Polestar 4: Ένα crossover που διχάζει με την τεχνολογία του – Cars Electric

Η Polestar, θυγατρική της Geely, έχει καταφέρει να δημιουργήσει μια γκάμα μοντέλων που προκαλεί απορίες – κυρίως λόγω της ονοματολογίας της. Το Polestar 4, αν και δεν είναι η ναυαρχίδα, φέρει τον υψηλότερο αριθμό στην ονομασία του, ενώ στην πραγματικότητα τοποθετείται κάτω από το Polestar 3, το μεγαλύτερο SUV της φίρμας.
Με μήκος 4,84 μέτρα και ύψος μόλις 1,53 μέτρα, το Polestar 4 μοιάζει περισσότερο με υπερυψωμένο fastback παρά με συμβατικό SUV. Η τιμή εκκίνησης των 61.900 ευρώ το φέρνει αντιμέτωπο με premium ανταγωνιστές, ενώ η επιβλητική του παρουσία στον δρόμο, δεν περνά απαρατήρητη.
Το μεγάλο σοκ: Χωρίς πίσω παράθυρο!
Το πιο συζητημένο στοιχείο του Polestar 4 είναι η απουσία πίσω παραθύρου. Αντί για τζάμι, η μάρκα επέλεξε κάμερες στην οροφή που προβάλλουν εικόνα στον εσωτερικό «καθρέφτη». Στην πράξη, η ορατότητα είναι καλή και η συνήθεια έρχεται γρήγορα, ωστόσο η απόφαση αυτή, αλλάζει ριζικά την αίσθηση οδήγησης.
Το πίσω μέρος θυμίζει περισσότερο «καβούκι χελώνας» παρά κλασικό SUV, ενώ η αισθητική του διχάζει. Είναι τολμηρό, διαφορετικό, αλλά όχι για όλους.
Σκανδιναβικό design με… κινεζική γεύση
Η απλότητα της Volvo και η γνωστή premium αύρα της Polestar, δεν είναι το ίδιο έντονες εδώ. Το Polestar 4 έχει πιο παιχνιδιάρικο χαρακτήρα, έντονα τεχνολογικό προσανατολισμό και εμφανείς κινεζικές επιρροές, καθώς κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Geely, κοντά στη Σαγκάη.
Η ποιότητα κατασκευής δεν εντυπωσίασε: ανομοιόμορφα κενά στα πάνελ, υγρασία σε πίσω φως, ακόμη και μια ρωγμή στην πανοραμική οροφή στο αυτοκίνητο δοκιμής. Ακόμα πιο ανησυχητικό: στα 17.000 χλμ. τα καθίσματα ήδη έδειχναν φθορά.
Μοντέρνο αλλά όχι τέλειο εσωτερικό
Η καμπίνα είναι άνετη και ντυμένη με οικολογικά υλικά, Alcantara και ανοιχτές αποχρώσεις που δημιουργούν φωτεινή ατμόσφαιρα. Ξεχωρίζει η 15,4 ιντσών οθόνη αφής, η οποία κυριαρχεί στο ταμπλό.
Στα θετικά:
-
Πλούσιος χώρος για επιβάτες, ειδικά πίσω.
-
Υψηλή ποιότητα υλικών σε βασικές επιφάνειες.
-
Ambient lighting με «πλανητικά» themes.
Στα αρνητικά:
-
Περιορισμένοι αποθηκευτικοί χώροι.
-
Σκοτεινή αίσθηση πίσω, λόγω έλλειψης παραθύρου.
-
Περίεργες επιλογές λειτουργικότητας, όπως το άνοιγμα ντουλαπιού μέσω της οθόνης.
-
Προβλήματα συνδεσιμότητας με το Apple CarPlay.
Ο χώρος αποσκευών με 526 λίτρα είναι επαρκής, αλλά η κεκλιμένη οροφή περιορίζει τη χρηστικότητα.
Επιδόσεις: Αξιοπρεπείς αλλά όχι κορυφαίες
Το αυτοκίνητο δοκιμής ήταν η έκδοση Long Range Single Motor, με πίσω κίνηση και μοτέρ 200 kW (272 ίππων). Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,1 δευτερόλεπτα είναι αξιοπρεπής, αλλά όχι εντυπωσιακή.
