Peugeot 5008 vs Kia Sorento: H «κόντρα» των επταθέσιων SUV – Cars Electric

Το στυλ και η λειτουργικότητα, συχνά δεν συνυπάρχουν αρμονικά, ιδιαίτερα στα επταθέσια οχήματα. Άλλωστε, όταν οι κατασκευαστές προσπαθούν να συνδυάσουν την πολυτέλεια και τη στιβαρότητα ενός SUV με επαρκή πρακτικότητα, κινδυνεύουν να δημιουργήσουν απλά… κουτιά με ρόδες, αντί για εύληπτα σχεδιαστικά statements. Σε αυτό το πλαίσιο, τα νέα υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα, απέκτησαν «σάρκα και οστά», στερεούς χαρακτήρες και πιο δυναμική εμφάνιση. Το ερώτημα, όμως, παραμένει: είναι αυτός ο αισθητικός πειραματισμός επαρκής και πρακτικός στην καθημερινή ζωή; Για να το διερευνήσουμε, αντιπαραθέσαμε δύο αντίπαλους στο είδος τους: το κομψό και ευλύγιστο Peugeot 5008 και το αξιόπιστο, μεγάλο, αλλά και πιο “βαρύ” Kia Sorento.
Peugeot 5008: Γοητευτικά γαλλικό, με φινέτσα και ηλεκτροκίνηση
Το Peugeot 5008 είναι ένας φορέας στιλ – τόσο στο εξωτερικό του όσο και στο εσωτερικό τουσ, όλα έχουν σχεδιαστεί με γουστόζικες, εκλεπτυσμένες λεπτομέρειες. Οι λαμαρίνες του αυτοκινήτου παρουσιάζουν τέλειες ενώσεις και τα λάστιχα της πόρτας, έχουν αυτό το «καθαρής» αισθητικής, όπως συχνά βλέπουμε σε πολυτελή μοντέλα, όπως το Range Rover. Στο εσωτερικό, ο ατμοσφαιρικός φωτισμός, αναδεικνύει κοίλα φωτιζόμενα πάνελ, με απαλό φωτισμό, που απογειώνει την αίσθηση κομψότητας, ειδικά μετά τη δύση του ηλίου.
Τα νέα ηλεκτροκίνητα» μοντέλα, προσφέρουν καλύτερη ισορροπία μεταξύ αισθητικής και λειτουργικότητας. Το GT μοντέλο με τιμή περίπου στις €49.378 στη Βρετανία, έχει το πλήρες πακέτο, ενώ η Allure έκδοση, με κόστος €46.050, κρατάει τα χρήσιμα χαρακτηριστικά, παρ’ ότι θυσιάζει κάποια – όπως αισθητήρες στάθμευσης και θερμαινόμενα καθίσματα.
Για όσους θέλουν κίνηση εκτός δρόμου ή σε δύσκολες συνθήκες, υπάρχει το Advanced Grip Control (€350), που φέρνει εξειδικευμένες ρυθμίσεις πρόσφυσης στο χιόνι, τη λάσπη και την άμμο, καθώς και έλεγχο κατάβασης σε ανηφόρα. Συνδυαστικά με ελαστικά Michelin Cross Climate 2 SUV, η πρόσφυση ενισχύεται σημαντικά.
Kia Sorento: η ώριμη, πρακτική επιλογή – περισσότερο χώρος και ισχύς στον… δρόμο
Το Sorento δεν είναι καθόλου πρόσφατο στη σκηνή — η τωρινή του γενιά υπάρχει από το 2020, με ανανέωση το 2024. Το φρεσκαρισμένο exterior, προσφέρει ανάλογη στιλιστική βελτίωση, αλλά το συνολικό αμάξωμα, παραμένει πιο «παχύ», πιο «παραδοσιακό» στον ευρύτερο όγκο και με ξεκάθαρο προσανατολισμό στη χωρητικότητα.
Στην τιμή, οι εκδόσεις ξεκινούν από περίπου €50.435 — περίπου €1.060 πάνω από το κορυφαίο υβριδικό GT του 5008. Από άποψη κινητήρα, ο 2,2‑λίτρων ντίζελ CRDi (με αλουμινένιο μπλοκ για μειωμένο βάρος), αποδίδει 190 ίππους και 440 Nm ροπής, καθιστώντας το ιδιαίτερα ικανό στις ρυμουλκήσεις — με όριο βάρους τα 2.500 κιλά, διπλάσιο σε σύγκριση με τα υπο‑HEV/PHEV συστήματα. Η 0‑100 χλμ/ώρα ταχύτητα, θεωρείται σχετικά γρήγορη (9,7 δευτ.), εφάμιλλη με την υβριδική εναλλακτική.
Αντίθετα με το 5008, το Sorento παρέχει τετρακίνηση ως βασική παράμετρο, σε όλα τα μοντέλα, γεγονός που το καθιστά πιο δεμένο στο δρόμο και καλύτερο σε πιο δύσκολα οδοστρώματα.
