MG Cyber X: 500 χλμ. αυτονομία, στιβαρή εμφάνιση, απίστευτη τιμή! – Cars Electric
Η MG ετοιμάζεται να επαναπροσδιορίσει το οικονομικό, ηλεκτρικό οικογενειακό SUV με ένα μοντέλο που υπόσχεται να κλέψει καρδιές και… πωλήσεις. Το φουτουριστικό πρωτότυπο MG Cyber X που είδαμε στη Σαγκάη, πρόκειται μέσα στα επόμενα δύο χρόνια να μεταμορφωθεί σε ένα άνετο, στιβαρό και πλήρως ηλεκτρικό SUV, ικανό να ανταγωνιστεί ακόμη και καθιερωμένες ευρωπαϊκές μάρκες — και μάλιστα με τιμή κάτω από €34.500. Η άφιξή του στις εκθέσεις τοποθετείται για το 2027, όμως ήδη έχει προκαλέσει μεγάλο θόρυβο.
Από το Jimny… στο μέλλον
Παρά τη ριζική διαφορά από όσα μας έχει συνηθίσει η MG, ο επικεφαλής προϊόντων και σχεδιασμού της εταιρείας, David Allison, βλέπει το Cyber X σαν τον «πνευματικό διάδοχο» του Suzuki Jimny. Ένα αυτοκίνητο που αγαπήθηκε για τον off-road χαρακτήρα του, αλλά εξαφανίστηκε λόγω αυστηρότερων κανονισμών ρύπων. Το νέο MG, ωστόσο, θα ακολουθήσει πιο «αστικό» προφίλ: πεντάθυρο, ηλεκτρικό, με επιλογή είτε ενός είτε δύο ηλεκτροκινητήρων, δίνοντας στους οδηγούς, την ευελιξία που χρειάζονται.
Νέα πλατφόρμα, νέες μπαταρίες, νέα εποχή
Το Cyber X αναμένεται να στηριχθεί στη σύγχρονη πλατφόρμα E3 της μητρικής SAIC, την ίδια που τροφοδοτεί και το κινεζικό MG4. Όμως, τα πραγματικά νέα βρίσκονται στις μπαταρίες: ημι-στερεάς κατάστασης 70kWh, που υπόσχονται βελτιωμένη αυτονομία, καλύτερη απόδοση σε χαμηλές θερμοκρασίες και υψηλότερη ασφάλεια. Η MG ήδη ισχυρίζεται ότι μια φόρτιση 30%-80% μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα σε μόλις 20 λεπτά, δίνοντας ελπίδες για ταξίδια χωρίς άγχος. Στην πράξη, η αυτονομία μπορεί να αγγίζει τα 480 χλμ., ακόμη και με το πιο «τετράγωνο» αμάξωμα του SUV.
Όχι πολυτέλεια – αξία
Παρότι η MG εισήλθε πρόσφατα στον premium χώρο με τα IM5 και IM6, το Cyber X δεν θα είναι πανάκριβο. Η στόχευση είναι ξεκάθαρη: προσιτό οικογενειακό SUV, ελκυστικό σε όσους σήμερα κοιτούν Ford Puma, Jeep Avenger και άλλες compact λύσεις. Με τιμή εκκίνησης κάτω από €35.000, η MG στοχεύει να αποδείξει πως η ηλεκτροκίνηση δεν είναι πολυτέλεια.

Σχεδίαση που εντυπωσιάζει
Η σχεδιαστική «μετάφραση» του concept σε μοντέλο παραγωγής, θα είναι σχετικά ήπια. Τα έντονα τετραγωνισμένα στοιχεία, οι δυναμικοί θόλοι των τροχών και το κάθετο εμπρός μέρος θα διατηρηθούν, δίνοντας χαρακτήρα «μικρού G-Class». Πιο συμβατικά φωτιστικά σώματα, λιγότεροι πολυτελείς εξοπλισμοί (όπως το φωτιζόμενο λογότυπο ή η πανοραμική οροφή) και πρακτικές λεπτομέρειες, θα κρατήσουν το κόστος χαμηλά χωρίς να χαθεί η μοντέρνα αισθητική.
Στο πίσω μέρος, η οριζόντια φωτεινή μπάρα και το κάθετο προφίλ, θυμίζουν Mercedes EQB, ενώ η καμπίνα υπόσχεται μινιμαλισμό τύπου MG4: μεγάλη κεντρική οθόνη, ψηφιακό πίνακα οργάνων, ελάχιστα φυσικά κουμπιά και άφθονους χώρους, ιδανικούς για οικογένειες.
Δύναμη και χαρακτήρας
Τα περισσότερα μοντέλα, θα έχουν κίνηση στους εμπρός τροχούς με έναν ηλεκτροκινητήρα, ιδανικό για αστικές και οικογενειακές μετακινήσεις. Ωστόσο, οι κορυφαίες εκδόσεις, ενδέχεται να προσφέρουν τετρακίνηση, για επιπλέον πρόσφυση σε πιο απαιτητικές συνθήκες. Το Cyber X δεν στοχεύει να γίνει σπορ SUV, αλλά ένα στιβαρό, αξιόπιστο, καθημερινό ηλεκτρικό, που μπορεί να σταθεί τόσο στην πόλη όσο και σε μια μικρή απόδραση εκτός δρόμου.
Αντίστροφη μέτρηση για το 2027
Παρόλο που δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα δημόσιες δοκιμές, ο David Allison άφησε να εννοηθεί ότι θα ήθελε έντονα να δει το Cyber X να κυκλοφορεί στο Ηνωμένο Βασίλειο, μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Η λογική λέει, ότι η πρεμιέρα του μοντέλου παραγωγής, ίσως γίνει στη Σαγκάη την άνοιξη του 2027 – αν και, γνωρίζοντας την MG, τίποτα δεν αποκλείεται να συμβεί νωρίτερα και ξαφνικά.
Η MG συνεχίζει να ανεβαίνει
Παρά μια μικρή πτώση πωλήσεων τους τελευταίους μήνες, η MG παραμένει δυνατή στη Βρετανία, ξεπερνώντας μάρκες όπως Citroën, Dacia και Renault, και πλησιάζοντας σε πωλήσεις κολοσσούς όπως Peugeot, Skoda και Opel. Η γκάμα της πλέον περιλαμβάνει τα πάντα: βενζίνη, υβρίδια, PHEV και πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα – από το supermini MG3, έως το εντυπωσιακό Cyberster, με τις ψαλιδωτές πόρτες.
Με το Cyber X, η MG φιλοδοξεί να ενισχύσει ακόμη περισσότερο τη θέση της, προσελκύοντας νέο κοινό, που μέχρι τώρα δεν θα κοιτούσε ποτέ ένα ZS. Ο συνδυασμός χρηστικότητας, σχεδίασης και τιμής, τοποθετεί το νέο SUV ως έναν πραγματικό «game changer» στη μεσαία κατηγορία ηλεκτρικών.
Πηγή: autoexpress.co.uk
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.



