Range Rover Evoque: Το πλήρως ηλεκτρικό Compact SUV που αλλάζει το παιχνίδι
Το Range Rover Evoque ετοιμάζεται για μια ριζική ανανέωση στην επόμενη γενιά του. Το μοντέλο, που εδώ και χρόνια αποτελεί την είσοδο στην οικογένεια Range Rover, θα κυκλοφορήσει για πρώτη φορά ως πλήρως ηλεκτρικό όχημα, προς το τέλος της δεκαετίας, ολοκληρώνοντας τον εκσυγχρονισμό του χαρτοφυλακίου της μάρκας. Η κυκλοφορία του στοχεύει στρατηγικά σε βασικές αγορές, με το Evoque να παραμένει ένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα στο Ηνωμένο Βασίλειο, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 40% όλων των νέων πωλήσεων Range Rover στη δεκαετία αυτή.
Η ηλεκτρική έκδοση εντάσσεται στο μακροπρόθεσμο πλάνο ανάπτυξης της JLR, το οποίο είχε προαναγγελθεί το 2021, με τη στρατηγική Reimagine. Αναμένεται ότι το μοντέλο παραγωγής δεν θα εμφανιστεί πριν το τέλος του 2027, με τις πρώτες παραδόσεις να ξεκινούν πιθανώς το 2028. Η περίοδος αυτή, σηματοδοτεί μια σειρά αλλαγών μοντέλων, ξεκινώντας με το Range Rover Electric το 2026 και συνεχίζοντας με το νέο Velar και το ηλεκτρικό Range Rover Sport, με το Evoque να κλείνει τον κύκλο αυτού του μετασχηματισμού, διατηρώντας τον ρόλο του ως compact premium όχημα.
Στην καρδιά της τεχνικής αναβάθμισης, βρίσκεται η νέα Ηλεκτροκίνητη Μορφοματική Αρχιτεκτονική (EMA) της JLR, που θα κάνει ντεμπούτο στο επόμενο Velar και θα υποστηρίξει το Evoque. Η πλατφόρμα EMA, χρησιμοποιεί διάταξη τύπου skateboard και είναι βελτιστοποιημένη για συστήματα κίνησης με μπαταρία 800 V. Μελλοντικά μοντέλα, όπως το σχεδιαζόμενο Defender Sport, θα βασιστούν επίσης σε αυτήν, με την παραγωγή να γίνεται στο εργοστάσιο Halewood, όπου ήδη κατασκευάζεται το τρέχον Evoque.
Οι λεπτομέρειες του συστήματος μετάδοσης παραμένουν υπό άκρα μυστικότητα, αλλά η JLR σκοπεύει να χρησιμοποιήσει τους δικούς της ηλεκτροκινητήρες και μπαταρίες από το νέο εργοστάσιο στο Somerset, το οποίο θα ξεκινήσει το 2027. Με δεδομένους τους στόχους άλλων κατασκευαστών για αυτονομία άνω των 700 χιλιομέτρων, το νέο Evoque αναμένεται να είναι ανταγωνιστικό.
Η JLR εξετάζει επίσης την προσθήκη επεκτατή αυτονομίας, όπου ένας μικρός βενζινοκινητήρας, θα λειτουργεί ως γεννήτρια, αυξάνοντας την αυτονομία του οχήματος. Αυτή η επιλογή είναι σημαντική, καθώς οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων παρουσιάζουν διακυμάνσεις, ενώ τα PHEV μοντέλα κερδίζουν ξανά δημοτικότητα. Οι ευέλικτες επιλογές κινητήρα, ευθυγραμμίζονται με τη στρατηγική της εταιρείας και την πολιτική του Ηνωμένου Βασιλείου, που επιτρέπει πώληση νέων υβριδικών οχημάτων έως το 2035.
Σχεδιαστικά, το νέο Evoque, συνδυάζει την παράδοση με την τεχνολογική καινοτομία. Η γλώσσα του σχεδιασμού, βασίζεται σε προηγούμενες εξελίξεις, ενώ η πλατφόρμα EMA επιτρέπει νέες αναλογίες και μεγαλύτερο χώρο στο εσωτερικό, ειδικά στα πίσω καθίσματα. Το εσωτερικό θα ξεχωρίζει για τα ποιοτικά υλικά και τον μινιμαλιστικό σχεδιασμό, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη εμπειρία πολυτέλειας και τεχνολογίας.
Πηγή: elektroauto-news.net
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.




