαύμα, που έχει καταφέρει να μείνει σχεδόν αναλλοίωτο, εδώ και δεκαετίες. Γι’ αυτό το ερώτημα που προκύπτει είναι αναπόφευκτο: πότε μια G-Class παραμένει G-Class; Η απάντηση επιχειρεί να δοθεί μέσα από τη νέα Mercedes-Benz G 580 EQ Technology, την πρώτη πλήρως ηλεκτρική εκδοχή του εμβληματικού μοντέλου.

Κατά τη διάρκεια μιας εκτεταμένης δοκιμής δύο εβδομάδων, με περισσότερα από 1.300 χιλιόμετρα σε πόλη, αυτοκινητόδρομο και επαρχιακούς δρόμους γύρω από τη Χαϊδελβέργη, η ηλεκτρική G-Class αποκαλύφθηκε. Θα μπορούσε η ηλεκτροκίνηση να «στεγνώσει» το DNA της, ή μήπως να το «απογειώσει» σε μια νέα εποχή;

Mercedes-Benz G 580 EQ - Όταν ο θρύλος της G-Class γίνεται ηλεκτρικός
Η κλασική παρουσία που δεν ξεγελά

Ακόμη και αν κάποιος δεν γνωρίζει λεπτομέρειες για αυτοκίνητα, αναγνωρίζει αμέσως την G-Class. Το απότομο παρμπρίζ, τα κάθετα φλας, η κυβόσχημη σιλουέτα – όλα παραμένουν εκεί. Στην ηλεκτρική G 580 EQ Technology, η Mercedes φρόντισε να βελτιώσει αεροδυναμικά, το θρυλικό σχήμα, χωρίς να «προδώσει» το design.


ΔΕΗ Blue Προσφορά

Mercedes-Benz G 580 EQ - Όταν ο θρύλος της G-Class γίνεται ηλεκτρικός

Mercedes-Benz G 580 EQ - Όταν ο θρύλος της G-Class γίνεται ηλεκτρικός

Mercedes-Benz G 580 EQ - Όταν ο θρύλος της G-Class γίνεται ηλεκτρικός

Η αντίσταση του αέρα μειώθηκε από 0,54 σε 0,44, χάρη σε μικρές αεροτομές στα φτερά, στην κολόνα Α και στην οροφή. Οι λεπτομέρειες είναι σχεδόν αόρατες στην καθημερινή χρήση, αλλά κάνουν αισθητή διαφορά, στον αυτοκινητόδρομο. Παρόλα αυτά, το αμάξωμα παραμένει ένας «κυλιόμενος κύβος» με αναπόφευκτο θόρυβο ανέμου, στις υψηλές ταχύτητες.

Mercedes-Benz G 580 EQ - Όταν ο θρύλος της G-Class γίνεται ηλεκτρικός
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Ένας ηλεκτρικός γίγαντας

  • Ισχύς: 432 kW (587 ίπποι) από τέσσερις ανεξάρτητους κινητήρες

  • Ροπή: 1.164 Nm

  • 0-100 χλμ./ώρα: 4,7 δευτ.

  • Μέγιστη ταχύτητα: 180 χλμ./ώρα (ηλεκτρονικά περιορισμένη)

  • Μπαταρία: 116 kWh καθαρής χωρητικότητας

  • Αυτονομία WLTP: έως 473 χλμ. (πραγματικά 330-380 χλμ.)

  • Κατανάλωση WLTP: 29 kWh/100 χλμ.

  • Φόρτιση DC: έως 200 kW (10-80% σε ~32 λεπτά)

  • Φόρτιση AC: 11 kW (πλήρης φόρτιση σε περίπου 11 ώρες)

  • Διαστάσεις: 4,83 μ. μήκος, 1,93 μ. πλάτος, 1,99 μ. ύψος

  • Βάρος: 3.100 κιλά

  • Βάθος βύθισης: 850 χλστ.