Η τετρακίνητη έκδοση, με δύο μοτέρ και 544 ίππους, υπόσχεται θεαματικά 3,8 δευτερόλεπτα, αλλά ξεκινά από 69.900 ευρώ.
Στον δρόμο, το Polestar 4 είναι σταθερό και σίγουρο, με χαμηλό θόρυβο ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες. Το πλάτος του αμαξώματος και το χαμηλό κέντρο βάρους, το κάνουν απολαυστικό σε στροφές.
Ανάρτηση και άνεση: Μια χαμένη ευκαιρία
Η βασική έκδοση εξοπλίζεται με συμβατική ανάρτηση και όχι αερανάρτηση, με αποτέλεσμα η άνεση να υστερεί. Σε κακοτράχαλο οδόστρωμα, οι κραδασμοί γίνονται αισθητοί και οι θόρυβοι κύλισης είναι αυξημένοι.
Για την κατηγορία τιμής (75.000+ ευρώ), η Polestar θα έπρεπε τουλάχιστον να προσφέρει προσαρμοζόμενα αμορτισέρ ως προαιρετικό εξοπλισμό.
Αυτονομία και Κατανάλωση
Η μπαταρία 94 kWh υπόσχεται έως 620 χλμ. WLTP. Στην πράξη, η κατανάλωση κυμάνθηκε στις 21 kWh/100 χλμ., με πραγματική αυτονομία περίπου 500 χλμ. σε μικτές συνθήκες. Στον αυτοκινητόδρομο, με υψηλές ταχύτητες, η αυτονομία έπεσε στα 380 χλμ.
Φόρτιση: Μέτρια ταχύτητα για την κατηγορία
Με μέγιστη ισχύ 200 kW DC, το Polestar 4 φορτίζει από 10% έως 80% σε περίπου 31 λεπτά. Αν και αποδεκτό, δεν φτάνει τον ανταγωνισμό των 800V συστημάτων, όπως το Kia EV6 (18 λεπτά). Στην πράξη, η φόρτιση κράτησε σταθερά υψηλή ισχύ, με μέσο όρο 140 kW – καλό, αλλά όχι εντυπωσιακό.
Τεχνολογία και βοηθήματα
Το σύστημα infotainment βασισμένο σε Android είναι σαφές και γρήγορο, με ωραία γραφικά. Τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης (ADAS) λειτούργησαν άψογα, διατηρώντας το όχημα στη λωρίδα και αποφορτίζοντας τον οδηγό. Το Pilot Assist συνδυάζει adaptive cruise control και ημιαυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2+. Το επίπεδο 3 αναμένεται αργότερα.
Συμπέρασμα
Το Polestar 4 είναι ένα αυτοκίνητο που τραβάει την προσοχή με τον σχεδιασμό του, χάρη στη φουτουριστική γραμμή, την απουσία πίσω παραθύρου και το high-tech εσωτερικό του. Ωστόσο, πίσω από το «διαστημικό» του κέλυφος, κρύβονται σημαντικές αδυναμίες:
-
Η ποιότητα κατασκευής δεν είναι στο ύψος των premium αντιπάλων.
-
Η άνεση της ανάρτησης υστερεί.
-
Η φόρτιση είναι απλά μέτρια για την κατηγορία.
Σε συνδυασμό με την τιμή που ξεπερνά εύκολα τις 75.000 ευρώ, το Polestar 4 δύσκολα μπορεί να πείσει ως ολοκληρωμένο premium πακέτο. Είναι περισσότερο μια δήλωση design παρά ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει για την ουσία του.
Τελική ετυμηγορία
Αν ψάχνετε το πιο ιδιαίτερο και φουτουριστικό ηλεκτρικό SUV της αγοράς, το Polestar 4 θα σας εντυπωσιάσει. Αν όμως προτεραιότητα σας είναι η κορυφαία άνεση, η ποιότητα και η φόρτιση, υπάρχουν καλύτερες επιλογές.
Πηγή: electrive.com
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.