Renault 4 E-Tech Electric: Το Quatrelle μπήκε στη πρίζα – Cars Electric

Η αυτοκινητοβιομηχανία αγαπάει να παίζει με τις αναμνήσεις μας. Δεν είναι τυχαίο ότι μάρκες όπως η BMW και η Fiat, κατάφεραν να κερδίσουν την αγορά, φέρνοντας πίσω θρυλικά μοντέλα, με σύγχρονη τεχνολογία. Το ανανεωμένο Mini της BMW και το Fiat 500 αποτελούν κλασικά παραδείγματα ρετρό επιτυχίας, κερδίζοντας όχι μόνο την τσέπη, αλλά και την καρδιά του αγοραστή.
Σήμερα, η Renault αποφασίζει να παίξει το ίδιο χαρτί, με δύο από τα πιο εμβληματικά μοντέλα της: το Renault 5 και το Renault 4. Το πρώτο ήρθε για να ενθουσιάσει με τον κομψό σχεδιασμό του. Το δεύτερο, το Renault 4 E-Tech Electric, στοχεύει να προσφέρει τη χρυσή τομή: ρετρό εμφάνιση, σύγχρονη ηλεκτροκίνηση και – το πιο σημαντικό – πραγματική πρακτικότητα.
Το Renault 4: Από το «Quatrelle» στη σύγχρονη εποχή
Το αυθεντικό Renault 4, γνωστό και ως «Quatrelle», παρήχθη σε περισσότερα από 8 εκατομμύρια αντίτυπα μεταξύ 1961 και 1994. Ήταν το αυτοκίνητο του λαού: απλό, προσιτό, αξιόπιστο.
Η νέα ηλεκτρική εκδοχή του Renault 4 E-Tech Electric έρχεται με μήκος 4,14 μέτρα, διαστάσεις που ξεπερνούν το παρελθόν, αλλά παραμένουν άνετα στη σύγχρονη καθημερινότητα. Σε αντίθεση με το μικρότερο Renault 5, που υστερεί σε χώρους, το νέο R4 προσφέρει άφθονο εσωτερικό όγκο και ένα τεράστιο πορτμπαγκάζ 420 λίτρων, που ξεπερνά ακόμη και μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας όπως το VW ID.3.
Μπαταρίες και αυτονομία: Ευελιξία για κάθε οδηγό
Το Renault 4 βασίζεται στην πλατφόρμα AmpR Small και προσφέρεται με δύο μπαταρίες:
Οι εκδόσεις εξοπλισμού, ακολουθούν το γνωστό μοτίβο Renault: Evolution, Techno και Iconic. Οι τιμές ξεκινούν στη Γερμανία από €29.400 για τη μικρή μπαταρία και €32.400 για τη μεγάλη, με τις πλουσιότερες εκδόσεις να φτάνουν έως €36.400 (ή και παραπάνω με έξτρα εξοπλισμό).
Στην πράξη, η μεγαλύτερη μπαταρία, είναι η δημοφιλέστερη επιλογή. Με την έκδοση των 52 kWh, το αυτοκίνητο δοκιμής, κατέγραψε κατανάλωση μόλις 12,2 kWh/100 km σε ήπιες διαδρομές, ενώ στον αυτοκινητόδρομο, η κατανάλωση αυξήθηκε, κυρίως λόγω του σχεδιασμού του εμπρός μέρους.
Φόρτιση: Ουσιαστική αλλά όχι πρωτοποριακή
Η Renault έχει εξοπλίσει το R4 με λύσεις φόρτισης που καλύπτουν τις ανάγκες της κατηγορίας:
Με τη μεγάλη μπαταρία, αυτό μεταφράζεται σε περίπου 300 km αυτονομίας στον αυτοκινητόδρομο μεταξύ στάσεων. Αντίθετα, η μικρή μπαταρία αναγκάζει σε στάσεις κάθε 200 km – κάτι που το 2025 θεωρείται οριακό.
Μια έξυπνη λεπτομέρεια είναι το κουμπί απελευθέρωσης του καλωδίου φόρτισης στη θύρα. Έτσι, ο οδηγός δεν χρειάζεται να ψάχνει στο μενού ή στον φορτιστή για να αποσυνδέσει το βύσμα – μια μικρή πρακτική πινελιά που κάνει διαφορά στην καθημερινότητα.
