Suzuki e-Vitara: Οδηγούμε το πρώτο ηλεκτρικό Suzuki που αλλάζει τα δεδομένα

Suzuki S-Cross


Το νέο Vitara εισάγει την Suzuki στην ηλεκτροκίνηση, με αυτονομία έως 426 χλμ, προηγμένη τεχνολογία και άνεση για όλους τους επιβάτες.

Το Suzuki e-Vitara είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας, σηματοδοτώντας ένα νέο κεφάλαιο για το Ιαπωνικό εργοστάσιο στην αγορά των ηλεκτρικών SUV. Όπως τόνισε ο κύριος Σταύρος Τάκη, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Σφακιανάκη, μπορεί η μάρκα να είναι ίσως η τελευταία που μπήκε στον χώρο της αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης, αλλά θα το κάνει καλύτερα. Η Suzuki το 2025 παρουσίασε πολύ καλή πορεία, κλείνοντας τη χρονιά στην τέταρτη θέση με βάση τις ταξινομήσεις και με μερίδιο αγοράς 8%. Το γεγονός ότι αυτό επιτεύχθηκε με μόλις τρία μοντέλα (Vitara, S-Cross και Swift) ενώ χάθηκαν χιλιάδες πωλήσεις από τα μοντέλα που καταργήθηκαν. Όμως το αποτέλεσμα δείχνει τη σταθερότητα και την αξιοπιστία της μάρκας. Επιπλέον, τα Suzuki διατηρούν υψηλή μεταπωλητική αξία, γεγονός που τα καθιστά ιδιαίτερα ελκυστικά για τους καταναλωτές.

Suzuki e-Vitara: Οδηγούμε το πρώτο ηλεκτρικό Suzuki που αλλάζει τα δεδομένα

Τα πρώτα αυτοκίνητα θα φτάσουν στην Ελλάδα τον Μάρτιο του 2026, αλλά η δυνατότητα παραγγελίας θα υπάρχει νωρίτερα. Πάντως η τιμή θα ανακοινωθεί στις αρχές του έτους.

 

Σχεδιασμός και τεχνολογία που εντυπωσιάζουν

Το θέμα σχεδιασμού του e-Vitara, «High-Tech & Adventure», συνδυάζει την προηγμένη αίσθηση ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου με τη στιβαρή φύση ενός SUV, μεταφέροντας τον οδηγό σε έναν κόσμο τεχνολογίας και περιπέτειας. Το e-Vitara έχει μήκος 4,27 μέτρα, μεγάλους τροχούς και μεταξόνιο 2,7 μέτρα. Με απόσταση από το έδαφος στα 18 εκατοστά, ενισχύεται ο εκτός δρόμου χαρακτήρας του e-Vitara.

Suzuki e-Vitara: Οδηγούμε το πρώτο ηλεκτρικό Suzuki που αλλάζει τα δεδομένα

Οι ενσωματωμένες χειρολαβές στις πίσω πόρτες, τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα και η δυνατότητα επιλογής μονοχρωμίας ή διχρωμίας προσθέτουν κομψότητα στο αυτοκίνητο, ενώ η έκδοση GLX εμπλουτίζεται με γυάλινη πανοραμική οροφή (που διαθέτει σκίαστρο) και ζάντες 19 ιντσών, έναντι των 18 ιντσών της έκδοσης GL.

 

Ο εσωτερικός χώρος έχει σχεδιαστεί για άνεση και λειτουργικότητα, με ηλεκτρική ρύθμιση καθίσματος οδηγού σε 10 κατευθύνσεις, ενώ πίσω τα καθίσματα σύρονται εμπρός-πίσω έως 16 εκατοστά έχουν ανάκληση 10 σταδίων και διαίρεση 40/20/40. Οι θύρες Type-A και Type-C, η επαγωγική φόρτιση και ο χώρος αποσκευών 310 λίτρων με χαμηλό κατώφλι (λιγότερα από 80 εκατοστά) ενισχύουν την πρακτικότητα για καθημερινή χρήση.