Mercedes-Benz G 580 EQ - Όταν ο θρύλος της G-Class γίνεται ηλεκτρικός
Mercedes-Benz G 580 EQ - Όταν ο θρύλος της G-Class γίνεται ηλεκτρικός
Edition One: Μια ηλεκτρική G με χαρακτήρα

Η έκδοση Edition One διαφοροποιείται με μοναδικά στοιχεία:

  • Μαύρα γυαλιστερά διακοσμητικά και ζάντες σε σκούρα απόχρωση.

  • Μπλε λεπτομέρειες εξωτερικά και στις δαγκάνες φρένων – υπενθύμιση της ηλεκτρικής της φύσης.

  • Αντί για τη χαρακτηριστική ρεζέρβα στο πίσω μέρος, υπάρχει ένα «design box», πρακτικός αποθηκευτικός χώρος, για καλώδια φόρτισης.

Η παρουσία της στον δρόμο παραμένει επιβλητική, γεμάτη αυτοπεποίθηση, αν και στην πόλη το μέγεθος δυσκολεύει. Σε ανοιχτούς δρόμους, όμως, η G 580 κυριαρχεί.

Mercedes-Benz G 580 EQ - Όταν ο θρύλος της G-Class γίνεται ηλεκτρικός
Mercedes-Benz G 580 EQ - Όταν ο θρύλος της G-Class γίνεται ηλεκτρικός
Εσωτερικό: Πολυτέλεια με μπλε πινελιές

Το εσωτερικό της Edition One, συνεχίζει την μπλε θεματική με ραφές, ανθρακονήματα και λεπτομέρειες, που τονίζουν την ηλεκτρική της ταυτότητα. Το δέρμα υψηλής ποιότητας, οι αλουμινένιες επενδύσεις και η φωτεινή καμπίνα, προσφέρουν μια ισορροπία ανάμεσα σε πολυτέλεια και κλασική «στρατιωτική» αίσθηση.

Mercedes-Benz G 580 EQ - Όταν ο θρύλος της G-Class γίνεται ηλεκτρικός

Το MBUX προσφέρει εξειδικευμένες off-road λειτουργίες: από ψηφιακές ενδείξεις για κλίσεις και κατανομή ροπής μέχρι το εντυπωσιακό «διαφανές καπό», που διευκολύνει την κίνηση σε στενά ή δύσκολα εδάφη.

Mercedes-Benz G 580 EQ - Όταν ο θρύλος της G-Class γίνεται ηλεκτρικός

Το ηχοσύστημα Burmester 3D γεμίζει την ησυχία του ηλεκτροκινητήρα με καθαρό, γεμάτο ήχο, ενώ τα άνετα καθίσματα διαθέτουν θέρμανση και αερισμό.

Mercedes-Benz G 580 EQ - Όταν ο θρύλος της G-Class γίνεται ηλεκτρικός

Μειονέκτημα; Στη δεύτερη σειρά, ο χώρος για τα πόδια είναι περιορισμένος. Το τεράστιο αμάξωμα, δεν μεταφράζεται σε άπλετη άνεση για τους πίσω επιβάτες, ενώ το χαμηλό ωφέλιμο φορτίο (415 κιλά), περιορίζει τις δυνατότητες φόρτωσης.

Mercedes-Benz G 580 EQ - Όταν ο θρύλος της G-Class γίνεται ηλεκτρικός
Δύναμη χωρίς όρια: Τέσσερις κινητήρες σε απόλυτη συνεργασία

Με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες – έναν για κάθε τροχό – η G 580 αποδίδει με τρόπο που λίγα SUV μπορούν να συγκριθούν. Η εκκίνηση από στάση είναι εκρηκτική, η επιτάχυνση καταιγιστική για το βάρος της, ενώ η σταθερότητα στον αυτοκινητόδρομο εντυπωσιακή.

Η ανάρτηση απορροφά μεγάλο μέρος της μάζας, αν και σε απότομα χτυπήματα γίνεται αισθητό το βάρος των 3,1 τόνων. Στις στροφές, η κατανομή ροπής ανά τροχό προσφέρει ακρίβεια, που δύσκολα περιμένεις από ένα «κυβικό θηρίο».

