O 9ος τίτλος WRC του Sebastien Ogier με την Toyota

Νέο Hyundai Crater: To πρωτότυπο off-roader με τον επιβλητικό σχεδιασμό - motorone.gr


Ο Γάλλος οδηγός της Toyota Gazoo Racing World Rally Team, Sebastien Ogier, κατέκτησε τον ένατο τίτλο του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ της FIA, ισοφαρίζοντας το ρεκόρ, αφού ο ίδιος και ο συνοδηγός του Vincent Landais επικράτησαν σε μια δραματική τελική αναμέτρηση την τελευταία ημέρα του Ράλλυ Σαουδικής Αραβίας.

Ο Ogier αναμετρήθηκε με τους team-mate του Elfyn Evans και Kalle Rovanpera για να στεφθεί Παγκόσμιος Πρωταθλητής στον ολοκαίνουργιο αγώνα του WRC που έκλεισε τη φετινή σεζόν. Το Ράλλυ Σαουδικής Αραβίας αποδείχθηκε εξαιρετικά απαιτητικό, με τον συνδυασμό μαλακών και αμμώδων διαδρομών στην έρημο σε συνδυασμό με δύσκολους και βραχώδεις και δύσκολων και βραχώδεις ορεινούς δρόμους, καθώς και υψηλών θερμοκρασιών.

Η σημαντική επίδραση του καθαρισμού του δρόμου στην χαλαρή επιφάνεια σήμαινε ότι οι τρεις διεκδικητές δεν βρίσκονταν στη μάχη για τη νίκη στο ράλλυ, και θα ήταν επίσης μεταξύ των οδηγών που θα έχαναν χρόνο από τον υψηλό κίνδυνο κλαταρίσματος ελαστικών στις απαιτητικές ειδικές διαδρομές.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ

WRC Sebastien Ogier (Toyota) (1)

Ο Evans είχε προβάδισμα τριών βαθμών έναντι του Ogier πριν από το φινάλε της σεζόν, αλλά έπρεπε να σταματήσει και να αντικαταστήσει ένα ελαστικό την Παρασκευή το πρωί, χάνοντας 1 λεπτό και 40 δευτερόλεπτα.

Ωστόσο, ο Ogier έχασε επίσης χρόνο λόγω απώλειας πίεσης σε ένα από τα ελαστικά του το απόγευμα της Παρασκευής, και βρισκόταν μόλις δύο θέσεις μπροστά από τον Evans, δηλαδή ένα βαθμό μπροστά πριν από την τελευταία ημέρα, κατά την οποία προσφέρονταν 10 επιπλέον βαθμοί στους ταχύτερους οδηγούς της κατάταξης της ημέρας και του Power Stage που έκλεινε το ράλλυ.

WRC Sebastien Ogier (Toyota) (3)

Μόλις 0,1 δευτερόλεπτα χώριζαν τον Ogier και τον Evans στην πρώτη ειδική διαδρομή το πρωί του Σαββάτου, αλλά η προτελευταία ειδική διαδρομή (Asfan η μεγαλύτερη σε μήκος του ράλλυ, με 33,28 χιλιόμετρα), αποδείχθηκε καθοριστική. Ο Ogier ήταν 7,9 δευτερόλεπτα ταχύτερος από τον Evans και στη συνέχεια βρέθηκε στην τρίτη θέση της γενικής κατάταξης, καθώς άλλοι οδηγοί αντιμετώπισαν προβλήματα, με τέσσερις θέσεις πλέον να τον χωρίζουν από τον Evans.

Ο Evans έδωσε τα πάντα στην Power Stage που έκλεισε το ράλλυ, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο με 7,2 δευτερόλεπτα διαφορά, αλλά ο Ogier κατάφερε να παραμείνει μπροστά στην κατάταξη της Super Saturday και να κερδίσει με 0,8 δευτερόλεπτα διαφορά, εξασφαλίζοντας το 10ο βάθρο του σε 11 εκκινήσεις αυτή τη σεζόν, συμπεριλαμβανομένων έξι νικών.

WRC Elfyn Evans (Toyota) (2)

Με την κατάκτηση του ένατου προσωπικού του τίτλου ο Ogier ισοφάρισε το ρεκόρ του συμπατριώτη του, Sebastien Loeb, τέσσερα χρόνια μετά την κατάκτηση του τελευταίου του Πρωταθλήματος και την αποχώρησή του από την πλήρη απασχόληση στους αγώνες. Αυτός είναι ο τρίτος τίτλος του με την Toyota Gazoo World Rally Team και το πρώτο Πρωτάθλημα για τον Vincent Landais.