Suzuki e-Vitara: Οδηγούμε το πρώτο ηλεκτρικό Suzuki που αλλάζει τα δεδομένα

Το αποδοτικό eAxle

Το σύστημα BEV αποτελείται από τον υψηλής απόδοσης eAxle που ενσωματώνει το μοτέρ και τον inverter, μαζί με τις μπαταρίες λιθίου-σιδήρου-φωσφόρου (LFP), που κατασκευάζονται σε συνεργασία με την BYD και σχεδιάστηκαν για ασφάλεια και αξιοπιστία. Επιτυγχάνει σβέλτες επιταχύνσεις τόσο από στάση όσο και εν κινήσει.

Suzuki e-Vitara: Οδηγούμε το πρώτο ηλεκτρικό Suzuki που αλλάζει τα δεδομένα

Ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης «ALLGRIP-e»

Το «ALLGRIP-e» είναι ένα ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης που αξιοποιεί την τεχνογνωσία της Suzuki στην τετρακίνηση, με δύο ανεξάρτητα eAxles εμπρός και πίσω. Το σύστημα προσφέρει όχι μόνο ισχυρή απόδοση αλλά και εξαιρετική ανταπόκριση με ακριβή έλεγχο. Επιπλέον, περιλαμβάνει λειτουργία Trail για ομαλή διέλευση σε δύσκολα εδάφη, μειώνοντας την ισχύ στους τροχούς που χάνουν πρόσφυση (σπινάρουν) και διανέμοντας τη ροπή κίνησης στον αντίθετο τροχό με την καλύτερη πρόσφυση (λειτουργία LSD).

Suzuki e-Vitara: Οδηγούμε το πρώτο ηλεκτρικό Suzuki που αλλάζει τα δεδομένα

Νέα πλατφόρμα «HEARTECT-e»

Η πλατφόρμα περιλαμβάνει το νέο δάπεδο «HEARTECT-e» ειδικό για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, με ελαφριά δομή, προστασία της μπαταρίας υψηλής τάσης, και ευρύχωρο εσωτερικό, χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο και τους μικρούς προβόλους. Η δομή του δαπέδου έχει σχεδιαστεί προκειμένου να μην υπάρχουν μηχανικά μέρη να προεξέχουν κάτω από αυτό, μεγιστοποιώντας τη χωρητικότητα της μπαταρίας.

Suzuki e-Vitara: Οδηγούμε το πρώτο ηλεκτρικό Suzuki που αλλάζει τα δεδομένα

Αυτονομία και ζωηρή επιτάχυνση

Το e VITARA διαθέτει 3 τύπους συστημάτων μετάδοσης κίνησης. Οι ηλεκτρικές αυτονομίες είναι: 344 χλμ. για την έκδοση 49kWh 2WD, 426 χλμ. για την 61kWh 2WD, και 395 χλμ. για την 61kWh 4WD, που καλύπτουν τις ανάγκες των κατόχων ώστε να χρησιμοποιούν το όχημά τους χωρίς το άγχος της φόρτισης.

Επιπλέον, επιτυγχάνεται ζωηρή επιτάχυνση από στάση, χαρακτηριστική ενός ηλεκτρικού οχήματος, καθώς και δυναμική επιτάχυνση εν κινήσει. Ιδιαίτερα στην τετρακίνητη έκδοση (4WD), οι δύο ηλεκτροκινητήρες όχι μόνο διευκολύνουν την οδήγηση σε δύσβατους δρόμους, αλλά προσφέρουν και μεγαλύτερη ισχύ.

Πιο αναλυτικά, το e Vitara 2WD με τον μικρή μπαταρία απόδίδει ισχύ 144 ίππων και η  ροπή 193 Nm. Στην έκδοσή του με μπαρατία 61 kWh και κίνηση στους 2 τροχούς έχει ισχύ 174 ίππων και ίδια ροπή.

Suzuki e-Vitara: Οδηγούμε το πρώτο ηλεκτρικό Suzuki που αλλάζει τα δεδομένα

Στο τετρακίνητο e Vitara ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας έχει ισχύ 174 ίππων και ροπή 193 Nm και ο πίσω κινητήρας έχει 65 ίππους και ροπή 114 Nm. Έτσι συνδιαστικά έχει 184 ίππους και ροπή τα 307 Nm.

Από πλευράς επιδόσεων, το δικίνητο e Vitara 2WD με 144 ίππους χρειάζεται 9,6 δευτερόλεπτα για να φτάσει από στάση στα 100 χλμ./ώρα και το δικίνητο e Vitara με 175 ίππους 8,7 δευτερόλεπτα. Η τετρακίνητη εκδοχή του e Vitara κάνει 0-100 σε 7,4 δευτερόλεπτα.

Σύστημα θερμικής διαχείρισης

Το σύστημα θερμικής διαχείρισης περιλαμβάνει το σύστημα ελέγχου θερμοκρασίας της μπαταρίας και το σύστημα ελέγχου του κλιματισμού, τα οποία λειτουργούν με διαφορετικούς τρόπους για τη βέλτιστη διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας.

Suzuki e-Vitara: Οδηγούμε το πρώτο ηλεκτρικό Suzuki που αλλάζει τα δεδομένα

Πάντα συνδεδεμένοι με το Suzuki

Η Suzuki ανέπτυξε νέες λειτουργίες για το SUZUKI CONNECT, κάνοντας την οδήγηση του e VITARA ακόμη πιο πρακτική και άνετη.

Κύριες νέες λειτουργίες: Πληροφορίες Μπαταρίας, Διαχείριση Φόρτισης, Απομακρυσμένος Έλεγχος Κλιματισμού, Εντοπισμός Οχήματος, Προγραμματισμός Διαδρομής, Προσαρμογή Wallpaper Οθόνης.

Suzuki e-Vitara: Οδηγούμε το πρώτο ηλεκτρικό Suzuki που αλλάζει τα δεδομένα

Εκδόσεις και εξοπλισμοί

Το νέο e VITARA θα διατίθεται σε εκδόσεις GL και GLX, με επιλογές μπαταρίας 49 kWh και 61 kWh, καθώς και με σύστημα κίνησης 2WD ή 4WD.

Η έκδοση GL περιλαμβάνει πλούσιο εξοπλισμό όπως High Beam Assist, κάμερα οπισθοπορείας, λειτουργία one-pedal drive, σύστημα πλοήγησης, εμπρός και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι, αυτόματο κλιματισμό, σύστημα προειδοποίησης έκτακτης πέδησης, αυτόματους υαλοκαθαριστήρες και θύρες USB εμπρός/πίσω. Η έκδοση GLX προσθέτει προηγμένες λειτουργίες όπως Adaptive High Beam Assist, κάμερα 360°, γυάλινη πανοραμική οροφή με σκίαστρο, επαγωγική φόρτιση και κάθισμα οδηγού με ηλεκτρική ρύθμιση 10 κατευθύνσεων.

Suzuki e-Vitara: Οδηγούμε το πρώτο ηλεκτρικό Suzuki που αλλάζει τα δεδομένα

Στο τιμόνι του eVitara

Παρά τις δυσκολίες που υπήρξαν για την άφιξη των μοντέλων προπαραγωγής στην Ελλάδα, λόγω κλειστών δρόμων και τελωνείων, έξι e-Vitara προ-παραγωγής κατάφεραν να φτάσουν, έστω και κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή στον χώρο της παρουσίασης και είχαμε την ευκαιρία να τα οδηγήσουμε σήμερα.

Όμως δεν μπορέσαμε να τα οδηγήσουμε στον δρόμο, αλλά σε πίστα καρτ, η οποία δεν είναι ο φυσικός χώρος ενός τέτοιου αυτοκινήτου. Παρ’ όλα αυτά μας άφησε θετικές εντυπώσεις, κυρίως εξαιτίας της πρακτικότητας του. Προσφέρει άνετη θέση οδήγησης, ευρύχωρη καμπίνα επιβατών με πολλόυς αποθηκευτικούς χώρους, ικανή να φιλοξενήσει τουλάχιστον τέσσερις ενήλικες. Ευκρινείς οθόνες και εύκολα προσβάσιμοι διακόπτες βοήθησαν να διατηρήσουμε την προσοχή μας στον δρόμο. Η ανάρτηση είναι ισορροπημένη, το τιμόνι ευαίσθητο και η επιτάχυνση ομαλή, με αποδοτικά φρένα, δείχνοντας ότι το e Vitara είναι καλοστημένο και ευχάριστο στην οδήγηση για την κατηγορία του.

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων