MotorOne Challenge: Μπορεί το υβριδικό BYD Seal U DM-i να πετύχει την αυτονομία των 1.200 χλμ. στην πράξη; – motorone.gr
H υψηλή ποιότητα και απόδοση των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της BYD, τόσο με τις εξαιρετικές τιμές με τις οποίες διατίθενται στην ελληνική αγορά, όσο και με το συνολικό “γκελ” που προκαλούν στο κοινό, είναι ένας καλός λόγος που τα βλέπει κανείς συχνά στο δρόμο.
Αλλά και για τους πιο ρεαλιστές, που δυσκολεύονται να αλλάξουν ολοκληρωτικά συνήθειες και να στραφούν σε αμιγώς ηλεκτρική λύση μετακίνησης, η BYD έχει να προτείνει τη δική της υβριδική πρόταση σε μια κατηγορία που προσφέρει πολύ αυτοκίνητο, πλούσια τεχνολογία και εξοπλισμό σε δελεαστική τιμή.
Σε μια φράση, το Seal U DM-i είναι ένα plug-in hybrid D-SUV με χώρους, ποιότητα και πλούσιο εξοπλισμό που διακρίνεται σε αποδοτικότητα και είναι εστιασμένο στην άνεση, την ασφάλεια και φυσικά στην τεχνολογία.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Η προσθήκη μάλιστα στην γκάμα και με το συνοδευτικό Comfort ως ταυτότητα έκδοσης, κερδίζει χιλιόμετρα αυτονομίας, χάρη στην αναβαθμισμένης χωρητικότητας μπαταρία.
Η BYD εμβαθύνει τεχνολογικά
Πρωτοπόρος στην παραγωγή μπαταριών ισχύος για περισσότερα από 29 χρόνια, η BYD δημιούργησε την επαναστατική μπαταρία Blade, η οποία προσφέρει μεγαλύτερη πυκνότητα ενέργειας, απόδοση και αυτονομία. Έχει περάσει μάλιστα με επιτυχία σειρά αυστηρών δοκιμών, ακόμα και δοκιμή διάτρησης με καρφί, για να χαρακτηριστεί μία από τις πιο ασφαλείς παγκοσμίως.
Με τεχνολογία αιχμής που βασίζεται σε φωσφορικό σίδηρο λιθίου εξασφαλίζει θερμική σταθερότητα, αυξημένη ασφάλεια και ανθεκτικότητα στο χρόνο και στις φορτίσεις, ώστε δικαίως να θεωρείται ένα από τα πιο προηγμένα συστήματα αποθήκευσης ενέργειας σήμερα. Η εντυπωσιακή διάρκεια ζωής της προκύπτει από τις εταιρικές υποσχέσεις για πάνω από 5.000 κύκλους φόρτισης και αποφόρτισης.
Ενσωματωμένη μάλιστα στην BYD e-Platform 3.0, την πρωτοποριακή πλατφόρμα για ηλεκτρικά οχήματα της Κινεζικής μάρκας, τα πλεονεκτήματα της μπαταρίας συνεχίζονται. Εκτός από μονάδα αποθήκευσης ενέργειας, λειτουργεί ταυτόχρονα και ως δομικό στοιχείο, συμβάλλοντας καθοριστικά στην ενίσχυση της ακαμψίας και της ασφάλειας του οχήματος. Με τη καινοτόμο σχεδίαση της μάλιστα έχει βελτιωθεί η αξιοποίηση του χώρου κατά 50% σε σύγκριση με τις παραδοσιακές μπαταρίες.
Η νέα προσθιοκίνητη έκδοση Seal U DM-i Comfort διαθέτει μπαταρία χωρητικότητας 26,6 kWh και υπόσχεται συνολική αυτονομία 1.125 χιλιόμετρα, με ένα γέμισμα του ρεζερβουάρ και μία πλήρη φόρτιση της μπαταρίας.
Ωραία η θεωρία, αλλά στην πράξη;
Από τη στιγμή που πάρεις τη θέση σου πίσω από το τιμόνι, δεν είναι επιστήμη η χρήση του. Το Seal U DM-i με την τεχνολογία Super Hybrid Dual Mode Intelligence εκκινεί σιωπηλά – έτσι κι αλλιώς – με προτεραιότητα στη χρήση του ηλεκτροκινητήρα. Ο τελευταίος συνεργάζεται με έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα που, όταν πέσει το επίπεδο της μπαταρίας ή αναζητήσεις όλη την απόδοση, ενεργοποιείται φορτίζοντας την μπαταρία ή συμβάλλοντας στις επιδόσεις. Όλα αυτά συμβαίνουν στο παρασκήνιο, εσύ απλά οδηγείς!
Μπορείς πάντα να επιλέξεις χρήσεις, δηλαδή υβριδική ή αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία και τρία προγράμματα (ECO, NORMAL, SPORT) στα οδηγικά modes, ανάλογα με τα οδηγικά σου κέφια. Φυσικά δεν χρειάζεται ιδιαίτερη εξήγηση για το που στοχεύει το καθένα. Και βέβαια το σύστημα Super Hybrid με τεχνολογία DM-i φροντίζει πάντα να διατηρεί το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας στο 20% στην συνδυαστική χρήση και λέει αντίο στο άγχος της αυτονομίας.
Μια πρώτη γεύση των ικανοτήτων του μπορείς να καταλάβεις στη βόλτα μαζί του, όμως το πλήρες γεύμα είναι πάντα καλύτερο από μια καλή μπουκιά. Εν ολίγοις, η δοκιμασία επιβεβαίωσης σηκώνει ώρες οδήγησης και εκατοντάδες χιλιόμετρα, οπότε ο χάρτης ανοίγει για χάραξη διαδρομής που θα τεκμηριώσει στην πράξη την θεωρητική αυτονομία των 1.125 χλμ., με κανονική (και όχι αργή) οδήγηση και σε πραγματικές συνθήκες.
Κατεύθυνση προς Πελοπόννησο και βλέπουμε μέχρι που θα κυκλώσουμε προς Αθήνα, όπου και επιλέγουμε να γίνουν τα τελευταία χιλιόμετρα. Προσπαθούμε να μπούμε όσο περισσότερο μπορούμε στην λογική του WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) που είναι μια παγκόσμια εναρμονισμένη διαδικασία δοκιμής για την κατανάλωση σε ελαφρά οχήματα, γι΄αυτό και η διαδρομή μας περιλαμβάνει τις μικτές συνθήκες σε αυτοκινητόδρομο, επαρχιακό και αστικό δίκτυο.
Ξεκίνημα αξημέρωτα, περίπου δηλαδή γιατί πάντα κάτι μένει για το τέλος όπως για παράδειγμα η ολοκληρωτική φόρτιση και το γέμισμα του ρεζερβουάρ μέχρι το λαιμό. Έχουμε μέλλον! Στόχος μας, όπως είπαμε, να επιβεβαιώσουμε τα χιλιόμετρα αυτονομίας που ανακοινώνει η BYD για το Seal U DM-i στην έκδοση Comfort με την αναβαθμισμένη σε χωρητικότητα μπαταρία των 26,6 kWh.
To πληθωρικό SUV της BYD έχει το χωροταξικό αβαντάζ να προσελκύσει παρέα και αποσκευές σε εκδρομικές αναζητήσεις. Γιατί λοιπόν να μην κάνουμε μια προσομοίωση χρήσης του, ακόμα και αν δεν φύγουμε με όλες τις θέσεις γεμάτες; Κρατάμε όμως τις αποσκευές μας και ξεκινάμε.
Επιλέγουμε υβριδική λειτουργία (HEV δηλαδή) και το πρόγραμμα ECO από τα προγράμματα οδήγησης και βγαίνουμε να ροκανίσουμε χιλιόμετρα στον χάρτη κινούμενοι πάντα, λίγο πάνω – λίγο κάτω, από τα όρια ταχύτητας. Έτσι όπως συνηθίζουν ή οφείλουν να συνηθίσουν οι φυσιολογικοί χρήστες ενός αυτοκίνητου.
