Tatamel: Μια ηλεκτρική «μοτοσικλέτα» που μετατρέπεται σε μια κυλιόμενη βαλίτσα – Cars Electric
Η αγορά των ηλεκτρικών δικύκλων, συνεχίζει να εκπλήσσει με μερικές φορές απροσδόκητες καινοτομίες. Το νέο Icoma Tatamel, ωθεί τα όρια του συμπαγούς μεγέθους προσφέροντας μια ριζοσπαστική λύση: μια ηλεκτρική «μοτοσικλέτα» που κυριολεκτικά μετατρέπεται σε μια κυλιόμενη βαλίτσα. Σχεδιασμένη από τον Takamitsu Ikoma, πρώην σχεδιαστή παιχνιδιών, αυτή η εκπληκτική μηχανή, απευθύνεται σε κατοίκους των πόλεων που αντιμετωπίζουν περιορισμούς αποθήκευσης στις πόλεις.
Οι μέρες του πειραματικού πρωτοτύπου εμπνευσμένου από το Honda Motocompo έχουν τελειώσει. Το Tatamel Bike, είναι πλέον ένα όχημα παραγωγής, διαθέσιμο με χρόνο παράδοσης 2 έως 3 εβδομάδων στην τιμή των 498.000 γιεν, ή περίπου 3.300 ευρώ. Αυτή μπορεί να φαίνεται υψηλή τιμή για ένα τόσο συμπαγές μηχάνημα, αλλά δικαιολογείται από τη μοναδική μηχανική του κατασκευή και το σχολαστικό φινίρισμα.
Στη θέση οδήγησης, το Tatamel μοιάζει με ένα κλασικό compact scooter, με τις καθαρές γραμμές και τη φυσική του θέση οδήγησης. Η μαγεία συμβαίνει όταν διπλώνεται: το όχημα συρρικνώνεται σε διαστάσεις 69 × 69 × 26 cm , που ισοδυναμούν με μια διεθνή χειραποσκευή. Αυτή η μεταμόρφωση, επιτρέπει την κύλισή του σε διαδρόμους, την τοποθέτησή του σε ασανσέρ, ή την αποθήκευσή του σε ένα διαμέρισμα, χωρίς να γεμίζει τον χώρο διαβίωσης.
Το βάρος των 63 κιλών εξακολουθεί να είναι σημαντικό και απαιτεί τη χρήση ενσωματωμένων τροχών, για τη μετακίνησή του με τα πόδια. Αυτό το βάρος οφείλεται στην στιβαρή κατασκευή και την παρουσία μιας αρκετά μεγάλης μπαταρίας. Για τους κατοίκους κτιρίων που απαγορεύουν τη στάθμευση δικύκλων οχημάτων σε κοινόχρηστους χώρους, αυτή η λύση παρακάμπτει κομψά τους κανονισμούς, παρουσιάζοντας τον εαυτό της ως μια απλή, ογκώδη αποσκευή.
Παρά το μικρό του μέγεθος, το Tatamel ενσωματώνει εξαρτήματα υψηλής ποιότητας. Ο κινητήρας προσφέρει ονομαστική ισχύ 600 watt με κορυφές έως και 2.000 watt, επαρκή για ομαλή οδήγηση σε αστικό περιβάλλον. Η μπαταρία LiFePO₄ 51,2V, 12Ah προσφέρει χωρητικότητα 600 Wh, εγγυώμενη πραγματική αυτονομία 30 χιλιομέτρων, σύμφωνα με τον κατασκευαστή.
Η τελική ταχύτητα των 45 χλμ./ώρα, συμμορφώνεται με τα όρια ταχύτητας στην πόλη, επιτρέποντάς του παράλληλα να συμβαδίζει με την κυκλοφορία, σε δευτερεύοντες δρόμους. Το πλαίσιο διαθέτει τροχούς 10 ιντσών μπροστά και 6,5 ιντσών πίσω, που συμπληρώνονται από μπροστινή ανάρτηση και αμορτισέρ πίσω, που παρέχουν εκπληκτική σταθερότητα, λαμβάνοντας υπόψη το συμπαγές μέγεθός του.
Μία από τις πιο πρωτότυπες πτυχές αυτής της ηλεκτρικής «μοτοσικλέτας» έγκειται στο σύστημα των αφαιρούμενων πλαϊνών πάνελ. Αυτές οι επίπεδες επιφάνειες μπορούν να αντικατασταθούν ή να προσαρμοστούν, ανάλογα με το γούστο του ιδιοκτήτη. Αυτή η αρθρωτή κατασκευή, θυμίζει τον κόσμο του tuning μοτοσικλετών, αλλά εφαρμόζεται στην συμπαγή ηλεκτρική κινητικότητα.
Οι επιλογές προσαρμογής περιλαμβάνουν:
- Εκτύπωση προσαρμοσμένων σχεδίων, ή έργων τέχνης
- Εφαρμογή λογότυπου επιχείρησης, για επαγγελματική χρήση
- Αλλαγή χρωμάτων, ανάλογα με τις αισθητικές προτιμήσεις
- Δημιουργία θεματικών ή εποχιακών σχεδίων
Αυτή η προσέγγιση, μετατρέπει κάθε Tatamel σε ένα μοναδικό αντικείμενο, που απέχει πολύ από τη συνήθη τυποποίηση, των οχημάτων μαζικής παραγωγής. Μια ενσωματωμένη θύρα USB, επιτρέπει επίσης τη φόρτιση ηλεκτρικών συσκευών κατά τη διάρκεια των διαδρομών, προσθέτοντας ένα πολύτιμο πρακτικό χαρακτηριστικό.
Αξίζει να τονιστεί η επιλογή της τεχνολογίας LiFePO₄ (φωσφορικό λίθιο-σίδηρο) για την μπαταρία. Αυτή η χημεία, λιγότερο συχνή από τις συμβατικές μπαταρίες ιόντων λιθίου, προσφέρει εξαιρετική μακροζωία, με τον κατασκευαστή να ισχυρίζεται 2.000 έως 3.000 κύκλους φόρτισης. Αυτή η ανώτερη ανθεκτικότητα. αντισταθμίζει εν μέρει το αρχικό κόστος αγοράς. μειώνοντας το κόστος αντικατάστασης της μπαταρίας μεσοπρόθεσμα.
Το ωφέλιμο φορτίο των 100 κιλών, επιτρέπει τη μεταφορά ενός ενήλικα οδηγού και των προσωπικών του αντικειμένων, χωρίς συμβιβασμούς στην απόδοση. Αυτή η χωρητικότητα παραμένει αξιοσημείωτη, για ένα όχημα που μπορεί να αποθηκευτεί σε μια ντουλάπα όταν είναι διπλωμένο.

Το Tatamel απεικονίζει τέλεια την εξέλιξη της ηλεκτρικής μικροκινητικότητας, προς λύσεις που προσαρμόζονται ολοένα και περισσότερο στους αστικούς περιορισμούς. Η ρεαλιστική του προσέγγιση στο πρόβλημα της στάθμευσης, σε συνδυασμό με την σχολαστική μηχανική και τις εκτεταμένες επιλογές προσαρμογής, το καθιστά ένα εξειδικευμένο προϊόν, ιδιαίτερα σημαντικό για ορισμένες αστικές χρήσεις. Μένει να δούμε αν αυτή η ιαπωνική ιδέα, θα βρει το κοινό της στην Ευρώπη, όπου οι κανονισμοί και οι συνήθειες κινητικότητας, διαφέρουν σημαντικά.
Πηγή: rouleur-electrique.fr
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.