Mercedes-Benz G 580 EQ - Όταν ο θρύλος της G-Class γίνεται ηλεκτρικός
Κατανάλωση και αυτονομία: Όρια φυσικής

Η Mercedes δηλώνει 29 kWh/100 χλμ., και στην πράξη η τιμή επιβεβαιώνεται – με εξαίρεση τον αυτοκινητόδρομο, όπου η κατανάλωση φτάνει και τα 38 kWh. Έτσι, η πραγματική αυτονομία, κυμαίνεται γύρω στα 330-380 χιλιόμετρα.

Για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, αυτό σημαίνει συχνές στάσεις φόρτισης κάθε 250-280 χλμ. Παρότι η DC φόρτιση των 200 kW είναι επαρκής, η έλλειψη AC φόρτισης 22 kW είναι σοβαρή αδυναμία για SUV, άνω των 142.000 €.

Mercedes-Benz G 580 EQ - Όταν ο θρύλος της G-Class γίνεται ηλεκτρικός
Εκτός δρόμου: Η παράδοση συνεχίζεται με ηλεκτρικά κόλπα

Παρά τον ηλεκτρικό χαρακτήρα, η G 580 παραμένει ένα αυθεντικό εκτός δρόμου όχημα:

  • Απόσταση από το έδαφος 850 χλστ.

  • Προστατευτική ποδιά μπαταρίας πάχους 26 χλστ.

  • Δυνατότητα βύθισης στο νερό έως 85 εκ.

Χάρη στους τέσσερις κινητήρες, αντί για κλασικά μπλοκέ διαφορικά, η G-Class εισάγει νέες δυνατότητες:

  • G-Turn: στροφή επί τόπου, επιτρέποντας στο SUV να περιστραφεί κυριολεκτικά γύρω από τον άξονά του.

  • G-Steering: μείωση κύκλου στροφής, χρήσιμη τόσο σε στενά μονοπάτια, όσο και στην πόλη.

Η ηλεκτροκίνηση δεν αφαίρεσε τίποτα από τον εκτός δρόμου μύθο – αντίθετα, πρόσθεσε νέες διαστάσεις.

Mercedes-Benz G 580 EQ - Όταν ο θρύλος της G-Class γίνεται ηλεκτρικός
Φόρτιση: Καλή στο DC, αδύναμη στο AC

Η μεγάλη μπαταρία 116 kWh φορτίζει γρήγορα σε DC φορτιστές (10-80% σε 32 λεπτά), αλλά η φόρτιση AC στα 11 kW, είναι απογοητευτική για την κατηγορία. Σε wallbox χρειάζονται περίπου 11 ώρες για πλήρη φόρτιση, ενώ δεν υπάρχει δυνατότητα αναβάθμισης σε 22 kW. Η έλλειψη frunk (αποθηκευτικού χώρου κάτω από το καπό), αποτελεί επίσης μια χαμένη ευκαιρία.

Mercedes-Benz G 580 EQ - Όταν ο θρύλος της G-Class γίνεται ηλεκτρικός
Συμπέρασμα: Ένας μύθος που αλλάζει, όχι που χάνεται

Μετά από 1.300 χλμ., η απάντηση στο αρχικό ερώτημα είναι ξεκάθαρη:
Η Mercedes-Benz G 580 EQ Technology, παραμένει μια γνήσια G-Class – επιβλητική, ικανή και μοναδική. Δεν είναι το πιο πρακτικό ή αποδοτικό SUV, ούτε θα επιλέξει κανείς αυτό το μοντέλο, για την αυτονομία ή την καθημερινότητα.

Mercedes-Benz G 580 EQ - Όταν ο θρύλος της G-Class γίνεται ηλεκτρικός

Είναι όμως ένα statement: ότι ακόμη και ο πιο σκληρός θρύλος, μπορεί να περάσει στην ηλεκτρική εποχή, χωρίς να χάσει την ψυχή του. Όσοι την αποκτήσουν, δεν το κάνουν για λόγους βιωσιμότητας, αλλά από πάθος για το σχήμα, την τεχνολογία και το όνομα «G-Class».

Πηγή: elektroauto-news.net – Σεμπάστιαν Χένσλερ

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων