O Luca di Montezemolo στο διοικητικό συμβούλιο της McLaren (Automotive)
Δεν έχουν περάσει ούτε 20 χρόνια από την εποχή που οι Ferrari και McLaren αποτελούσαν ορκισμένους εχθρούς στη Formula 1, υπό τις προηγούμενες διοικήσεις τους. Όσον αφορά το βρετανικό όμιλο, ο Ron Dennis θεωρούσε τη Ferrari το απόλυτο αντίπαλο δέος και έτρεφε πραγματικό μίσος για τον ιταλικό οργανισμό.
Από την πλευρά του, ο πρώην πρόεδρος της Ferrari (1991-2014), Luca Cordero di Montezemolo, ίσως κοιτούσε περισσότερο αφ’ υψηλού τον οργανισμό της McLaren. O Ιταλός ήταν ένας από τους πιο σημαντικούς ανθρώπους στην ιστορία του Cavallino Rampante, καθώς τον είχε επιλέξει ο ιδρυτής της, Enzo Ferrari (από τη Fiat, που μόλις είχε αγοράσει την εταιρεία του), να διαχειριστεί την ομάδα της Formula 1 το 1973. Υπό τη διεύθυνση του Di Montezmolo, η Ferrari έχτισε τις διαδικασίες που την οδήγησαν στην κατάκτηση του τίτλου το 1975 με τον Niki Lauda, έπειτα από 11 χρόνια… ξηρασίας.
Επίσης, ο Di Montezemolo κλήθηκε να αναδιαρθρώσει τόσο την ομάδα όσο και την αυτοκινητοβιομηχανία του Cavallino Rampante έπειτα από το θάνατο του Enzo Ferrari καθώς χρίστηκε διάδοχος του «γέρου» από τον Gianni Agnelli, το μεγάλο αφεντικό της Fiat. O Di Montezemolo έκανε περίφημη δουλειά και στους δύο τομείς, καθώς βελτίωσε την ποιότητα των αυτοκινήτων του Maranello και ανύψωσε τη μάρκα σε πρωτόγνωρα ύψη πωλήσεων.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Παράλληλα, η Scuderia κατέκτησε σε πέντε συνεχόμενους τίτλους (οδηγών, 6 κατασκευαστών) στην F1 με τον Michael Schumacher. Η μεγάλη κόντρα μεταξύ Di Montezemolo και Dennis ήρθε το 2007, με το σκάνδαλο κατασκοπείας στην F1, όπου βρέθηκαν τεχνικά έγγραφα της ιταλικής ομάδας στα χέρια του επικεφαλής σχεδιαστή της McLaren (Mike Coughlan), καθώς o Nigel Stepney δεν ήταν ευχαριστημένος που δεν πήρε προαγωγή έπειτα από την αποχώρηση του Ross Brawn στη Ferrari.
Για την υπόθεση αυτή, η FIA απέκλεισε τη McLaren από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών του 2007 και της επέβαλε πρόστιμο 100 εκατομμυρίων δολαρίων. Αλλά όλα αυτά έχουν αλλάξει πλέον και η διοίκηση αμφότερων των οργανισμών απαρτίζεται από εντελώς διαφορετικά άτομα. Η McLaren Automotive είναι πολύ πιο διαχωρισμένη από την McLaren Racing στις μέρες μας.
Ωστόσο, το γεγονός ότι σε μία καταχώρηση της McLaren Group Holdings Limited (που ελέγχει την McLaren Automotive) στο Companies House, την βρετανική κυβερνητική υπηρεσία που τηρεί μητρώο εταιρειών, αναφέρει τον Luca di Montezemolo ως διευθυντή, δεν παύει να προκαλεί έκπληξη και δέος στη διαπίστωση πόσο έχουν αλλάξει τα πράγματα πλέον.
Η επενδυτική εταιρεία CYVN Holdings από το Άμπου Ντάμπι αγόρασε την McLaren Automotive τον περασμένο Δεκέμβριο και την συγχώνευσε με την Forseven, μια βρετανική startup εταιρία ηλεκτρικών αυτοκινήτων που επίσης της ανήκει. Τον περασμένο μήνα, η McLaren Automotive ανακοίνωσε ότι ο διευθύνων σύμβουλος της Forseven, Nick Collins, θα αναλάβει τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της βρετανικής εταιρείας supercar. Ο Collins ήταν προηγουμένως επικεφαλής του τμήματος έρευνας και εξέλιξης της Jaguar Land Rover.
Η αγωνιστική ομάδα της McLaren Racing ανήκει στη Mumtalakat Holding Company, το επενδυτικό ταμείο του βασιλείου του Μπαχρέιν, οπότε δεν προβλέπεται ότι ο Di Montezemolo θα ανακατευτεί με τα δρώμενα σε αυτό το στρατόπεδο. Η CYVN Holdings έχει καλέσει τον 77χρονο Ιταλό για να βοηθήσει στην ανάκαμψη της McLaren, κάτι που είχε καταφέρει να κάνει στη θητεία του Ferrari.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.