Renault: Νέα ευέλικτη πλατφόρμα για ηλεκτρικά και PHEV – Cars Electric

Renault: Νέα ευέλικτη πλατφόρμα για ηλεκτρικά και PHEV


Η Renault αναπτύσσει μια εντελώς νέα αρχιτεκτονική οχημάτων, που θα συνδυάζει ηλεκτρικούς κινητήρες, με προηγμένα plug-in υβριδικά συστήματα. Η νέα πλατφόρμα, στοχεύει να αποτελέσει τη βάση για τα μελλοντικά μικρομεσαία και μεσαίου μεγέθους μοντέλα της εταιρείας, αντικαθιστώντας σταδιακά τόσο την υπάρχουσα CMF-C/D για κινητήρες εσωτερικής καύσης, όσο και τη μεσαία ηλεκτρική πλατφόρμα AmpR.

Όπως αποκάλυψε ο διευθύνων σύμβουλος της Renault, Fabrice Cambolive, στο περιθώριο της παρουσίασης του νέου Twingo στο Παρίσι, η εταιρεία παραμένει προσηλωμένη στην ανάπτυξη ειδικών ηλεκτρικών διατάξεων. Ωστόσο, θεωρεί πλέον λογικό να εξετάζει και εναλλακτικές λύσεις αυτονομίας, ώστε να είναι έτοιμη να «συμπληρώσει τα επερχόμενα ηλεκτρικά μοντέλα, με συστήματα επέκτασης αυτονομίας», αν η αγορά δεν ανταποκριθεί όπως αναμένεται στα αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα.

Η απόφαση αυτή σηματοδοτεί αλλαγή στρατηγικής για τη Renault, η οποία μέχρι σήμερα βασιζόταν σχεδόν αποκλειστικά σε ειδικές ηλεκτρικές πλατφόρμες – με εξαίρεση ορισμένα επαγγελματικά μοντέλα και το Dacia Spring που κατασκευάζεται στην Κίνα. Παράλληλα, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, βρίσκεται μπροστά σε ένα κρίσιμο ερώτημα: αν οι μελλοντικές πλατφόρμες θα πρέπει να σχεδιάζονται αποκλειστικά για ηλεκτρική κίνηση, ή αν πρέπει να παραμένουν ευέλικτες ώστε να δέχονται και υβριδικές τεχνολογίες. Το δίλημμα αυτό εντείνεται από τον αργότερο του αναμενόμενου ρυθμό ανάπτυξης της αγοράς οχημάτων μηδενικών εκπομπών και την αβεβαιότητα γύρω από τον ευρωπαϊκό στόχο για αποκλειστικά μηδενικές εκπομπές από το 2035.

Δείτε ακόμα: ο νέο Renault 5 Bleu d’Or αποτίει φόρο τιμής στο εμβληματικό Clio Williams

Την ίδια στιγμή, αρκετοί ανταγωνιστές έχουν ήδη υιοθετήσει πλατφόρμες πολλαπλών ενεργειακών συστημάτων – χαρακτηριστικά παραδείγματα οι BMW, Mercedes και Stellantis. Αντίθετα, εταιρείες όπως οι Volkswagen, Hyundai και Kia συνεχίζουν με ξεχωριστές πλατφόρμες για τα ηλεκτρικά τους μοντέλα. Η Renault είχε ανακοινώσει από το 2023 ότι ετοιμάζει μια νέα ηλεκτρική πλατφόρμα, για μικρομεσαία και μεσαία αυτοκίνητα, με στόχο τη μείωση κόστους έως 40% και την έναρξη μαζικής παραγωγής το 2028. Τα πρώτα μοντέλα που θα βασιστούν πάνω της, αναμένεται να είναι οι διάδοχοι των Megane και Scenic, ενώ θα ακολουθήσει και μια έκδοση παραγωγής του πρωτοτύπου Embleme, το οποίο παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού το 2024.

Σύμφωνα με τον Cambolive, η Renault εξετάζει και μια ειδική σειρά plug-in υβριδικών εκδόσεων πάνω στη νέα αρχιτεκτονική. Σε αυτή τη διαμόρφωση, ο θερμικός κινητήρας δεν θα κινεί απευθείας τους τροχούς, αλλά θα λειτουργεί κυρίως ως γεννήτρια ενέργειας για τον ηλεκτροκινητήρα ή για φόρτιση της μπαταρίας – μια τεχνολογία που διαφέρει σημαντικά από τα συμβατικά plug-in υβριδικά. Η μάρκα θα μπορούσε να αξιοποιήσει τη συνεργασία της με την κοινοπραξία Horse, που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη Geely και έχει ήδη παρουσιάσει έναν νέο, μικρών διαστάσεων τετρακύλινδρο κινητήρα σχεδιασμένο αποκλειστικά για χρήση ως range extender.

Προς το παρόν, η Renault διαθέτει μόνο ένα plug-in υβριδικό σύστημα, το οποίο συναντάμε στο κορυφαίο μοντέλο Rafale, στηριζόμενη κατά τα άλλα σε πλήρως υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα. Όμως οι αυστηρότεροι κανονισμοί εκπομπών CO₂ από το 2030 –με στόχο μέσο όρο 50 g/km– εμμέσως ωθούν τις εταιρείες να προσθέσουν περισσότερες ηλεκτροκίνητες επιλογές. Όπως δήλωσε ο François Provost στην παρουσίαση του νέου Twingo, η Renault «πρέπει να εξετάσει προηγμένες λύσεις plug-in ή συστήματα επέκτασης αυτονομίας», προκειμένου να επιτύχει τους στόχους του 2035.

Δείτε ακόμα: Αυτό είναι το νέο Renault Twingo που… μπαίνει στην πρίζα

Στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων, η Renault θα διατηρήσει τη στρατηγική των ξεχωριστών πλατφορμών για ηλεκτρικά και συμβατικά συστήματα, με τον Cambolive να υποστηρίζει ότι η ισχυρή θέση της μάρκας σε αυτό το τμήμα, δικαιολογεί μια παράλληλη προσέγγιση.

Πηγή: Automotive News Europe

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων