Renault Trafic E-Tech: Έρχεται με 450 km αυτονομία και τεχνολογία 800V

Renault Trafic E-Tech: Το πιο προηγμένο ηλεκτρικό van έρχεται με 800V τεχνολογία και 450 km αυτονομία!


Η Renault επέλεξε τη Solutrans 2025 στη Λυών, για την παγκόσμια πρεμιέρα της έκδοσης παραγωγής του νέου ηλεκτρικού Trafic E-Tech. Το μοντέλο αυτό δεν είναι απλώς ένα ακόμη van: αποτελεί ορόσημο για τον γαλλικό κατασκευαστή, καθώς είναι το πρώτο επαγγελματικό όχημα που αξιοποιεί τη νέα ευέλικτη SDV αρχιτεκτονική της Ampere. Χάρη σε αυτή τη δομή λογισμικού, το όχημα θα μπορεί να αναβαθμίζεται «ασύρματα» για χρόνια, ενώ εισάγει και την πρωτοποριακή 800V τεχνολογία φόρτισης, προσφέροντας αυτονομία έως και 450 χιλιόμετρα με βάση το πρωτόκολλο WLTP.

Νέα βήματα για μια ιστορική σειρά

Το Trafic αποτελεί σταθερά ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα επαγγελματικά οχήματα της Renault από το 1980 και έχει εξελιχθεί σε σημείο αναφοράς, για τα van μεσαίας κατηγορίας με πάνω από 2,5 εκατομμύρια πωλήσεις. Η πλήρως ηλεκτρική έκδοση σηματοδοτεί το επόμενο στάδιο στη μετάβαση σε οχήματα μηδενικών εκπομπών. Το Trafic E-Tech θα είναι διαθέσιμο ως panel van από τα τέλη του 2026, ενώ στη συνέχεια θα ακολουθήσουν και άλλες εκδόσεις, όπως chassis cab, flatbed και cargo box.

Ιδανικό για την πόλη

Με σχεδιασμό που δίνει έμφαση στην ευελιξία και τη χρηστικότητα, το νέο Trafic βασίζεται αποκλειστικά σε ηλεκτρική πλατφόρμα skateboard. Η εξαιρετικά μικρή εμπρόσθια προεξοχή και η πίσω κίνηση εξασφαλίζουν εντυπωσιακή σχέση εσωτερικού χώρου προς εξωτερικό όγκο, κάνοντάς το ιδανικό για αστικό περιβάλλον. Ο κύκλος στροφής θυμίζει αυτόν του Clio, ενώ ο χώρος φόρτωσης φτάνει τα 5,1 έως 5,8 κυβικά μέτρα ή αλλιώς τα 5.100-5.800 λίτρα. Το χαμηλό ύψος, βοηθάει στην πρόσβαση σε υπόγεια πάρκινγκ και οι μεγάλες πόρτες διευκολύνουν σημαντικά τη φόρτωση παλετών.

Δείτε ακόμα: Cléa Martinet: Έτσι σχεδιάζει η Renault να κάνει τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα φθηνότερα

Ο σχεδιασμός του ακολουθεί τα νέα αισθητικά δεδομένα της Renault, με ενιαία φωτεινή λωρίδα στο εμπρόσθιο μέρος, φωτιζόμενο λογότυπο και σύγχρονους προβολείς. Το πίσω μέρος ξεχωρίζει με νέα κάθετη φωτεινή υπογραφή και στιβαρά, μαύρα προστατευτικά στοιχεία σε προφυλακτήρες και πλαϊνά.

Σύγχρονο και πρακτικό εσωτερικό

Στην καμπίνα, το Trafic E-Tech συνδυάζει λειτουργικότητα και ψηφιακή τεχνολογία. standout χαρακτηριστικά του είναι η 12άρα κεντρική οθόνη αφής και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10 ιντσών. Τα καθίσματα, με υφασμάτινη και denim επένδυση, έχουν μελετηθεί για άνεση και ανθεκτικότητα, ενώ η καμπίνα προσφέρει άφθονους αποθηκευτικούς χώρους, συμπεριλαμβανομένου ενός μεγάλου στηρίγματος κάτω από το παρμπρίζ, κατασκευασμένο από φυσικές ίνες.


Βιωσιμότητα στον πυρήνα

Η Renault δίνει μεγάλη έμφαση στην κυκλική οικονομία. Στόχος της είναι πάνω από το 23% του συνολικού βάρους να προέρχεται από ανακυκλωμένα υλικά – ποσοστό που φτάνει το 15% μόνο στα πλαστικά. Η ταπετσαρία περιλαμβάνει ανακυκλωμένο denim κατά 50%.

Δύο τύποι μπαταρίας και ταχεία φόρτιση

Το Trafic E-Tech θα διατίθεται με δύο μπαταρίες: μια NMC για εκτεταμένη αυτονομία και μια LFP για κυρίως αστική χρήση. Όλες οι μονάδες κατασκευάζονται και συναρμολογούνται στην Ευρώπη. Η φόρτιση από 15% στο 80% ολοκληρώνεται σε περίπου 20 λεπτά, εξασφαλίζοντας επιπλέον 260 km αυτονομίας. Ο κινητήρας αποδίδει 150 kW (204 ίππους) και 345 Nm ροπής, εξασφαλίζοντας υψηλή αντοχή σε φορτία και δυνατότητα ρυμούλκησης.

Δείτε ακόμα: Θα γίνει το νέο Renault Twingo ο «κυματοθραύστης» της Κίνας;

Έξυπνο λογισμικό και προγνωστική συντήρηση

Η SDV αρχιτεκτονική επιτρέπει «over-the-air» αναβαθμίσεις, ενώ το λειτουργικό σύστημα CAR OS προσφέρει νέες εφαρμογές και υπηρεσίες για εξατομικευμένη εμπειρία χρήσης. Οι επαγγελματίες οδηγοί θα επωφεληθούν από την προγνωστική συντήρηση, η οποία εντοπίζει εγκαίρως φθορές, μειώνοντας σημαντικά τον χρόνο εκτός λειτουργίας.

Κατασκευή και διάθεση από το 2026

Το νέο Trafic E-Tech θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Sandouville, μαζί με τις ειδικές μετατροπές της Renault Qstomize. Η παραγωγή ενσωματώνεται στις υπάρχουσες γραμμές, διατηρώντας ψηλά επίπεδα ποιότητας και σταθερό κόστος. Το ντεμπούτο του στην αγορά αναμένεται στα τέλη του 2026.

Πηγή: Renault

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων