Tesla Model YL: Το νέο εξαθέσιο SUV που διχάζει – Cars Electric

Η Tesla ανακοίνωσε επίσημα ότι το νέο της Model YL, η πολυαναμενόμενη εξαθέσια εκδοχή του δημοφιλούς ηλεκτρικού SUV, είναι πλέον διαθέσιμο στις εκθέσεις της στην Κίνα. Οι παραγγελίες άνοιξαν, ενώ οι πρώτες πωλήσεις αναμένονται τον Σεπτέμβριο του 2025. Η τιμή εκκίνησης ορίστηκε στα περίπου 47.120 δολάρια, τοποθετώντας το όχημα στην κατηγορία των premium οικογενειακών SUV.
Το Model YL σχεδιάστηκε ειδικά για να κερδίσει έδαφος στη ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά οικογενειακών SUV της Κίνας. Προσφέρει εξαθέσια διάταξη «2+2+2», τετρακίνηση και προηγμένα αμορτισέρ συνεχώς μεταβαλλόμενης απόσβεσης, ενώ υπόσχεται αυτονομία 751 χλμ. (CLTC) και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,5 δευτερόλεπτα.
Ο ανταγωνισμός «φλέγεται»
Η κυκλοφορία του Model YL έρχεται σε μια περίοδο όπου η κινεζική αγορά SUV «βράζει». Αντίπαλοι όπως το Onvo L90 και το Li Auto i8 έχουν ήδη τραβήξει τα βλέμματα, οπότε η Tesla μπαίνει στη μάχη, με στόχο να παραμείνει κυρίαρχος παίκτης.
Το τοπικό μέσο EV Insights επισκέφθηκε την Tesla στην πλατεία Tianhuan. Οι πωλητές επιβεβαίωσαν ότι οι πρώτες πωλήσεις έχουν οριστεί για Σεπτέμβριο, αλλά τα αυτοκίνητα δοκιμαστικής οδήγησης, δεν είναι ακόμα διαθέσιμα. Όπως τόνισαν, οι πελάτες καλό θα ήταν να κάνουν πρώτα μια επίσκεψη, πριν βιαστούν να προχωρήσουν σε παραγγελία.
Σχεδιασμός και άνεση: το μεγάλο στοίχημα
Το Model YL είναι 150 mm μακρύτερο και 44 mm ψηλότερο από το κλασικό Model Y. Η δεύτερη σειρά, διαθέτει δύο ανεξάρτητα καθίσματα με θέρμανση, εξαερισμό, ηχεία και ηλεκτρικά αναδιπλούμενα υποβραχιόνια, κάτι που δίνει αίσθηση πολυτέλειας. Παράλληλα, τα καθίσματα συρόμενα, επιτρέπουν μεγαλύτερη ευελιξία στο εσωτερικό.
Ωστόσο, η τρίτη σειρά καθισμάτων αποτέλεσε αντικείμενο συζήτησης. Παρόλο που η πρόσβαση είναι σχετικά εύκολη, το ύψος της καμπίνας και η κεντρική «καμπούρα» ύψους 100 mm δημιουργούν εμπόδια.
-
Για άτομα με ύψος γύρω στα 170 εκ., ο χώρος για τα πόδια είναι αποδεκτός.
-
Τα καθίσματα, όμως, περιγράφηκαν ως «μικρά παγκάκια», χωρίς επαρκή στήριξη στους μηρούς.
-
Το χαμηλό ύψος και το μεγάλο πίσω παράθυρο περιορίζουν την άνεση, ειδικά σε ανώμαλες διαδρομές.
Ένας πελάτης μάλιστα παρομοίασε την εμπειρία με το να «κάθεσαι σε κάμπριο».
Ζητήματα πρακτικότητας
Με όλες τις σειρές καθισμάτων σε χρήση, ο χώρος αποσκευών περιορίζεται σε τρία μόνο σακίδια πλάτης. Ένας μικρός υποδαπέδιος χώρος και το μπροστινό πορτμπαγκάζ των 116 λίτρων, βελτιώνουν ελαφρώς την κατάσταση, αλλά η συνολική πρακτικότητα για μεγάλες οικογενειακές μετακινήσεις, παραμένει περιορισμένη.
Η έκθεση στον ήλιο αποτελεί επίσης ένα πρόβλημα, καθώς το μεγάλο πίσω παράθυρο δεν φαίνεται να προσφέρει ικανοποιητική προστασία από τις ακτίνες UV. Αυτό μπορεί να κάνει τους πίσω επιβάτες να αισθάνονται κυριολεκτικά σαν να «ψήνονται».
Συμπέρασμα: μια τολμηρή αλλά αμφιλεγόμενη κίνηση
Η Tesla με το Model YL προσφέρει ένα δυνατό πακέτο σε απόδοση, τεχνολογία και στιλ, αλλά οι συμβιβασμοί στην άνεση της τρίτης σειράς, ενδέχεται να αποθαρρύνουν οικογένειες, που θέλουν πραγματικά εξαθέσιο SUV, με άνεση για όλους.
Η επιλογή της Tesla να παραμείνει πιστή στη σχεδίαση coupe SUV χαρίζει ξεχωριστή εμφάνιση, αλλά αφαιρεί από την εργονομία. Έτσι, ενώ το Model YL μπορεί να προσελκύσει όσους αναζητούν ένα γρήγορο και πολυτελές οικογενειακό EV, ίσως δυσκολευτεί να πείσει εκείνους που βάζουν σε προτεραιότητα την πρακτικότητα.
Πηγή: carnewschina.com
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.