Εμπειρία οδήγησης: Απόλαυση με έξτρα έλεγχο
Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 150 PS (ή 122 PS στη βασική έκδοση), προσφέροντας άνετες επιδόσεις για την κατηγορία. Το ξεχωριστό χαρακτηριστικό όμως είναι, η ρυθμιζόμενη ανάκτηση ενέργειας μέσω paddles στο τιμόνι.
Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός μπορεί να επιλέξει αν θέλει έντονη ανάκτηση (σχεδόν οδήγηση με ένα πεντάλ στην πόλη), ή χαλαρό ρολάρισμα στον αυτοκινητόδρομο. Μια δυνατότητα που λείπει από το Renault 5 και κάνει το R4 πιο ευχάριστο στην καθημερινή χρήση.
Εσωτερικό: Ρετρό αίσθηση με μοντέρνες πινελιές
Η Renault φρόντισε το εσωτερικό να ξεχωρίζει. Το ταμπλό επενδύεται με ύφασμα που ταιριάζει με τα καθίσματα, τα περισσότερα πλαστικά είναι αφρώδη και ποιοτικά, ενώ ο ατμοσφαιρικός φωτισμός, δημιουργεί premium αίσθηση.
Ανάμεσα στις έξυπνες λεπτομέρειες:
-
Πρακτικοί αποθηκευτικοί χώροι, ακόμη και με αξεσουάρ 3D printing.
-
Μια – κάπως χιουμοριστική – θήκη για μπαγκέτες, που ωστόσο μπορεί να ενοχλεί.
-
ISOFIX σε όλα τα πίσω καθίσματα, κάτι που αγαπούν οι οικογένειες.
Το infotainment βασίζεται σε Android, με λογική διάταξη και εύκολη πλοήγηση, αν και η εργονομία σε ορισμένα σημεία (όπως η διάταξη των χειριστηρίων στο τιμόνι), μπορεί να προκαλέσει σύγχυση.
Χώροι: Ο άσσος στο μανίκι του R4
Το μεγάλο ατού του Renault 4 είναι οι χώροι.
-
Πορτμπαγκάζ 420 λίτρων, μεγαλύτερο ακόμη και από το VW ID.3.
-
Πρόσθετη θήκη 35 λίτρων κάτω από το δάπεδο.
-
Δυνατότητα μεταφοράς αντικειμένων έως 2,20 μέτρα, με αναδίπλωση καθισμάτων.
-
Ευρύχωρα πίσω καθίσματα, με αποδεκτή θέση για ενήλικες επιβάτες, παρά την ανυψωμένη βάση λόγω μπαταρίας.
Έτσι, το Renault 4 είναι ιδανικό για οικογένειες, που χρειάζονται πρακτικότητα χωρίς να θέλουν να ανέβουν σε μεγαλύτερη κατηγορία.
Τιμές και εξοπλισμός: Όχι φθηνό, αλλά τίμιο
Το αυτοκίνητο δοκιμής μας (έκδοση Iconic με επιπλέον πακέτα) κόστιζε €38.850. Σίγουρα δεν είναι μικρό ποσό για ένα αυτοκίνητο μήκους 4,14 μέτρων. Ωστόσο, οι περισσότεροι πελάτες της Renault στην Ευρώπη, φαίνεται να επενδύουν σε πλούσιες εκδόσεις, δίνοντας έμφαση σε τεχνολογία και άνεση. Η ζήτηση δείχνει ότι το κοινό προτιμά την 52 kWh μπαταρία και μεσαίες ή υψηλές εκδόσεις εξοπλισμού, με το μέσο κόστος αγοράς να ξεπερνά τις 35.000 €.
Συμπέρασμα: Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που μιλάει στην καρδιά και στο μυαλό
Το Renault 4 E-Tech Electric δεν είναι απλώς μια αναβίωση του θρυλικού Quatrelle. Είναι ένα σύγχρονο ηλεκτρικό SUV με ρετρό γοητεία, πρακτικότητα, άνεση και τεχνολογικές λύσεις, που το καθιστούν μια ιδιαίτερα ελκυστική πρόταση για το 2025.
Δεν είναι το φθηνότερο μοντέλο στην κατηγορία του, αλλά προσφέρει έναν μοναδικό συνδυασμό συναισθήματος και λειτουργικότητας. Για όσους αναζητούν ένα μικρό, ευέλικτο αλλά ταυτόχρονα οικογενειακό ηλεκτρικό όχημα, το νέο R4 είναι μια επιλογή που αξίζει να μπει στη λίστα τους.
Πηγή: electrive.com
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.