Peugeot 308: Ανανεώνεται στα σημεία, με στόχο την κορυφαία απόδοση – motorone.gr
Η Peugeot προχώρησε στην ανανέωση του 308, χαρίζοντάς του μια νέα μάσκα, περισσότερη τεχνολογία και καλύτερη αυτονομία στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.
Εμφανισιακά το μοντέλο διατηρεί αρκετά από τα στοιχεία που έκαναν εντυπωσιακή την τρίτη γενιά του 308, αποκτώντας όμως αλλαγές στα σημεία, που φρεσκάρουν το μοντέλο.
Από τα πρώτα στοιχεία που τραβούν το βλέμμα είναι το νέο φωτιζόμενο λογότυπο της γαλλικής εταιρείας, καθώς και η επανασχεδιασμένη μάσκα. Η τελευταία διαθέτει αλλαγές, που περιορίζουν κάπως το μεγάλο άνοιγμα της προηγούμενης έκδοσης και προσφέρει μια πιο κομψή αλλά και επιθετική εμφάνιση.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Φυσικά δεν απουσιάζουν τα φώτα ημέρας, τα οποία η Peugeot χαρακτηρίζει ως «νυχιές» και αποτελούν ένα από τα βασικότερα στοιχεία σχεδιασμού σε όλα τα σύγχρονα μοντέλα της μάρκας. Τα κύρια φωτιστικά σώματα έχουν μεταφερθεί στις γωνίες του προφυλακτήρα, σε πιο χαμηλή θέση, κάνοντάς τα σχεδόν «αόρατα» όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο. Οι προβολείς επωφελούνται από τη νέα τεχνολογία PEUGEOT FULL LED στις εκδόσεις Style, Allure και την τεχνολογία PEUGEOT LED Matrix στις εκδόσεις GT.
Όλες οι αλλαγές στο μπροστινό μέρος έχουν ως στόχο την βελτίωση της αποδοτικότητας. Υπάρχουν νέοι αεραγωγοί στα άκρα του προφυλακτήρα οι οποίοι κατευθύνουν τον αέρα στους θόλους, μειώνοντας την αεροδυναμική αντίσταση και αυξάνοντας την αποδοτικότητα.
Στο εσωτερικό υπάρχουν νέες επιλογές υφασμάτων για τα καθίσματα, ενώ το i-COCKPIT της Peugeot αποκτά ανανεωμένα γραφικά στοιχεία. Η κορυφαία έκδοση GT αποκτά θερμαινόμενα καθίσματα με Alcantara, τα οποία έχουν και λειτουργία μασάζ.
Κάτω από την κεντρική οθόνη αφής εντοπίζουμε τα πέντε i-Toggles, τα οποία επιτρέπουν στους χρήστες να διαμορφώσουν διάφορες συντομεύσεις στις ρυθμίσεις του για λειτουργίες όπως ο κλιματισμός, το ραδιόφωνο, το σύστημα πλοήγησης, κτλ..
Γενικότερα οι αλλαγές εντός της καμπίνας είναι σχετικά περιορισμένες, καθώς η γαλλική εταιρεία επικεντρώθηκε σε τροποποιήσεις κάτω από το αμάξωμα – ιδιαίτερα στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Αυτή κινείται από ένα μοτέρ 156 ίππων και 270 Nm ροπής, που αξιοποιεί μια μπαταρία 58,4 kWh (55,4 kWh net). Μερικές στοχευμένες αλλαγές στην δομή της μπαταρίας, σε συνδυασμό με τις αεροδυναμικές βελτιώσεις του αμαξώματος, προσφέρουν στο E-308 αυτονομία έως και 450 χιλιόμετρα σε κύκλο WLTP – νούμερο βελτιωμένο κατά 34 χιλιόμετρα σε σύγκριση με τα προηγούμενα μοντέλα.
Για πρώτη φορά επίσης υπάρχει και αναγεννητική πέδηση, με 3 επιλογές ανάκτησης ενέργειας. Χρησιμοποιώντας τα paddles πίσω από το τιμόνι, ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει την ανάκτηση της ενέργειας σε 3 επίπεδα: Χαμηλή (-0.8 m/s²) για αίσθηση επιβράδυνσης όπως σε θερμικό κινητήρα, μέτρια (-1,3 m/s²) για αυξημένη επιβράδυνση κατά την απελευθέρωση του πεντάλ γκαζιού και αυξημένη (-1,8 m/s²) για μέγιστη επιβράδυνση κατά την απελευθέρωση του πεντάλ γκαζιού και, συνεπώς, μέγιστη αναγέννηση. Τα δύο τελευταία επίπεδα ενεργοποιούν αυτόματα τα πίσω φώτα στοπ.
O τριφασικός on-board φορτιστής διατίθεται στάνταρ με ισχύ 11 kW. Από δημόσιο σταθμό φόρτισης (DC) 100 kW είναι δυνατή η φόρτιση από 20% σε 80% σε 32 λεπτά. Η υποδοχή φόρτισης είναι συμβατή με λειτουργία V2L.
Το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό που υιοθετεί το ανανεωμένο E-308 είναι η τεχνολογία Plug & Charge. Σε συμβατούς φορτιστές σε όλη την Ευρώπη, οι οδηγοί δε χρειάζεται να χρησιμοποιήσουν εφαρμογές ή πιστωτικές κάρτες για να ξεκινήσουν την φόρτιση, καθώς το σημείο φόρτισης αναγνωρίζει το αυτοκίνητο και χρεώνει τον οδηγό ανάλογα. Το μόνο που χρειάζεται να κάνει ο οδηγός είναι να… συνδέσει το καλώδιο φόρτισης. Η ίδια τεχνολογία υπάρχει επίσης σε οχήματα του Ομίλου Volkswagen, της BMW και της Kia.
Όσον αφορά τα θερμικά σύνολα, η Plug-In υβριδική έκδοση του 308 αποκτά το σύνολο που έχουμε ήδη δει στο νέο 3008 και 5008. Αποδίδει συνολικά 195 ίππους και η ισχύς περνά στον δρόμο μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων 7 σχέσεων. Παρά το γεγονός ότι η προηγούμενη PHEV έκδοση απέδιδε 225 ίππους, το νέο μοντέλο είναι πιο γρήγορο σε επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα, κατά 0,3 δευτερόλεπτα, κάνοντας το σπριντ σε 7,6 δευτερόλεπτα. Η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έχει επίσης αυξηθεί, φτάνοντας πλέον τα 85 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση.
Την γκάμα συμπληρώνει ο υβριδικός κινητήρας των 145 ίππων που έχουμε δει και σε άλλα μοντέλα του Ομίλου Stellantis, ενώ σε άλλες αγορές θα είναι διαθέσιμο και ένα πετρελαιοκίνητο σύνολο με 130 ίππους. Το υβριδικό σύνολο υπόσχεται κατανάλωση καυσίμου από 4,7 έως 5 λίτρα/100 χλμ., ενώ θα μπορεί να οδηγηθεί έως και το 50% του χρόνου σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία.
Όλα τα νέα Peugeot 308 συναρμολογούνται στο ιστορικό εργοστάσιο του Μιλούζ, στην ανατολική Γαλλία. Στην Ελλάδα η ανανεωμένη εκδοχή θα είναι διαθέσιμη στα τέλη του 2025, τόσο σε hatchback, όσο και σε station wagon έκδοση.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.