Skoda: Στρέφεται στο… φυτικό έλαιο ως καύσιμο για τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα της

Η Skoda Auto υιοθετεί τη χρήση του συνθετικού καυσίμου HVO (Hydrotreated Vegetable Oil) για την αρχική πλήρωση των νέων diesel οχημάτων που παράγονται στα εργοστάσιά της στην Τσεχία, καθώς και για τον ανεφοδιασμό του στόλου logistics.
Το HVO παρέχεται από την κρατική εταιρεία CEPRO και προέρχεται κυρίως από απόβλητα έλαια και λίπη, μέσω μιας διαδικασίας υδρογόνωσης. Σε αντίθεση με το συμβατικό biodiesel, δεν απαιτείται γεωργική παραγωγή, γεγονός που μειώνει το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα.
Η κίνηση αυτή εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο μέτρων που εφαρμόζει η εταιρεία για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα. Στόχος της Skoda είναι η επίτευξη ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα στις εγκαταστάσεις παραγωγής της σε Τσεχία και Ινδία έως το 2030.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Τι είναι όμως το HVO;
Το HVO είναι ένα συνθετικό καύσιμο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως υποκατάστατο του diesel. Έχει υψηλότερο αριθμό κετανίου από το diesel (70 έναντι 51), είναι άοσμο και απαλλαγμένο από θείο και αρωματικούς υδρογονάνθρακες.
Αυτά τα χαρακτηριστικά οδηγούν σε πιο καθαρή καύση, μειωμένες εκπομπές σωματιδίων και μικρότερη φθορά στα φίλτρα σωματιδίων. Επιπλέον, το HVO είναι συμβατό με παλαιότερους κινητήρες και μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο του ή σε μείγμα με συμβατικό diesel.
Όλα τα diesel μοντέλα της Skoda κατασκευής από το 2022 και έπειτα (παραγωγή από την 25η εβδομάδα του 2021) υποστηρίζουν τη χρήση HVO. Τα οχήματα αυτά φέρουν την ένδειξη “XTL” στην τάπα του ρεζερβουάρ. Για παλαιότερα μοντέλα, η συμβατότητα μπορεί να επιβεβαιωθεί από εξουσιοδοτημένους αντιπροσώπους.
Η Skoda Auto επιδιώκει τη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος και τη μετάβαση σε κλιματικά ουδέτερη παραγωγή. Το εργοστάσιο του Vrchlabí έχει ήδη επιτύχει ανθρακική ουδετερότητα από το 2020, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η μετατροπή της μονάδας θερμικής ενέργειας στο Mladá Boleslav σε εγκατάσταση που θα λειτουργεί αποκλειστικά με βιομάζα. Η αλλαγή αυτή αναμένεται να μειώσει τις ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως και κατά 290.000 τόνους.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.