Renault 5 Turbo 3E: Θα «κυνηγήσει» ρεκόρ στο Nurburgring

To Renault 5 Turbo 3E, η ναυαρχίδα της γαλλικής εταιρείας, κατευθύνεται προς το Nurburgring για να σπάσει το ρεκόρ ταχύτερου γύρου από αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, όπως αποκαλύπτει το Auto Express.
Με 541 ίππους και 4.800 Nm ροπής από δύο ηλεκτροκινητήρες και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 3,5 δευτερόλεπτα, το Turbo 3E έχει τη δύναμη για να σημειώσει ανταγωνιστικό χρόνο γύρου.
Το ταχύτερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραγωγής στην πίστα Nordschleife μήκους 20.832 μέτρων είναι το Xiaomi SU7 Ultra, το οποίο σημείωσε χρόνο 7:04.957 τον Απρίλιο του 2025 και έχει πάει ακόμα πιο γρήγορα σε αναβαθμισμένη, πρωτότυπη μορφή.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Το Rimac Nevera και η Porsche Taycan Turbo GT έχουν σημειώσει παρόμοιους χρόνους, όμως η Renault έχει βάλει ως στόχο τον χρόνο του Tesla Model S Plaid (7:35.579) και του Hyundai Ioniq 5 N (7:45.59).
Το ρεκόρ που θέλει να καταρρίψει είναι το γρηγορότερο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο με κίνηση στους πίσω τροχούς στο Nurburgring. Οι προηγούμενοι χρόνοι σημειώθηκαν από αυτοκίνητα με τετρακίνηση.
Το 5 Turbo 3E διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι βρίσκονται στον πίσω άξονα, ενώ το αμάξωμα κατασκευάζεται από αλουμίνιο και ανθρακονήματα, διατηρώντας το βάρος κάτω από τα 1.450 κιλά. Μεγάλο μέρος αυτής της τεχνολογίας θα είναι διαθέσιμη και στο επερχόμενο Alpine A110 Electric.
«Το 5 Turbo 3E έχει τη δυνατότητα να κάνει δύο γύρους Nordschleife με τέρμα γκάζι», δήλωσε στο Auto Express ο Fabrice Cambolive, CEO της μάρκας Renault. Μπορεί όμως να πραγματοποιήσει έναν ανταγωνιστικό γύρο στη ζώνη των 7 λεπτών; «Θα το ανακοινώσουμε την κατάλληλη στιγμή», αναφέρει ο Cambolive.
«Με τους κινητήρες στους τροχούς και το πολύ χαμηλό κέντρο βάρους, είναι σαν να οδηγείς σε βιντεοπαιχνίδι» ισχυρίζεται ο CEO, πέφτοντας στην καρέκλα του και κάνοντας κινήσεις με τα χέρια του σαν να κρατά ένα φανταστικό τιμόνι.
Ο άνθρωπος που πιθανότατα θα σημειώσει τον γύρο – ρεκόρ είναι ο οδηγός δοκιμών του Ομίλου Renault, Laurent Hurgon, ο οποίος επίσης αγωνίζεται με μια Lamborghini Super Trofeo. Ο ίδιος σημείωσε το ρεκόρ γύρου του Megane RS Trophy-R με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς το 2019, με χρόνο 7:40.100 (σε ελαφρώς μικρότερο γύρο) που στη συνέχεια ξεπεράστηκε μόνο από το FL5 Honda Civic Type R.
Το Nurburgring Nordschleife αποτελεί τεράστια πρόκληση για κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με τις επαναλαμβανόμενες επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις να επιβαρύνουν σημαντικά την μπαταρία, τους κινητήρες και τα φρένα, ενώ η θερμική διαχείριση των κυψελών ισχύος είναι κρίσιμη για την αποφυγή πτώσης της απόδοσης.
Ο επικεφαλής της ευρωπαϊκής έρευνας και ανάπτυξης της Hyundai, Tyrone Johnson, δήλωσε στο Auto Express ότι οι προσομοιώσεις στον υπολογιστή ήταν ζωτικής σημασίας για την προετοιμασία του Ioniq 5 N για την επίπονη διαδρομή του στο Nurburgring. «Το Ioniq 5 N, ήταν το πρώτο [EV] που δοκιμάστηκε στο Nurburgring με επίσημο χρόνο γύρου από το Sport Auto, ένα γερμανικό περιοδικό. Πριν από την Porsche», δήλωσε.
«Κάναμε δύο γύρους και το προσομοιώσαμε αυτό για δύο μήνες πριν, για να πετύχουμε τη σωστή θερμοκρασία της μπαταρίας και την κατάλληλη βαθμολογία [των φρένων], ακριβώς για να μπορέσουμε να κάνουμε τους δύο γύρους».
Τα πρωτότυπα Turbo 3E θα πρέπει να βγουν σύντομα για δοκιμές καθώς το ρεκόρ αναμένεται να επιτευχθεί πριν ο καιρός γίνει άστατος.
Το μοντέλο αντλεί την έμπνευσή του από τις αρχικές εκδόσεις με μεσαίο κινητήρα του Renault 5, που πρωτοεμφανίστηκαν το 1980. Αυτός ο αριθμός είναι το ανώτατο όριο παραγωγής για το Turbo 3E, με τη Renault να ισχυρίζεται ότι έχει περισσότερους από 1.000 υποψήφιους πελάτες για το superhatch των 155.000 ευρώ.
«Θέλουμε να δείξουμε ότι ένα αμιγώς BEV αυτοκίνητο μπορεί επίσης να είναι ένα σπορ αυτοκίνητο», λέει ο Cambolive. «Ο σπορ χαρακτήρας του Renault 5 είναι ήδη αρκετά καλός, τώρα μπορούμε να επαναλάβουμε αυτό που κάναμε στο παρελθόν με το Turbo».
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ AUTO EXPRESS
Aπόδοση: Νίκος Ναούμ
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.