Οδήγηση, χειρισμός και αίσθηση δρόμου
Στον δρόμο, το 5008 φαίνεται πιο ελαφρύ, ευέλικτο και ομαλό – το φρένο είναι μαλακό στην αρχή και σταθερά αποδοτικό μόλις δοθεί πίεση. Αντιθέτως, το Sorento εμφανίζεται πιο φορτωμένο, πιο βαρύ — αλλά την παράσταση κλέβει η υβριδική του μονάδα, με περισσότερο δυναμισμό υπό φορτίο και σημαντικά μεγαλύτερη δυνατότητα κίνησης, με ηλεκτρική ισχύ για παρατεταμένα διαστήματα.
Κινητήρες και τεχνολογία
-
Peugeot 5008: διαθέτει υβριδικές (HEV), plug‑in υβριδικές (PHEV) και πλήρως ηλεκτρικές εκδόσεις. Η τετρακίνηση απουσιάζει στις περισσότερες – μόνον στη διπλή κινητήρια έκδοση E‑5008 υπάρχει τετρακίνηση με πρόσθετα πακέτα.
-
Kia Sorento: δεν είναι διαθέσιμο ως αμιγώς ηλεκτρικό (αυτό ανήκει στο EV9), αλλά προσφέρει δύο υβριδικές και μία ντίζελ έκδοση. Η τετρακίνηση είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις.
Πρακτικότητα και σχεδιασμός πίσω – ποια επιλογή ταιριάζει στην οικογένεια;
Αν χρησιμοποιείτε συχνά και τις επτά θέσεις, το Kia προσφέρει πιο ευρύχωρη και άνετη τρίτη σειρά – κατάλληλη ακόμα και για ενήλικες. Το 5008 μένει σαφώς πιο πίσω σε αυτό το κομμάτι — εκεί οι θέσεις είναι περιορισμένες, κατάλληλες κυρίως για παιδιά. Ωστόσο, για περισσότερη χρήση των 5 θέσεων, το Peugeot προσφέρει άνεση και χώρους πιο φιλικούς στη μεσαία θέση της δεύτερης σειράς.
Ασφάλεια και αξιοπιστία
Το Euro NCAP βαθμολόγησε τον μικρότερο 3008 το 2025 και έδωσε και στο 5008 — την ίδια επίδοση: τέσσερα αστέρια — κρίνοντας αρνητικά την απουσία παρακολούθησης επιβατών στις πίσω σειρές. Το Sorento, αντίθετα, είχε λάβει πέντε αστέρια το 2020 — τότε με λιγότερο αυστηρά κριτήρια.
Στην αξιολόγηση ικανοποίησης Driver Power του 2025: η Peugeot ήρθε συνολικά 7η από 31 μάρκες — το 5008 όμως δεν εκτιμήθηκε ακόμα, γιατί είναι πολύ καινούριο. Η Kia, παρότι πριν ήταν στην 3η θέση, κατρακύλησε 18η στην ίδια βαθμολογία. Παρ’ όλο αυτά, οι επταετείς εγγύησεις της Kia, προσφέρουν ασφαλές «μαξιλάρι» σε πολλούς αγοραστές.
Ετυμηγορία: Ποιο παίρνει το στέμμα – Peugeot 5008 ή Kia Sorento;
1ο – Peugeot 5008
Η δεύτερη γενιά 5008, αποδεικνύει άριστη συνοχή στην εμφάνιση, το χειρισμό και την ποιότητα κατασκευής. Το υβριδικό σύστημα είναι σημαντική αναβάθμιση και προσφέρει άνεση, στιβαρότητα στον δρόμο και premium αίσθηση, όχι μόνο στο στυλ αλλά και στις λεπτομέρειες της καμπίνας. Η τρίτη σειρά είναι πιο περιορισμένη, αλλά αν δεν είναι βασική, το αυτοκίνητο αφηγείται μια σοβαρή ματιά στην ισορροπημένη οικογενειακή επιλογή.
2ο – Kia Sorento
Αν χρειάζεστε συχνή χρήση και των επτά θέσεων, θριαμβεύει: πιο ευρύχωρη, πιο ισχυρή (ειδικά με το ντίζελ), πιο ικανή πλέον για ρυμούλκηση χάρη στον κινητήρα της και κορυφαία ευστάθεια με τετρακίνηση. Ωστόσο, χάνει σε αίσθηση πολυτέλειας, οδηγική χάρη και συνολική άνεση — και έρχεται και με υψηλότερη τιμή.
Συνοψίζοντας
Αν η έμφαση είναι στο στυλ, την premium οδήγηση και την ισορροπία ανάμεσα σε ομορφιά, τεχνολογία και ποιότητα, το Peugeot 5008 κερδίζει με άνεση. Αν όμως, η αναγκαιότητα των επτά θέσεων είναι πυρήνας της επιλογής, η ρυμούλκηση ή το βαρύ φορτίο είναι καθημερινό σενάριο — τότε το Kia Sorento είναι πιο κατάλληλο υποψήφιο.
Πηγή: autoexpress.co.uk
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.