Χορταίνουμε διόδια κατηφορίζοντας προς Σπάρτη, με τις πρώτες ενδείξεις στον πίνακα οργάνων να αποδεικνύουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο του ηλεκτροκινητήρα. Το ενεργειακό επίπεδο πέφτει τη στιγμή που ο δείκτης βενζίνης παραμένει ανεπηρέαστος. Λογικό, καθότι δε έχουμε ακούσει μέχρι στιγμής τον θερμικό κινητήρα εν δράση. Να πούμε με την ευκαιρία πως η συνδυαστική απόδοση του υβριδικού συνόλου φτάνει τους 218 ίππους σε ισχύ και τα 300 Nm σε ροπή.
Ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας θα ακουστεί αργότερα, ανηφορίζοντας τον Ταΰγετο και εδώ, σε μια από τις ωραιότερες ορεινές διαδρομές της Πελοποννήσου, θα ξεχαστούμε χρονικά για την αποτύπωση εικόνων – στατικών και κινούμενων. Κατηφορίζοντας προς Καλαμάτα, από τα 1.300 μέτρα υψόμετρο μέχρι την επιφάνεια της θάλασσας, είναι μια καλή ευκαιρία για ανάκτηση ενέργειας στην μπαταρία με την τεχνολογία αναγεννητικής πέδησης. Κάτι που την ωφελεί περίπου 15% – 20%.
Σουλατσάρουμε για τον φωτογραφικό φακό πέριξ της Πύλου πριν γαζώσουμε προς τα πάνω την δυτική Πελοπόννησο. Μια φλατ διαδρομή με χαμηλά όρια ταχύτητας και ανύπαρκτο ενδιαφέρον για τον φωτογραφικό φακό, αν δεν παρεκκλίνεις προς την ακτή. Ακόμα και χωρίς τετρακίνηση στην έκδοση Comfort, οι χωματόδρομοι δεν τρομάζουν το υβριδικό SUV και η ιδανική παραλία σύντομα θα βρεθεί μπροστά σου.
Συντήρηση δυνάμεων μέχρι την Πάτρα, μικρά γεύματα καθοδόν για μας, νηστεία για το Seal U DM-i που δεν δείχνει να πεινάει με ενεργειακά εφόδια στις αποθήκες του και σύντομα κουνάμε μαντήλι στην Πελοπόννησο μέσω της γέφυρας Ρίου Αντιρρίου.
Στο ενδιαφέρον οπτικά και οδηγικά πάνω κομμάτι του Κορινθιακού κόλπου διαπιστώνεις ότι το καλοστημένο SUV της BYD, διατηρεί και διαχειρίζεται με ασφάλεια και ευστοχία την ταχύτητά του στο στριφτερό κομμάτι. Μια πρώτη αίσθηση μέσης κατανάλωσης ημέρας, αποτυπώνει 2,7 kWh/100 χλμ. σε ενέργεια και 5,1 λίτρα /100 χλμ. σε καύσιμο, με το Seal U DM-i να παραμένει ανεπηρέαστα οικονομικό στον σβέλτο ρυθμό που ακολουθούμε με το ηλιοβασίλεμα πίσω μας.
Κλείνουμε τη μέρα ολοκληρώνοντας τα πρώτα 700 χιλιόμετρα μέχρι την Ιτέα με το ρεζερβουάρ του λίγο κάτω από την μέση και με την μπαταρία στο 29%. Αρκούν για τα χιλιόμετρα της αυριανής μέρας;
Η 2η μέρα ξεκινά με ανήφορο!
Το ξημέρωμα μας βρίσκει να ανηφορίζουμε προς Μπράλο, μια ακόμα απαιτητική ανηφόρα που δεν ευνοεί τις καταναλώσεις. Ο καύσωνας που επικρατεί στο διήμερο επίσης, αν και στο σαλόνι του SEAL U DM-i οι συνθήκες είναι υπέρ μας. Τα αεριζόμενα καθίσματα είναι το έξτρα bonus στον δυνατό κλιματισμό και οι τεχνολογικές παροχές (head up display, infotainment, περιστρεφόμενη οθόνη, φωνητικές εντολές) διευκολύνουν το ταξίδι μας.
Βρισκόμαστε ορεινά της Φθιώτιδας αναζητώντας λίγο δροσιά και την βρίσκουμε προς Παύλιανη, αλλά το καθήκον μας καλεί. Επιστροφή στο δροσερό σαλόνι του BYD και χαράζουμε ρότα προς Αθήνα.
