Peugeot E-308 2025: Η πιο ώριμη ηλεκτρική αναβάθμιση
Το Peugeot E-308 εξακολουθεί να αποτελεί μια από τις πιο κομψές και ιδιαίτερες επιλογές στα ηλεκτρικά hatchback, διατηρώντας τον ξεχωριστό χαρακτήρα του. Η ποικιλία κινητήρων που προσφέρει η γκάμα 308 είναι αξιοσημείωτη, ενώ η οδήγηση παραμένει άνετη και ευχάριστη. Παρ’ όλα αυτά, η απόδοση φόρτισης παραμένει ένα πεδίο, στο οποίο δεν εντυπωσιάζει ιδιαίτερα.
Για το 2025, η Peugeot προχωρά στη φρεσκάδα του μοντέλου και παρουσιάζει την ανανεωμένη, αμιγώς ηλεκτρική έκδοση E-308. Το μοντέλο εξακολουθεί να χτίζεται πάνω στην πλατφόρμα EMP-2 της Stellantis, μοιράζοντας τεχνολογικά στοιχεία, με μοντέλα όπως το DS4 και το Opel Astra. Η συγκεκριμένη πλατφόρμα, έχει το μεγάλο πλεονέκτημα της ευελιξίας, επιτρέποντας την εγκατάσταση τόσο κινητήρων εσωτερικής καύσης, όσο και ηλεκτρικών συστημάτων.

Η υπόλοιπη γκάμα περιλαμβάνει έναν ήπιο υβριδικό κινητήρα 48V με συνολική ισχύ 156 PS, που συνδυάζει έναν τρικύλινδρο 1.2 λίτρων με 135 PS και έναν ηλεκτροκινητήρα 21 PS. Παράλληλα, υπάρχει και PHEV έκδοση, με ισχύ 196 PS.

Η ηλεκτρική έκδοση E-308, συνεχίζει με ηλεκτροκινητήρα 156 PS, αλλά αναβαθμίζεται σημαντικά στη μπαταρία. Το νέο πακέτο 58,3 kWh (προηγουμένως 54 kWh), βελτιώνει την αυτονομία, η οποία πλέον φτάνει τα 449 χιλιόμετρα – 40 km περισσότερα για το hatchback και επιπλέον 22 km για το station wagon.
Δείτε ακόμα: Ο Alain Favey της Peugeot αποκαλύπτει τα σχέδια για τα επερχόμενα GTi

Ωστόσο, παρότι η αυτονομία βελτιώθηκε, η απόδοση φόρτισης παρέμεινε στάσιμη. Η μέγιστη ισχύς φόρτισης παραμένει στα 100 kW, κάτι που σημαίνει ότι το 20–80% χρειάζεται περίπου 32 λεπτά. Πολλοί ανταγωνιστές της κατηγορίας όπως το Kia EV3, μπορούν να δεχτούν ισχύ πάνω από 125 kW, αφήνοντας το E-308 ελαφρώς πίσω.

Στο δρόμο, η ισχύς παραμένει όσο ικανοποιητική ήταν και πριν. Η επιτάχυνση 0–100 km/h ολοκληρώνεται σε 9,8 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 170 km/h. Δεν πρόκειται για εκρηκτικές επιδόσεις, αλλά επαρκούν για καθημερινή χρήση και ταξίδι.

Μία σημαντική αλλαγή στην ανανεωμένη έκδοση, είναι η ρυθμιζόμενη ανάκτηση ενέργειας. Το παλιό κουμπί B εξαφανίζεται και στη θέση του έχουμε πλέον επιλογή τριών επιπέδων μέσω paddles στο τιμόνι. Παρ’ όλα αυτά, δεν υπάρχει λειτουργία πλήρους οδήγησης με ένα πεντάλ.

Με βάρος 1.669 κιλών, το E-308 δεν είναι ελαφρύ, όμως παραμένει σταθερό και ευχάριστο στον χειρισμό, με ευελιξία που ταιριάζει σε compact μοντέλο. Το τιμόνι είναι ελαφρύ, ίσως υπερβολικά, στερώντας μέρος της ανάδρασης. Η ανάρτηση απορροφά καλά τις μεγάλες λακκούβες, αλλά με τις 18άρες ζάντες, η συνολική αίσθηση είναι κάπως σφιχτή και οι μικροανωμαλίες, περνούν πιο έντονα στην καμπίνα.

Ο εξωτερικός σχεδιασμός παραμένει ένα από τα δυνατά σημεία του μοντέλου. Η ανανεωμένη μάσκα στο χρώμα του αμαξώματος, τα χαρακτηριστικά φώτα τύπου «νύχι» και το φωτιζόμενο λογότυπο (στις εκδόσεις GT και άνω), ενισχύουν τον premium χαρακτήρα.

Στο εσωτερικό, το γνωστό «i-Cockpit» συνεχίζει να διχάζει λόγω του μικρού τιμονιού και του πίνακα οργάνων, που βρίσκεται ψηλότερα. Παρόλα αυτά, τα υλικά και η γενική αίσθηση είναι σύγχρονα και ποιοτικά. Η οθόνη αφής των 10 ιντσών έχει όμορφα γραφικά, όμως το μενού παραμένει περίπλοκο και η απόκριση της οθόνης, κάπως αργή. Τα i-Toggles –τα προγραμματιζόμενα πλήκτρα συντόμευσης, αποτελούν μια ευχάριστη προσθήκη.
Δείτε ακόμα: Κίνηση-ματ της Peugeot με το ανανεωμένο 308 Hybrid

Οι εμπρός χώροι είναι επαρκείς και τα καθίσματα άνετα, όμως πίσω δεν υπάρχουν γενναιόδωροι χώροι για τα πόδια ή το κεφάλι, ειδικά για ψηλούς επιβάτες. Κάτω από το πορτμπαγκάζ, υπάρχει πρακτική θέση αποθήκευσης για το καλώδιο φόρτισης.
Μοντέλο:
Peugeot E-308
Τιμή:
€35.500 στη Βρετανία
Σύστημα μετάδοσης κίνησης:
Μπαταρία 55,4 kWh, 1 ηλεκτρικός κινητήρας
Ισχύς/ροπή:
154 ίπποι/270 Nm
Μετάδοση:
Αυτόματο μονής ταχύτητας
0-100 χλμ/ώρα:
9,8 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα:
170 χλμ/ώρα
Αυτονομία:
449 χλμ
Μέγιστη φόρτιση:
100kW (20-80% σε 32 λεπτά)
Μέγεθος (Μ/Π/Υ):
4.367/1.852/1.438 χιλιοστά
Πηγή: autoexpress.co.uk
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.