Είναι η έκτη φορά σε επτά χρόνια που μια ομάδα της Toyota Gazoo Racing World Rally Team ανακυρήχθηκε Παγκόσμια Πρωταθλήτρια και η τέταρτη φορά σε πέντε χρόνια που η ομάδα κατακτά και τα τρία Πρωταθλήματα (Οδηγών, Συνοδηγών και Κατασκευαστών), έχοντας ήδη εξασφαλίσει τον τίτλο των κατασκευαστών στο Ράλλυ Κεντρικής Ευρώπης τον Οκτώβριο. Συνολικά, είναι ο 10ος τίτλος οδηγών που έχει επιτευχθεί στο τιμόνι ενός Toyota – ένα ρεκόρ που ο Ιάπωνας κατασκευαστής μοιράζεται πλέον με τη Lancia.

WRC Sebastien Ogier (Toyota) (2)

Ολοκληρώνοντας τη σεζόν στη 2η θέση της βαθμολογίας, οι Evans και Martin έκαναν μια εξαιρετική σεζόν με απαράμιλλη σταθερότητα, καταλαμβάνοντας θέση στην πρώτη εξάδα και στα 14 ράλλυ, και κατακτώντας δύο νίκες, με άλλες έξι παρουσίες στο βάθρο.

Ο Kalle Rovanpera και ο συνοδηγός του Jonne Halttunen είχαν μικρή πιθανότητα να κατακτήσουν τον τρίτο παγκόσμιο τίτλο τους, καθώς έπρεπε να ανατρέψουν μία διαφορά 24 βαθμών στον τελικό γύρο. Οι ελπίδες τους δέχθηκαν πλήγμα ήδη από την Πέμπτη το πρωί, καθώς αντιμετώπισαν κλατάρισμα και περαιτέρω προβλήματα με τα ελαστικά, αλλά ανέκαμψαν καλά και πλασαρίστηκαν στην 4η θέση της κατάταξης της Power Stage, μόλις 0,2 δευτερόλεπτα πίσω από τον Ott Tanak.

WRC Kalle Rovanpera (Toyota) (3)

Στην τελευταία του ημέρα στο WRC πριν από την ρηξικέλευθη μετάβασή του στους αγώνες μονοθέσιων αυτοκινήτων με την υποστήριξη της Toyota Gazoo Racing την επόμενη χρονιά, ο Rovanpera φαινόταν να είναι σε πλήρη δράση, όπως συνήθως, αλλά είχε άλλο ένα κλατάρισμα ελαστικoού στην προτελευταία ειδική διαδρομή, με αποτέλεσμα να τερματίσει 7ος.

Ο Sami Pajari ολοκλήρωσε την πρώτη του πλήρη σεζόν στο Rally1 με την ίσως καλύτερη εμφάνισή του μέχρι σήμερα. Φρέσκος από το πρώτο του βάθρο στον προηγούμενο γύρο στην Ιαπωνία, κέρδισε δύο ειδικές διαδρομές την Πέμπτη και συμμετείχε σε μια σκληρή μάχη για την πρωτιά, μέχρι που αναγκάστηκε να σταματήσει και να αλλάξει ελαστικό το απόγευμα της Παρασκευής, χάνοντας δύο λεπτά. Μαζί με το συνοδηγό του, Marko Salminen, αντεπιτέθηκαν την τελευταία μέρα, ανεβαίνοντας από την 7η στην 4η θέση της γενικής κατάταξης.

WRC Sami Pajari (Toyota) (1)

Ο Takamoto Katsuta εισήλθε στην τελευταία ημέρα του αγώνα στην 3η θέση μετά από μια σε μεγάλο βαθμό απρόσκοπτη πορεία. Προσπαθώντας να αποκρούσει τον Adrien Fourmaux (Hyundai), ανατράπηκε στην προτελευταία ειδική διαδρομή, αλλά κατάφερε να φτάσει στον τερματισμό στην 5η θέση της γενικής κατάταξης.

Έχοντας ήδη στεφθεί Πρωταθλητές WRC2, οι Oliver Solberg και Elliott Edmondson τερμάτισαν ως το κορυφαίο πλήρωμα της κατηγορίας Rally2 για 9η φορά φέτος (και πέμπτη συνεχόμενη) με το Toyota GR Yaris Rally2 της Printsport. Το δίδυμο θα προαχθεί για θα ενταχθεί στη σύνθεση Rally1 της Toyota Gazoo Racing World Rally Team το 2026.


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων