Porsche: Καθυστέρηση-σοκ για τα ηλεκτρικά Boxster και Cayman – Τι συμβαίνει με τις μπαταρίες; – Cars Electric

ΔΕΗ Blue Προσφορά


Η Porsche αντιμετωπίζει σοβαρές ανατροπές στα σχέδιά της για την ηλεκτροκίνηση, καθώς τερματίζει τη συνεργασία της με τη Valmet Automotive στο εργοστάσιο μπαταριών του Kirchardt, κοντά στο Heilbronn. Η απόφαση αυτή, που αποκάλυψε το Automobilwoche, σηματοδοτεί ένα ακόμη εμπόδιο, για την επόμενη ηλεκτρική γενιά της σειράς 718.

Αρχικά, τα ηλεκτρικά Boxster και Cayman είχαν προγραμματιστεί να λανσαριστούν το 2025, όμως πλέον η παρουσίασή τους μετατίθεται τουλάχιστον για το 2027. Ένας από τους βασικούς λόγους, είναι η πτώχευση της Northvolt, η οποία θα προμήθευε τις κυψέλες μπαταριών, αφήνοντας την Porsche χωρίς κρίσιμο συνεργάτη στην αλυσίδα παραγωγής.

Ένα εργοστάσιο με υψηλές προσδοκίες που δεν εκπληρώθηκαν

Η Valmet είχε επενδύσει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ στη μετατροπή του εργοστασίου, δημιουργώντας 13.000 τ.μ. χώρου παραγωγής και σχεδιάζοντας την απασχόληση 160 εργαζομένων. Ωστόσο, οι προσδοκίες δεν επιβεβαιώθηκαν. Το εργοστάσιο παρήγαγε μόνο μια μικρή παρτίδα μπαταριών για τη Lamborghini, παραμένοντας σχεδόν ανενεργό. Τώρα, η βιωσιμότητά του χωρίς την Porsche είναι αβέβαιη.

Οικονομικό πλήγμα για την Porsche

Στην εξαμηνιαία έκθεση του 2025, η Porsche κατέγραψε 500 εκατ. ευρώ σε ειδικά έξοδα που σχετίζονται με έργα μπαταριών. Από αυτά, τα 300 εκατ. αφορούν τη διαγραμμένη θυγατρική Cellforce, η οποία είχε στόχο την ανάπτυξη μπαταριών υψηλών επιδόσεων στο Kirchentellinsfurt. Η λήξη της συνεργασίας με τη Valmet εντάσσεται στο ίδιο πρόβλημα, ενώ το ακριβές κόστος παραμένει άγνωστο.

Το μέλλον των ηλεκτρικών Porsche 718

Η καθυστέρηση σημαίνει πως τα Boxster και Cayman θα εμφανιστούν στην αγορά μετά την ηλεκτρική Cayenne που προγραμματίζεται για το 2026. Αυτό αφήνει ένα κενό στη γκάμα των compact δίθυρων, καθώς οι εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης αποσύρονται στο τέλος του έτους.

Εν τω μεταξύ, η Cellforce βρίσκεται σε κρίσιμη κατάσταση: έως και 200 από τους 290 εργαζομένους απειλούνται με απόλυση. Η IG Metall οργανώνει κινητοποιήσεις για την προστασία των εργαζομένων, προειδοποιώντας για «απόλυτο χάος» αν προχωρήσουν μαζικές απολύσεις χωρίς διαβούλευση.

Μια αλυσίδα που κατέρρευσε

Το αρχικό πλάνο της Porsche προέβλεπε:

  • Northvolt για την παραγωγή κυψελών,

  • Valmet για τη συναρμολόγηση,

  • Cellforce για την ανάπτυξη μπαταριών υψηλών επιδόσεων.

Σήμερα, αυτή η αλυσίδα έχει ουσιαστικά διαλυθεί. Η Porsche βρίσκεται μπροστά στην ανάγκη να επανασχεδιάσει ριζικά τη στρατηγική της για μπαταρίες.

Αβεβαιότητα και για τη Valmet

Η φινλανδική εταιρεία είχε φιλοδοξίες να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στην ευρωπαϊκή αγορά μπαταριών. Τώρα, χωρίς την Porsche, η επένδυση κινδυνεύει να μετατραπεί σε ζημιογόνα επιχείρηση, αφήνοντας ανοιχτό το ερώτημα για το μέλλον του εργοστασίου στο Kirchardt.

Συμπέρασμα

Η καθυστέρηση στα ηλεκτρικά Boxster και Cayman αποδυναμώνει τη στρατηγική της Porsche στην κατηγορία των σπορ compact μοντέλων. Με την αποτυχία τριών κρίσιμων συνεργασιών (Northvolt, Valmet, Cellforce), η εταιρεία πρέπει να βρει νέες λύσεις ώστε να διασφαλίσει την ηλεκτρική μετάβαση της σειράς 718.

Πηγή: Automobilwoche

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων