Skoda Enyaq vs Toyota bZ4X: Ποιο ηλεκτρικό SUV κερδίζει τη μάχη ; – Cars Electric

Πέντε χρόνια μετά την πρώτη του εμφάνιση, το Skoda Enyaq, παραμένει ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα ηλεκτρικά SUV της αγοράς. Ωστόσο, η τεχνολογία εξελίσσεται ραγδαία και ο ανταγωνισμός γίνεται ολοένα και πιο σκληρός. Η Skoda, βλέποντας την άφιξη νέων μοντέλων, όπως το μικρότερο και βραβευμένο Elroq, αποφάσισε να ανανεώσει σε βάθος το πρώτο της ηλεκτρικό SUV, προσφέροντας περισσότερη αυτονομία, αναβαθμισμένο εσωτερικό και προηγμένα συστήματα συνδεσιμότητας.
Από την άλλη πλευρά, η Toyota προσπαθεί να ανακτήσει το χαμένο έδαφος με το bZ4X, ένα μοντέλο που αρχικά δεν εντυπωσίασε λόγω μικρότερης πραγματικής αυτονομίας, σε σχέση με τα επίσημα στοιχεία. Οι Ιάπωνες μηχανικοί, προχώρησαν σε στοχευμένες βελτιώσεις, ανεβάζοντας το επίπεδο εξοπλισμού και κάνοντας το bZ4X πιο ανταγωνιστικό. Το ερώτημα παραμένει: Ποιο από τα δύο ηλεκτρικά SUV είναι η καλύτερη επιλογή για τον απαιτητικό οδηγό;
Σχεδίαση και αεροδυναμική
Το ανανεωμένο Skoda Enyaq υιοθετεί σχεδιαστικά στοιχεία εμπνευσμένα από το Elroq. Το εμπρός μέρος διαθέτει πιο αιχμηρές γραμμές και βελτιστοποιημένη αεροδυναμική, συμβάλλοντας όχι μόνο στην αισθητική, αλλά και στη βελτίωση της κατανάλωσης ενέργειας. Το αποτέλεσμα είναι ένα SUV με πιο «καθαρό» προφίλ, που αποπνέει δυναμισμό και σύγχρονη αισθητική.
Το Toyota bZ4X, από την άλλη, παραμένει πιο «ιδιόμορφο» σχεδιαστικά, με έντονες γωνίες και coupe γραμμή οροφής. Η αεροδυναμική του προσέγγιση, έχει στόχο την αποδοτικότητα, ωστόσο το πιο χαμηλό πίσω μέρος, περιορίζει κάπως την πρακτικότητα.
Εκδόσεις, μπαταρίες και ισχύς
Η Skoda προσφέρει πλούσια γκάμα επιλογών:
-
Enyaq SE L 60 με 201 ίππους, πίσω κίνηση και μπαταρία 63 kWh.
-
Enyaq 85 με 282 ίππους και μπαταρία 82 kWh.
-
SportLine Edition διαθέσιμη μόνο με τη μεγαλύτερη μπαταρία και δυνατότητα τετρακίνησης.
-
vRS στην κορυφή, με μπαταρία 84 kWh, δύο ηλεκτροκινητήρες και ισχύ 335 ίππων.
Η γκάμα του Toyota bZ4X είναι πιο περιορισμένη, με όλες τις εκδόσεις να εφοδιάζονται με μπαταρία 71,4 kWh:
-
Pure (βασική έκδοση) με κίνηση εμπρός και 201 ίππους.
-
Motion και Vision, με δυνατότητα τετρακίνησης και ισχύ έως 215 ίππους.
Συγκρίνοντας τα δύο, το Enyaq προσφέρει μεγαλύτερη ποικιλία και πιο δυνατές εκδόσεις, κάτι που του δίνει πλεονέκτημα απέναντι στο Toyota.
Εμπειρία οδήγησης
Στον δρόμο, το Skoda Enyaq αποδεικνύεται ιδανικό για οικογενειακή χρήση. Η ανάρτηση είναι σταθερή και άνετη στις χαμηλές ταχύτητες, αν και σε πιο ανώμαλες επιφάνειες γίνεται κάπως «σφιχτή». Το μεγάλο πλεονέκτημα, είναι η κίνηση στους πίσω τροχούς, που χαρίζει καλύτερη κατανομή βάρους και πιο ευχάριστη αίσθηση στο τιμόνι.
Το Toyota bZ4X, εντυπωσιάζει με πιο «σφιχτή» συμπεριφορά και καλύτερο έλεγχο, όμως η εμπρός κίνηση σε συνδυασμό με την απότομη ηλεκτρική ροπή, προκαλεί torque steer, κάνοντας το τιμόνι λιγότερο σταθερό. Η τετρακίνηση βελτιώνει την κατάσταση, αλλά αυξάνει το κόστος αγοράς.
Τεχνολογία και εξοπλισμός
Η Skoda κάνει τη διαφορά με μια μεγάλη οθόνη αφής 13 ιντσών στάνταρ, σε όλες τις εκδόσεις. Το σύστημα infotainment είναι πιο ευχάριστο, με καθαρά γραφικά και εργονομία ενισχυμένη από φυσικά πλήκτρα-συντομεύσεις.
Η Toyota ξεκινά πιο «συγκρατημένα»: η βασική έκδοση διαθέτει οθόνη 8 ιντσών, ενώ οι ανώτερες εκδόσεις Motion και Vision, φτάνουν στις 12,3 ίντσες. Ωστόσο, τα γραφικά είναι λιγότερο ευκρινή και η κάμερα οπισθοπορείας έχει χαμηλή ανάλυση, κάτι που δείχνει ότι το bZ4X, υστερεί σε αυτόν τον τομέα.
Κατανάλωση και αυτονομία
Σε πραγματικές συνθήκες δοκιμών, τα δύο SUV έδειξαν παρόμοια κατανάλωση: περίπου 6,4 χιλιόμετρα/kWh. Αυτό σημαίνει ότι το Enyaq, παρά τη μικρότερη μπαταρία στις βασικές εκδόσεις, στέκεται επάξια απέναντι στο Toyota. Το bZ4X διαθέτει ελαφρώς μεγαλύτερη μπαταρία, αλλά η διαφορά στην πραγματική αυτονομία, δεν είναι τόσο μεγάλη ώστε να το αναδείξει νικητή.
Πρακτικότητα και εσωτερικοί χώροι
Η Toyota υπερέχει σε μεταξόνιο, κάτι που μεταφράζεται σε περισσότερο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών. Ωστόσο, το coupe προφίλ της στέγης, περιορίζει την αίσθηση ανοιχτού χώρου και μειώνει την πρακτικότητα στο πορτμπαγκάζ.
Αντίθετα, το Skoda Enyaq προσφέρει πιο ευρύχωρη καμπίνα, φαρδύ πίσω κάθισμα και μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, ιδανικό για οικογένειες και ταξίδια. Επιπλέον, διαθέτει πιο βαθύ χώρο αποθήκευσης για καλώδια, κάτι που το Toyota στερείται.
Ασφάλεια
Και τα δύο μοντέλα έχουν αποσπάσει την κορυφαία διάκριση πέντε αστέρων από το Euro NCAP. Η Skoda, με τις πρόσφατες αναβαθμίσεις, εμπλουτίζει το Enyaq με συστήματα όπως ανίχνευση τυφλού σημείου, προειδοποίηση διασταυρούμενης κυκλοφορίας και έξυπνη υποβοήθηση εξόδου.
Το πακέτο Travel Assist αξιοποιεί δεδομένα από άλλα μοντέλα του VW Group, για βελτιωμένη ημιαυτόνομη οδήγηση, ενώ το αναβαθμισμένο σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης, κάνει τη διαφορά στην καθημερινότητα.
Κόστος συντήρησης και ιδιοκτησία
Το Enyaq απαιτεί σέρβις κάθε 24 μήνες, ενώ η Skoda προσφέρει τετραετές πακέτο συντήρησης με χαμηλό κόστος (€832). Η Toyota ακολουθεί διαφορετική στρατηγική: ετήσια σέρβις με συνολικό κόστος €1.065 σε τέσσερα χρόνια. Ωστόσο, το μεγάλο πλεονέκτημα είναι η 10ετής εγγύηση service, που προσφέρει έξτρα σιγουριά στους αγοραστές.
Συμπέρασμα: Ποιο κερδίζει;
-
Νικητής: Skoda Enyaq
Το Enyaq παραμένει η κορυφαία επιλογή, κυρίως λόγω της ισορροπίας ανάμεσα σε τεχνολογία, εξοπλισμό, χώρους και απόδοση. Η έκδοση SE L είναι ιδανική για τους περισσότερους αγοραστές, προσφέροντας πλούσιο βασικό εξοπλισμό και εξαιρετική πρακτικότητα. -
Δεύτερη θέση: Toyota bZ4X
Το bZ4X δεν είναι κακή πρόταση. Έχει μοντέρνο σχεδιασμό, άνετη καμπίνα και την ισχυρή εγγύηση της Toyota. Ωστόσο, υπολείπεται σε εξοπλισμό, πρακτικότητα και τεχνολογική υπεροχή, ενώ η τιμή του το κάνει λιγότερο συμφέρον σε σχέση με το Enyaq.
Η τελική επιλογή εξαρτάται από τις ανάγκες του οδηγού, αλλά αν ζητάς το πιο ολοκληρωμένο πακέτο στην κατηγορία, το Skoda Enyaq βγαίνει νικητής.
Πηγή: autoexpress.co.uk
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.