Η επιστροφή μας απαιτεί χιλιόμετρα οπότε δεν επιλέγουμε τον σύντομο δρόμο. Γυροφέρνουμε τους πρόποδες του Παρνασσού, δεν αποφεύγουμε τις ανηφόρες καθ’ οδόν προς Αράχωβα μέσω χιονοδρομικού και σύντομα πλησιάζουμε τα 900 χλμ.. Νοιώθουμε σχεδόν στο κατώφλι της Αθήνας. Την προσεγγίζουμε βλέποντας τον Ευβοϊκό και την Χαλκίδα στα αριστερά μας και λίγο αργότερα κατηφορίζοντας προς Μαλακάσα, τα 1.000 χλμ. είναι γεγονός. Μένουν 125 χλμ. τα οποία γίνονται ως επιδόρπιο εντός Λεκανοπεδίου.
Στα 1.100 χλμ. σταματάει η ενημέρωση στον ψηφιακό πίνακα οργάνων για την υπολειπόμενη αυτονομία, η οποία θα μας χαρίσει άλλα 100 επιπλέον μέχρι τη στιγμή που ο βενζινοκινητήρας δώσει σκυτάλη στον ηλεκτροκινητήρα, για το υπόλοιπο 24% μπαταρίας. Είκοσι χιλιόμετρα μετά, το υβριδικό SUV της BYD μας ενημερώνει για άμεσο ανεφοδιασμό και στο πρώτο ασφαλές σημείο σταματάμε, με το βέλος στο κέντρο του στόχου.
To αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό, ξεπερνώντας ακόμη και τις εργοστασιακές υποσχέσεις: 1.220 χλμ στο σύνολο, με μέση κατανάλωση 2,3 kWh/100 χλμ. και 5,2 λίτρα/100 χλμ.. Και όλα αυτά, με κόστος 108 ευρώ σε βενζίνη για το αρχικό φουλάρισμα, 12 € στην φόρτιση και 59 € για τα διόδια.
Η Διαδρομή: Αθήνα – Σπάρτη – Καλαμάτα – Πύλος – Φιλιατρά – Πύργος – Αμαλιάδα – Πάτρα – Ρίο – Αντίρριο – Ναύπακτος – Ιτέα – Καλοσκόπη – Παύλιανη – Οίτη – Μπράλος – Γραβιά – Λιλαία – Επτάλοφος – Αράχωβα – Δίστομο – Λειβαδιά – Θήβα – Λουκίσσια – Δροσιά – Χαλκίδα – Σούνιο – Αθήνα.
Από ρεύμα πως πάμε;
Την επιβεβαίωση του υβριδικού στόχου ήρθε να συμπληρώσει και το challenge της ηλεκτρικής αυτονομίας. Σε μια καθημερινή χρήση εντός αστικού τοπίου, αλλά και με την Αττική οδό μέρος της καθημερινότητας, το BYD Seal U DM-i με αποκλειστική χρήση του ηλεκτροκινητήρα και της αναβαθμισμένης μπαταρίας 26,6 kWh, κατάφερε να ροκανίσει άκοπα τα 125 χιλιόμετρα που δηλώνει ο κατασκευαστής.
Και όλα αυτά χωρίς κανένα συμβιβασμό από πλευράς μας (π.χ υπερελαφρύ πόδι και απουσία κλιματισμού). Το κόστος μάλιστα των 125 χλμ. αυτονομίας, αναλόγως το είδος της φόρτισης κυμαίνεται από 4 € σε μια μέση οικιακή φόρτιση που χρεώνει 0,145 ευρώ την κιλοβατώρα, έως 16 € σε ταχυφορτιστή DC (χρέωση 0,60 ευρώ η κιλοβατώρα).
Με δυο λόγια
Τελικά, το Seal U DM-i φέρνει το αποτέλεσμα, που στην περίπτωσή μας εστίασε στην οικονομία-αυτονομία, χωρίς να αφήνει στο περιθώριο την συνολική του απόδοση, σε κάθε τομέα που κρίνεται.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΡΓΙΑΝΝΙΔΗΣ
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.