Stellantis: Κινδυνεύει να πληρώσει έως και 2,5 δισ. ευρώ πρόστιμο αν δεν μειώσει τους ρύπους των οχημάτων της

Google News icon


Τον Μάιο του 2025 το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ψήφισε έναν μηχανισμό στον οποίο οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούν να έχουν μια προθεσμία τριών ετών (αρχής γενομένης από το 2025) για να πετύχουν ένα ορισμένο όριο ρύπων (93,6 γραμμάρια CO2/χιλιόμετρο). Αυτό σημαίνει ότι οι εταιρείες θα έχουν κάτι παραπάνω από 2,5 χρόνια προκειμένου να πετύχουν τον στόχο τους.

Ο Jean-Philippe Imparato, υπεύθυνος για τα εμπορικά σήματα του Ομίλου Stellantis δήλωσε ότι ο χρόνος αυτός δεν είναι αρκετός, καθώς η εταιρεία κινδυνεύει να πληρώσει πρόστιμα ύψους έως και 2,5 δισ. ευρώ, αν υπερβούν τα όρια των ρύπων.

Αν μάλιστα ο μηχανισμός δεν αλλάξει σύντομα, η Stellantis θα αναγκαστεί να πληρώσει το πρόστιμο μέσα στα επόμενα «δύο με τρία χρόνια».

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 

 

 

Το Automotive News Europe δημοσίευσε δηλώσεις του Imparato, ο οποίος μεταξύ άλλων είπε ότι δεν θα έχει άλλη επιλογή από το να «πάρει σκληρές αποφάσεις» για να αποφύγει τις κυρώσεις για τις εκπομπές ρύπων: «Είτε θα ποντάρουμε τα πάντα {στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα} {…} είτε θα σταματήσουμε την παραγωγή κινητήρων εσωτερικής καύσης. Και ως εκ τούτου θα κλείσουμε και εργοστάσια».

Από το 2030, η Ευρώπη θα θέσει σε εφαρμογή ένα ακόμα πιο αυστηρό όριο εκπομπών ρύπων, καθώς το σύνολο του στόλου οχημάτων κάθε εταιρείας δε θα πρέπει να ξεπερνά κατά μέσο όρο τα 49,5 γραμμάρια CO2/χιλιόμετρο. Το επόμενο και τελικό στάδιο είναι η ολική απαγόρευση ρυπογόνων οχημάτων έως το 2035, με τον μέσο όρο των στόλων να ορίζεται σε 0 γραμμάρια CO2/χιλιόμετρο.

Πρακτικά αυτό σημαίνει πως, εάν τα συνθετικά καύσιμα ή το υδρογόνο δεν καταφέρουν ως τότε να εξελιχθούν σημαντικά, εκμηδενίζοντας τους ρύπους των κινητήρων εσωτερικής καύσης, πιθανότατα αυτοί να εξαφανιστούν από τα νέα μοντέλα μέσα στην επόμενη δεκαετία.

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων