To πιο στυλάτo Fiat είναι το 500e Giorgio Armani – Cars Electric

Η Fiat αποφάσισε να γιορτάσει τα 125 χρόνια της, με μια συνεργασία που υπόσχεται λάμψη και πολυτέλεια: το πλήρως ηλεκτρικό Fiat 500e Giorgio Armani Collector’s Edition. Όμως, όσο εντυπωσιακό κι αν ακούγεται το όνομα, η πραγματικότητα κρύβει κάτι λιγότερο λαμπερό – μια ακριβή άσκηση μάρκετινγκ, που δεν μπορεί να κρύψει ότι το εμβληματικό μικρό αυτοκίνητο πόλης της Fiat έχει περάσει την «ακμή» του και χρειάζεται ουσιαστικές αναβαθμίσεις.
Η ειδική αυτή έκδοση, πωλείται στην Αγγλία έναντι €39.430, δηλαδή €3.500 ακριβότερα από την κορυφαία έκδοση του κανονικού 500e. Πρόκειται για μια τιμή που το τοποθετεί όχι μόνο πολύ πάνω από το νέο Renault 5 Roland Garros, αλλά ακόμη και από ορισμένα πολυτελή MINI Cooper Electric, με εξαίρεση το σπορ JCW.
Η συνεργασία αυτοκινητοβιομηχανίας και μόδας, δεν είναι καινούργια ιδέα. Από το Peugeot 205 Lacoste της δεκαετίας του ’80, μέχρι τη Lamborghini Murciélago LP640 Versace του 2006 και την ιδιαίτερη δημιουργία του Paul Smith, πάνω σε Land Rover Defender, τέτοιες συνεργασίες πάντα τραβούν βλέμματα. Στην περίπτωση της Fiat, η επιλογή του Giorgio Armani, υποτίθεται πως θα πρόσθετε κύρος, μοναδικότητα και premium αύρα.
Εμφάνιση και αισθητικές αλλαγές
Το Fiat 500e Giorgio Armani κυκλοφορεί μόνο ως τρίθυρο hatchback, με σκληρή οροφή και προσφέρεται σε δύο αποκλειστικές αποχρώσεις: Σκούρο Πράσινο και Κεραμικό Γκρι. Οι ίδιες αποχρώσεις, επαναλαμβάνονται στην ταπετσαρία από οικολογικό δέρμα, στο πλαστικό ταμπλό και στις ιδιαίτερες ζάντες 17 ιντσών, με χαραγμένο το λογότυπο “GA” του Armani.
Η μονοχρωματική, «εκλεπτυσμένη» εικόνα, ενισχύεται από το βαμμένο στο χρώμα του αμαξώματος λογότυπο της Fiat, καθώς και από τα μαύρα διακοσμητικά που αντικαθιστούν τις χρωμιωμένες λεπτομέρειες του απλού 500e.
Στο εσωτερικό, το τυπικό γυαλιστερό πλαστικό του ταμπλό, δίνει τη θέση του σε ένα διάτρητο πάνελ με εφέ ξύλου – μια ευχάριστη πινελιά, αν και η γύρω επένδυση δείχνει φθηνή. Παρά το όνομα Armani, το συνθετικό δέρμα, δεν προσφέρει την αίσθηση πολυτέλειας που συναντάμε σε ανταγωνιστές, όπως το Alpine A290.
Λεπτομέρειες εξοπλισμού
Η ηλιοροφή περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό, όπως και μια ψηφιακή οθόνη οργάνων 7 ιντσών, η κεντρική οθόνη αφής 10,25 ιντσών, ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto, ηχοσύστημα JBL με έξι ηχεία, LED φώτα και προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, όπως το προσαρμοζόμενο cruise control.
Μια διακριτική, αλλά θετική αλλαγή, είναι η αντικατάσταση του χαρακτηριστικού ήχου ενεργοποίησης που έχουν τα τυπικά 500e – ένας ήχος που πολλοί θεωρούσαν ενοχλητικό. Στην έκδοση Armani, η νέα μελωδία θυμίζει λίγο «Do-Re-Mi» από τη Μελωδία της Ευτυχίας, ενώ ακούγεται και απαλή κλασική μουσική, κατά την εκκίνηση.
Πρακτικότητα και εργονομία
Παρά την ανανέωση, η καμπίνα του 500e παραμένει μικρή. Ο οδηγός έχει ελάχιστο χώρο για το αριστερό πόδι, κάτι που γίνεται πρόβλημα για όσους φορούν μεγαλύτερο νούμερο παπουτσιού. Τα καθίσματα είναι σκληρά και δεν προσφέρουν ιδιαίτερη στήριξη, αν και η σχετικά όρθια θέση οδήγησης, είναι βολική για την πόλη.
Οδηγική εμπειρία
Στην αστική κίνηση, το Fiat 500e δείχνει τον καλύτερό του εαυτό: ελαφρύ τιμόνι, μικρός κύκλος στροφής και άμεση απόκριση από τα 220 Nm ροπής το κάνουν ιδανικό για ελιγμούς και παρκάρισμα. Ωστόσο, όταν βγει στον ανοιχτό δρόμο, τα μειονεκτήματα εμφανίζονται:
-
Η ανάρτηση δυσκολεύεται σε ανώμαλο οδόστρωμα, δημιουργώντας κυματιστή κίνηση.
-
Το αμάξωμα γέρνει αισθητά στις στροφές.
-
Το μπροστινό μέρος «βουτάει» έντονα στο φρενάρισμα.
-
Ο θόρυβος του αέρα και ο ήχος του ηλεκτροκινητήρα, γίνονται πιο έντονοι στον αυτοκινητόδρομο, περισσότερο από ό,τι σε ανταγωνιστές όπως το Renault 5.
Τελική εκτίμηση
Το Fiat 500e Giorgio Armani Collector’s Edition είναι αναμφισβήτητα κομψό και τραβάει βλέμματα, αλλά το υψηλό κόστος του, δεν δικαιολογείται από ουσιαστικές βελτιώσεις στην ποιότητα, στην πρακτικότητα ή στην οδηγική εμπειρία. Πρόκειται για ένα «συλλεκτικό» κομμάτι, που πιθανόν να έχει αξία για φανατικούς λάτρεις της μόδας στο μέλλον, αλλά σήμερα, η τιμή του το καθιστά μια πρόταση, που δύσκολα μπορεί να σταθεί απέναντι στον σύγχρονο ανταγωνισμό.
Πηγή: autoexpress.co.uk
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.