Rolls-Royce Phantom: Ένας αιώνας εξατομίκευσης – motorone.gr
Από την παρουσίαση της πρώτης Rolls-Royce Phantom το Μάιο του 1925, τα αυτοκίνητα που φέρουν αυτή την εμβληματική ονομασία έχουν επιτρέψει στους ιδιοκτήτες τους να δημιουργήσουν κάτι εντελώς μοναδικό και προσωπικό. Μέσα από τις εξατομικευμένες λεπτομέρειες που έχουν παραγγείλει, οι πελάτες της Rolls-Royce Phantom έχουν προβάλλει τις αξίες, τις προτεραιότητες και την αισθητική της εποχής τους.
Στα πρώτα της χρόνια, η Rolls-Royce Phantom διατίθετο ως τροχοφόρο πλαίσιο, στο οποίο ο ιδιοκτήτης παράγγελνε το αμάξωμα από ειδικό κατασκευαστή. Πολλά από τα παραδείγματα που αναφέρονται στο κείμενο αποτελούν μνημεία της τέχνης αυτών των εξαιρετικών δημιουργών, μια τέχνη που έχει σχεδόν χαθεί εντελώς.
Ως το μεγαλύτερο, και πιο πολυτελές μοντέλο της Rolls-Royce, η Phantom έγινε αμέσως η επιλογή των μελών βασιλικών οικογενειών, των αρχηγών κρατών και άλλων αξιωματούχων, ως τρόπος προβολής του κύρους και της επιρροής τους.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Μεταξύ των πρώτων παραγγελιών για το Phantom I τη δεκαετία του 1920 ήταν περίτεχνα οχήματα για τους ηγεμόνες της Ινδίας, τους Μαχαραγιάδες. Ορισμένα μοντέλα είχαν αμάξωμα διακοσμημένο με περίτεχνα ασημένια στοιχεία ή ήταν κατασκευασμένα εξ ολοκλήρου από γυαλισμένο χαλκό, ειδικά σχεδιασμένο για να αντανακλά το φως του ήλιου.
Σχεδόν μισό αιώνα αργότερα, μία Phantom VI που κατασκευάστηκε για τον Δήμαρχο του Λονδίνου διέθετε ένα ειδικά διαμορφωμένο κεντρικό υποβραχιόνιο στο πίσω μέρος του σαλονιού για να στηρίζει το εντυπωσιακό αλλά εξαιρετικά βαρύ τελετουργικό σκήπτρο, μέρος των επίσημων ενδυμάτων του κατόχου του αξιώματος, κατά τις δημόσιες εμφανίσεις.
Πολλές Phantom διέθεταν πίσω καμπίνες εξοπλισμένες με κουρτίνες. Άλλοι υψηλόβαθμοι ιδιοκτήτες υιοθέτησαν μια πιο άμεση, μηχανική προσέγγιση. Μία Phantom IV που κατασκευάστηκε για τη βρετανική βασιλική οικογένεια είχε πίσω καθίσματα που μπορούσαν να ρυθμιστούν προς τα εμπρός και προς τα πίσω, ώστε οι επιβάτες να μπορούν να είναι ορατοί ή όχι, ανάλογα την περίσταση.
Ο διάδοχος αυτού του βασιλικού αυτοκινήτου, η Phantom V, διέθετε έναν διαφανή θόλο από πλεξιγκλάς, που προσέφερε την ίδια ορατότητα με ένα ανοιχτό αυτοκίνητο. Μόλις ολοκληρώνονταν οι απαραίτητες εμφανίσεις, ένα αλουμινένιο κάλυμμα δύο τμημάτων, που φυλασσόταν στον χώρο αποσκευών, μπορούσε να στερεωθεί στην οροφή για να προστατεύει τους επιβάτες από τα αδιάκριτα βλέμματα.
Καθώς προχωρούσε ο 20ός αιώνας, το αυξανόμενο ενδιαφέρον του κοινού για τη ζωή των διασημοτήτων, που τροφοδοτούνταν από την ανάπτυξη των μέσων μαζικής ενημέρωσης, έκανε τον ρόλο της Phantom ως καταφύγιο ακόμα πιο σημαντικό. Οι διάσημοι ιδιοκτήτες συχνά ζητούσαν φιμέ πίσω παράθυρα: ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα στη Βρετανία που τα είχε ήταν το Phantom V που παρήγγειλε ο John Lennon το 1965.
