Oι 5 νέες τεχνολογίες που υπόσχονται να αλλάξουν την αυτοκινητοβιομηχανία

Η τεχνολογία εξελίσσεται διαρκώς και με ταχύτητες που ειδικά σήμερα είναι πιο γρήγορες από ποτέ. Οι εταιρείες προσπαθούν διαρκώς να βελτιώνουν τα αυτοκίνητα που παράγουν, ψάχνοντας να βρουν λύσεις που θα προσφέρουν, μεταξύ άλλων, περισσότερη ασφάλεια, καλύτερη οικονομία, μειωμένο οικολογικό αποτύπωμα.
Μέσα από το “κυνήγι” της καινοτομίας και της τεχνολογικής εξέλιξης, εντοπίσαμε 5 από τις πιο ιδιαίτερες τεχνολογίες, οι οποίες υπόσχονται να αλλάξουν την αυτοκινητοβιομηχανία.
Παρακάτω θα βρείτε συνοπτικά ορισμένα από τα βασικά τους χαρακτηριστικά, καθώς και links με περισσότερες πληροφορίες.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
BMW – Σύνθετα υλικά από φυτικές ίνες
Η BMW παρουσίασε ένα νέο ελαφρύ υλικό που θα μπορούσε να χρησιμεύσει ως μια πιο οικολογική εναλλακτική λύση για τα ανθρακονήματα. Στόχος της εταιρείας ήταν να μειωθεί το αποτύπωμα άνθρακα των εξαρτημάτων που θα κατασκευάζονταν από ανθρακονήματα, χωρίς όμως να θυσιαστεί η απόδοση.
Το νέο υλικό προέρχεται από τους σπόρους του λιναριού (από το ίδιο φυτό δημιουργούνται και τα λινά υφάσματα). Στην κατεργασία τους, οι ίνες λιναριού αναμειγνύονται με επιπρόσθετες ίνες, δημιουργώντας έτσι ένα οικολογικό υλικό με τις αντοχές των ανθρακονημάτων.
Honda – Nέα μονάδα κυψελών καυσίμου
Τη νέα της μονάδα κυψελών καυσίμου παρουσίασε για πρώτη φορά στην Ευρώπη η Honda, στο πλαίσιο του World Hydrogen Summit & Exhibition, που πραγματοποιήθηκε στο Ρότερνταμ από τις 20 έως τις 22 Μαΐου.
Μεταξύ των κύριων βελτιώσεων περιλαμβάνονται: η μείωση του κόστους παραγωγής κατά 50%, η διπλάσια διάρκεια ζωής και η τριπλάσια ενεργειακή πυκνότητα όγκου σε σύγκριση με την τρέχουσα τεχνολογία κυψελών καυσίμου.
Mercedes-Benz – Nέο τιμόνι «steer-by-wire»
Η Mercedes-Benz θα είναι η πρώτη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία που θα φέρει στα μοντέλα της ένα σύστημα διεύθυνσης «steer-by-wire», αρχής γενομένης από την ανανεωμένη EQS το 2026.
Το νέο σύστημα steer-by-wire έρχεται να αντικαταστήσει ουσιαστικά την κολώνα του τιμονιού με ένα ηλεκτρικό μοτέρ στο τιμόνι και με μια σειρά από αισθητήρες. Αν ο οδηγός θέλει να στρίψει, το ειδικό λογισμικό υπολογίζει τις μετρήσεις από τους αισθητήρες και σε συνδυασμό με άλλες παραμέτρους στρίβει τους τροχούς του οχήματος.
Skoda – Φυτικό έλαιο που αντικαθιστά το πετρέλαιο
Η Skoda Auto υιοθετεί τη χρήση του συνθετικού καυσίμου HVO (Hydrotreated Vegetable Oil) για την αρχική πλήρωση των νέων diesel οχημάτων που παράγονται στα εργοστάσιά της στην Τσεχία, καθώς και για τον ανεφοδιασμό του στόλου logistics.
Το HVO παρέχεται από την κρατική εταιρεία CEPRO και προέρχεται κυρίως από απόβλητα έλαια και λίπη, μέσω μιας διαδικασίας υδρογόνωσης. Σε αντίθεση με το συμβατικό biodiesel, δεν απαιτείται γεωργική παραγωγή, γεγονός που μειώνει το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα.
Volvo – Νέα ζώνη ασφαλείας
Η Volvo αποκάλυψε μια νέα τεχνολογία ζώνης ασφαλείας, η οποία υπόσχεται καλύτερη προστασία, καθώς προσαρμόζεται σε συγκεκριμένες συνθήκες λειτουργίας. Η τεχνολογία βασίζεται στην λειτουργία του προεντατήρα, όπως και οι σύγχρονες ζώνες ασφαλείας, όμως χρησιμοποιεί δεδομένα από τους ενσωματωμένους αισθητήρες επιτάχυνσης και επιβράδυνσης του αμαξώματος προκειμένου να προσδιορίσει τον τύπο και την ένταση της σύγκρουσης.
Στη συνέχεια, αναλύοντας αυτά τα δεδομένα, λαμβάνει υπόψιν παράγοντες όπως το ύψος, το βάρος, την στάση του σώματος του επιβάτη και την θέση του καθίσματος την δεδομένη στιγμή και προσαρμόζει την ισχύ του προεντατήρα, διατηρώντας τους επιβάτες ασφαλείς σε ισχυρές συγκρούσεις και προστατεύοντάς τους από μικροτραυματισμούς σε ατυχήματα μικρότερης έντασης.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.