Škoda Vision O: Το μελλοντικό station wagon που αλλάζει τα πάντα – Cars Electric

Η Škoda παραμένει πιστή στη βασική της φιλοσοφία, συνεχίζοντας να εστιάζει σε αυτοκίνητα πρακτικά, ευρύχωρα και φιλικά προς την οικογένεια. Μετά το πρωτότυπο Epiq που στόχευε την κατηγορία των μικρών crossover, η τσεχική μάρκα ανεβάζει τον πήχη με τη μελέτη Vision O. Ένα concept, που κάνει τους φίλους της, να ονειρεύονται το μέλλον της Octavia και της Superb – ίσως ακόμα και σε ένα ενιαίο, επαναστατικό μοντέλο παραγωγής.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Škoda, Klaus Zellmer, περιέγραψε το πρωτότυπο, με λόγια που προκαλούν εντύπωση: «Συνδυάζουμε καινοτόμο σχεδιασμό, πάνω από 650 λίτρα χώρου αποσκευών, αυτόνομη οδήγηση και έναν διαισθητικό βοηθό τεχνητής νοημοσύνης». Ένα πακέτο, που δείχνει ξεκάθαρα τη στρατηγική της μάρκας, για την επόμενη δεκαετία.
Με μήκος 4,85 μέτρων, το Vision O παρουσιάζεται μίνιμαλ, κομψό και διακριτικό, διαφοροποιημένο αισθητικά από τις τρέχουσες Octavia και Superb. Μια εντυπωσιακή LED λωρίδα διατρέχει το μπροστινό καπό, φωτίζοντας το λογότυπο της Škoda στο σκοτάδι, ενώ και το πίσω μέρος, ακολουθεί την ίδια φιλοσοφία, ενσωματώνοντας το όνομα της μάρκας, στα γραφικά των πίσω LED φωτιστικών.
Οι καμάρες των τροχών είναι εμφανώς διευρυμένες, ενώ η οροφή, βαμμένη σε χρώμα αντίθεσης, δημιουργεί την αίσθηση ότι «αιωρείται». Είναι μια ξεκάθαρη δήλωση, για το πώς η Škoda οραματίζεται την επόμενη γενιά των station wagon, χωρίς να αποκλείεται η ύπαρξη τόσο αμιγώς ηλεκτρικών, όσο και υβριδικών εκδόσεων. Μάλιστα, σύμφωνα με τα όσα έχουν παρουσιαστεί στην IAA, μια plug-in hybrid εκδοχή είναι απολύτως πιθανή.
«Το μοντέλο παραγωγής θα βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα του Ομίλου Volkswagen, σχεδιασμένη για τα επόμενα δέκα χρόνια, με έμφαση στην απόδοση, τη βιωσιμότητα, την ανθεκτικότητα και τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος», δήλωσε ο Johannes Neft, μέλος του Δ.Σ. της Škoda αρμόδιος για την εξέλιξη.
Στο εσωτερικό, το Vision O εντυπωσιάζει ακόμα περισσότερο. Ο σχεδιασμός του είναι μοντέρνος και μίνιμαλ, αποφεύγοντας περιττές γραμμές και φυσικά κουμπιά, χωρίς όμως να θυσιάζει την εργονομία. Μια ενιαία, στενόμακρη οθόνη πλάτους περίπου 1,2 μέτρων, εκτείνεται από άκρη σε άκρη του ταμπλό, θυμίζοντας αντίστοιχες λύσεις, που έχουμε δει σε BMW και Kia. Οι κύριες λειτουργίες, εμφανίζονται σε μια μεγάλη, κάθετη κεντρική οθόνη, ενώ ακριβώς από κάτω, υπάρχουν χειριστήρια αφής για τις πιο βασικές εντολές, καθώς και δύο βάσεις ασύρματης φόρτισης, για smartphone.
Το εσωτερικό δεν εντυπωσιάζει μόνο με την τεχνολογία, αλλά και με την οικολογική του προσέγγιση. Σχεδόν κάθε επιφάνεια είναι φτιαγμένη από ανακυκλωμένα ή ανακυκλώσιμα υλικά. Τα καθίσματα είναι επενδυμένα με υλικό επίπεδης πλέξης ειδικής κατασκευής, το προσκέφαλο από πλήρως ανακυκλώσιμο υλικό, ενώ το Ultrasuede Nu που χρησιμοποιείται σε εσωτερικά πάνελ και καθίσματα, διαθέτει επικάλυψη από φυτικής προέλευσης συστατικά. Ακόμη και το πάτωμα, κατασκευάζεται από απορρίμματα παραγωγής δέρματος, δείχνοντας την προσήλωση της μάρκας, στη βιωσιμότητα χωρίς εκπτώσεις στην ποιότητα.
Ο χώρος, όπως πάντα σε μια Škoda, είναι ένας από τους πρωταγωνιστές. Το Vision O προσφέρει 650 λίτρα στον βασικό χώρο αποσκευών, ικανό να καλύψει ακόμα και μεγάλες οικογενειακές ανάγκες, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων η χωρητικότητα εκτοξεύεται στα 1.700 λίτρα – τιμές που ξεπερνούν πολλά SUV μεγαλύτερης κατηγορίας.
Η Škoda Vision O δείχνει με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο ότι η μάρκα δεν σκοπεύει απλά να προσαρμοστεί στη νέα εποχή, αλλά να την ορίσει. Με τεχνολογία αιχμής, δυναμική σχεδίαση και πρακτικότητα που παραμένει σημείο αναφοράς, η ιδέα ενός «Octavia και Superb σε ένα» δεν μοιάζει πλέον ουτοπική. Είναι ίσως το επόμενο μεγάλο βήμα για την εταιρεία και για την κατηγορία των station wagon στο σύνολό της.
Πηγή: elektroauto-news.net
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.