Είτε ήταν δημόσια πρόσωπα είτε ιδιώτες πελάτες, πολλοί ιδιοκτήτες της Phantom χρησιμοποιούσαν τα αυτοκίνητά τους για να διεξάγουν εμπιστευτικές συζητήσεις. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα Phantom εξοπλισμένων με ηχομονωτικό διαχωριστικό που ενσωμάτωνε ηλεκτρικά χειριστήρια επικοινωνίας, έτσι ώστε οι επιβάτες των πίσω καθισμάτων να μπορούν να επικοινωνούν με τον σοφέρ όταν ήταν απαραίτητο, αλλά να μην μπορούν να ακουστούν σε άλλες περιπτώσεις.
Όταν η Rolls-Royce Phantom έκανε το ντεμπούτο της το 1925, το κίνημα Art Deco βρισκόταν στο αποκορύφωμά του. Η επιρροή αυτής της κομψής βιομηχανικής αισθητικής, βασισμένης σε αιχμηρά γεωμετρικά σχήματα και λαμπερές μεταλλικές επιφάνειες, είναι σαφώς ορατή στη Phantom III, που κυκλοφόρησε το 1936. Ένα παράδειγμα περιλάμβανε ακόμη και γυαλισμένα φτερά από χαλκό, ενώ πολλά άλλα ενσωμάτωναν διακοσμητικά στοιχεία και μοτίβα Art Deco.
Μία από τις πιο εξωφρενικές παραγγελίες ήταν η «The Phantom of Love», που δημιουργήθηκε το 1926 από τον Clarence Gasque, οικονομικό διευθυντή των καταστημάτων Woolworths UK, ως δώρο για τη σύζυγό του, Maude. Εμπνευσμένο από μια καρέκλα του 18ου αιώνα στο Μουσείο Victoria & Albert, το εσωτερικό σχεδιάστηκε ως φόρος τιμής στο πάθος της για το γαλλικό design και την ιστορία.
Για τους πελάτες στις Ηνωμένες Πολιτείες, αυτή ήταν η εποχή της ποτοαπαγόρευσης. Αρκετοί κοσμικοί, συμπεριλαμβανομένου ενός από τους μεγαλύτερους αστέρες της εποχής του βωβού κινηματογράφου ζήτησαν ένα μυστικό διαμέρισμα για τη μεταφορά αλκοόλ, αψηφώντας τον νόμο. Μία Phantom II Continental είχε αυτό που η παραγγελία περιγράφει ως «σετ κοκτέιλ» κρυμμένο στην τρίτη κολόνα.
Φυσικά, η ψυχαγωγία δεν περιοριζόταν μόνο στα ποτά. Τα εξαρτήματα κατά παραγγελία που κατασκευάστηκαν μετά την απαγόρευση αντανακλούσαν τις εξελίξεις στην τεχνολογία και την κοινωνία. Η Phantom II 18GX ήταν εξοπλισμένη με ένα γραμμόφωνο με κουρδιστό μηχανισμό. Από τη δεκαετία του 1930, τα ραδιόφωνα ήταν ευρέως διαδεδομένα στη Phantom III και τα διαδοχικά μοντέλα. Στη δεκαετία του 1960, η Phantom V 5LVA33 ήταν από τα πρώτα αυτοκίνητα Rolls-Royce που εξοπλίστηκαν με τηλεόραση, σε μια εποχή που μόνο ένα στα τέσσερα βρετανικά νοικοκυριά διέθετε τηλεοπτικό δέκτη.
Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1960 και του 1970, η τηλεόραση θα μεταμορφώσει επίσης τις καριέρες και τα προφίλ μιας νέας γενιάς σούπερ σταρ της ροκ και της ποπ. Τότε, οι Phantom περιλάμβαναν μερικά από τα πιο εξελιγμένα και ισχυρά ηχοσυστήματα της εποχής.
Μια καθοριστική στιγμή ήταν η παρουσίαση της Phantom Drophead Coupe Waterspeed το 2014. Εορταζόμενο σήμερα ως έκφραση της ιστορίας και των αξιών της μάρκας, αυτό το αυτοκίνητο αποτίνει φόρο τιμής στα ρεκόρ ταχύτητας του σερ Malcolm Campbell με το Bluebird K3 που διέθετε κινητήρα Rolls-Royce. Το εντυπωσιακό του χρώμα Maggiore Blue και το εσωτερικό από ξύλο Abachi με ανοιχτούς πόρους σηματοδότησαν μια νέα εποχή.
Μεταξύ των πολλών εξατομικευμένων Phantom που η Rolls-Royce κατασκεύασε είναι και η Phantom Syntopia, μια συνεργασία με την ολλανδή σχεδιαστή μόδας Iris van Herpen. Εμπνευσμένο από τις περίπλοκες τεχνικές υψηλής ραπτικής, αυτό το μοναδικό μοντέλο περιλάμβανε μια μεταξωτή επένδυση οροφής που χρειάστηκαν σχεδόν 700 ώρες για να ολοκληρωθεί, καθώς και το δικό του μοναδικό άρωμα.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.