Oliver Solberg: Συνεχίζοντας την παράδοση

WRC Oliver Solberg (Toyota) (10)


Το Σαββατοκύριακο του Ράλλυ Εσθονίας ήταν γεμάτο συναισθήματα για τον 23χρονο Oliver Solberg. Άλλωστε, αυτή ήταν η πρώτη του συμμετοχή σε ράλλυ με αυτοκίνητο Rally1 της ανώτερης κατηγορίας του WRC έπειτα από δυόμισι χρόνια, από τότε δηλαδή που η Hyundai του έδειξε την πόρτα της εξόδου. Ωστόσο, οι καλές του εμφανίσεις στη δεύτερη κατηγορία, το WRC2 με το GR Yaris Rally2, έκαναν την Toyota να του δώσει μία ευκαιρία στην Εσθονία.

Ο «μικρός» την άρπαξε και με τα δύο χέρια και με ευρύτερο φάσμα επιλογών, πήγε για ένα πιο μαλακό στήσιμο, και… έβαλε τα γυαλιά σε πολύ πιο έμπειρους αντιπάλους, με ελάχιστη προετοιμασία (λίγα χλμ. δοκιμών στη Φινλανδία) σε έναν αγώνα που φημίζεται για τα ταχύτατα περάσματα από τους χωματόδρομους της Εσθονίας. Έπειτα από την εορταστική εναρκτήρια υπερειδική διαδρομή, στην πρώτη πραγματική πρόκληση του αγώνα, ο Solberg σημείωσε για πρώτη φορά στην καριέρα του τον ταχύτερο χρόνο σε μία ειδική διαδρομή και τέθηκε άμεσα επικεφαλής της γενικής κατάταξης.

«Δεν βρίσκομαι εδώ για να νικήσω», ήταν τα λόγια του έπειτα από αυτό το ορόσημο στην καριέρα του. Ωστόσο, θα έκανε ακριβώς αυτό, κερδίζοντας 9 ειδικές διαδρομές από τις 20 συνολικά του Ράλλυ Εσθονίας στην πρώτη του επαφή σε αγωνιστικές συνθήκες με το -ικανότατο- Toyota GR Rally1. Ευνοήθηκε σε όλες τις ημέρες από μία θέση εκκίνησης μεταξύ των τελευταίων της ανώτερης κατηγορίας, αλλά αυτό έχει λίγη σημασία. Ο Solberg έκανε μία ώριμη, άψογα εκτελεσμένη εμφάνιση, αποφεύγοντας οποιοδήποτε λάθος, για να επικρατήσει σε έναν δύσκολο αγώνα, επιστρέφοντας έπειτα από δυόμισι χρόνια στην ανώτερη κατηγορία.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 

 

 

Με αυτό τον τρόπο, ο Solberg έγινε ο τρίτος νεότερος νικητής ράλλυ στην ιστορία του WRC, έπειτα από τον ομόσταβλό του Kalle Rovanpera και τον επικεφαλής της ομάδας της Toyota, Jari-Matti Latvala. Επιπλέον, ο Solberg είναι ο πρώτος νέος νικητής στο WRC, έπειτα από την παρθενική νίκη του -δύο φορές Πρωταθλητή πλέον- Rovanpera στον ίδιο αγώνα το 2021. Έχει λοιπόν η Toyota στα χέρια της ένα μελλοντικό ταλέντο, το οποίο η Hyundai προώθησε πολύ νωρίς, όταν ο Solberg δεν ήταν κατάλληλα προετοιμασμένος και παραλίγο νακάψει;

Φέτος, είναι το φαβορί για τον τίτλο στο WRC2, έχοντας κατακτήσει τη νίκη στην κατηγορία σε τρεις από τους τέσσερις αγώνες στους οποίους έχει συμμετάσχει, θέτοντας τις βάσεις για να κατακτήσει επιτέλους τον τίτλο, τον οποίο έχασε πέρυσι (αγωνιζόμενος με Skoda Fabia) για μόλις 3 βαθμούς από τον Φινλανδό οδηγό της Toyota Sami Pajari, o οποίος έχει πάρει φέτος προαγωγή στην ανώτερη κατηγορία, αλλά δεν έχει καταφέρει να πλησιάσει καν σε ένα βάθρο, πόσο μάλλον να επικρατήσει σε αγώνα, όπως έκανε ο Solberg.

WRC Oliver Solberg (Toyota) (14)

Είναι επίσης ο πρώτος Σουηδός νικητής του WRC από τον Kenneth Eriksson το 1997. Σουηδός; Θα ρωτήσετε. Μα καλά, ο πατέρας του, Petter Solberg -Πρωταθλητής στο WRC το 2003 με Subaru Impreza- δεν είναι Νορβηγός; Όντως είναι, και μάλιστα ο Oliver έχει γεννηθεί (τρεις μήνες πρόωρα) στη Νορβηγία στις 23 Σεπτεμβρίου του 2001.

Ωστόσο, η μητέρα του, Pernilla Walfridsson είναι Σουηδή και o ίδιος ζει εκεί, για αυτό επέλεξε την αγωνιστική άδεια αυτής της χώρας. Η μητέρα του έρχεται από οικογένεια με μεγάλη παράδοση στους αγώνες αφού ο πατέρας της Per-Inge και τα αδέρφια του Lars-Erik και Stig-Olov αγωνίζονταν σε ράλλυ και rallycross, όπως και η Pernilla, τα αδέρφια της και τα ξαδέρφια της.

Ο Oliver επισκέπτεται ράλλυ πριν από την ηλικία που μπορεί να θυμάται ο ίδιος και οδηγούσε κανονικά πριν καν γίνει 6 ετών. Ξεκίνησε να αγωνίζεται σε ηλικία 8 ετών στα crosskart (ταχύτατα και ελαφριά buggy) και κέρδισε τον πρώτο του αγώνα. Έως το 2012 είχε κατακτήσει το Πρωτάθλημα Νορβηγίας και προχώρησε στην ανώτερη κατηγορία, όπου κατέκτησε τρεις συνεχόμενους τίτλους (2014-2016).

WRC Oliver Solberg (Toyota) (15)

Σε ηλικία 15 ετών, το 2017 έκανε το βήμα στα ράλλυ, στο Πρωτάθλημα Λετονίας που έχει χαμηλότερο όριο ηλικίας. Ωστόσο, ήταν πολύ μικρός για να οδηγήσει σε δημόσιους δρόμους και τις απλές διαδρομές αναλάμβανε η συνοδηγός του, Veronica Engan. Με δύο νίκες και κορυφαίες εμφανίσεις με ένα Peugeot 208 R2, ο Solberg έκανε περίφημο ξεκίνημα στα ράλλυ.

Παράλληλα, έκανε και το ντεμπούτο του και στο rallycross, με το DS3 600 ίππων του πατέρα του στο Σκανδιναβικό Πρωτάθλημα RallyX. Ανέβηκε στο βάθρο στο ντεμπούτο του κατέκτησε δύο νίκες για να ολοκληρώσει τη σεζόν στη 2η θέση της βαθμολογίας. Την επόμενη χρονιά, δηλαδή το 2018, θα κατακτούσε τον τίτλο στο θεσμό.

Oliver Solberg

Παράλληλα, το 2018 ήταν 2ος στις κατηγορίες LRC3 και U28 στο Πρωτάθλημα Ράλλυ Λετονίας, πίσω από τον Ευρωπαϊκό Πρωταθλητή Ράλλυ (ERC) Martins Sesks. Έκανε επίσης το ντεμπούτο του στο ERC. Το 2019 έκανε το βήμα στο πιο ισχυρό VW Polo GTI της κατηγορίας R5 στο Πρωτάθλημα Ράλλυ Λετονίας/Εσθονίας/Βαλτικής και κατέκτησε πέντε σερί νίκες καθ’ οδόν προς τον τίτλο.

Επίσης, συμμετείχε και στο Αμερικανικό Πρωτάθλημα Ράλλυ με την Subaru, κατακτώντας τρεις νίκες σε 6 αγώνες. Έκανε και το ντεμπούτο του σε αγώνα του WRC στο Ράλλυ Ουαλίας του 2019, που αποτέλεσε την τελευταία συμμετοχή του πατέρα του.  Συνοδηγός του Oliver ήταν ο Βρετανός Aaron Johnston, ο οποίος βρίσκεται πλέον στο δεξί μπάκετ του Takamoto Katsuta.

Oliver Solberg

Το 2020 θα έκανε την πρώτη του πλήρη σεζόν στο WRC, με το δικό του Polo R5 και ορισμένους αγώνες με τη Skoda. Στην Εσθονία θα κατακτούσε την πρώτη του νίκη στην κατηγορία WRC3. Παράλληλα, κατέκτησε τον τίτλο στην κατηγορία Junior του ERC, όντας 2ος στη γενική βαθμολογία.

Έπειτα από αυτό ήρθε η πρόταση από τη Hyundai Motorsport, όπου ο Solberg υπέγραψε διετές συμβόλαιο που προέβλεπε πλήρη σεζόν στο WRC2 για το 2021, ενώ έκανε και το ντεμπούτο του με αυτοκίνητο της ανώτερης κατηγορίας (7ος στο Ράλλυ Αρκτικής στη Φινλανδία), στην τελευταία σεζόν των αυτοκινήτων προηγούμενων προδιαγραφών. Το καλύτερο αποτέλεσμά του ήταν μία 5η θέση στο φινάλε του Ράλλυ Monza. Μετά το Ράλλυ Ακρόπολις έχασε τον Johnston από συνοδηγό και συνεργάστηκε με τον Craig Drew για το τελικό κομμάτι της χρονιάς.

Oliver Solberg

Το 2022 ξεκίνησε τη συνεργασία του με τον -επίσης Βρετανό- Elliott Edmondson, ο οποίος εξακολουθεί να τον πλοηγεί μέχρι σήμερα. To δίδυμο συμμετείχε σε 8 από τους 13 αγώνες της σεζόν με τη νέα γενιά υβριδικών αυτοκινήτων Rally1, ως 3ο πλήρωμα της Hyundai. Έπειτα από μία καλή 6η θέση στη Σουηδία, ακολούθησαν ατυχήματα και ατυχίες, πριν από δύο καλά αποτελέσματα στους δύο τελευταίους αγώνες του με την κορεατική ομάδα: μία 4η θέση στο Ράλλυ Βελγίου και 5η στο Ράλλυ Νέας Ζηλανδίας.

Η Hyundai δεν ανανέωσε το συμβόλαιο του Solberg, o οποίος βρέθηκε απότομα πίσω στο WRC2, με την Toksport, την κορυφαία ομάδα της Skoda. Κατέκτησε τη νίκη στην κατηγορία στην πατρίδα του και τη Χιλή, καθ’ οδόν προς την 6η θέση στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος. Έπειτα από την περυσινή του ήττα για μόλις 3 βαθμούς, φέτος προηγείται στη μάχη για τον τίτλο του WRC2, αλλά πριν από αυτό, πέτυχε κάτι πολύ πιο σημαντικό στο Ράλλυ Εσθονίας: την πρώτη του νίκη στην ανώτερη κατηγορία του WRC.

Oliver Solberg


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων