To autoexpress συγκρίνει 5 κινεζικά PHEV σε οδήγηση, αυτονομία και απόδοση
Αν περπατήσετε στο δρόμο σήμερα, θα δείτε κινεζικά αυτοκίνητα που πριν λίγα χρόνια θα ήταν άγνωστα. Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, επιταχύνει την αλλαγή: PHEV και EV κάνουν τους αγοραστές να ξανασκέφτονται γνώριμα ονόματα και να δοκιμάζουν νέα. Για να δούμε πώς τα πέντε πρόσφατα PHEV τα πηγαίνουν στην πράξη, από την καθημερινή χρήση έως την οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο.
Haval Jolion Pro — Απλή φιλοσοφία, αλλά…
Το Jolion Pro είναι το «πιο απλό» από τα πέντε. Το υβριδικό σύστημα του 1,5 λίτρου, δίνει την αίσθηση ενός αυτοκινήτου, που στηρίζεται περισσότερο στον βενζινοκινητήρα, λόγω μικρής μπαταρίας. Στην πράξη αυτό σημαίνει, ότι μόλις ξεκινήσετε το ταξίδι, ο κινητήρας αναλαμβάνει νωρίτερα. Στον δρόμο νιώθεις την επιβάρυνση: θόρυβος και αδυναμία να διαχειριστεί το πλαίσιο όλη την παραγόμενη ροπή. Τα καλά: ευρύχωρη καμπίνα. Τα αρνητικά: μικρό πορτμπαγκάζ, αινιγματικό σύστημα infotainment και γενικά φτωχή UX εμπειρία — από δυσανάγνωστες ενδείξεις μέχρι περίεργα bugs (κολλημένη κεραία DAB κ.λπ.). Συμπέρασμα: οικονομική επιλογή στην προσέγγιση, αλλά με σοβαρά περιθώρια βελτίωσης στην ποιότητα χρήσης.
Jaecoo 7 PHEV — Πολλά υποσχόμενο αλλά με κάποιες αδυναμίες

Το Jaecoo 7 ξεχωρίζει εξωτερικά και έχει σαφή φιλοδοξία να παίξει δυνατά στην mainstream κατηγορία. Η ηλεκτρική αυτονομία του (ανακοινωμένη και στην πράξη ικανοποιητική), τονίζει ότι πρόκειται για ένα PHEV σχεδιασμένο με έμφαση στην ηλεκτρική χρήση για την καθημερινότητα — στην πόλη κινείται πολύ άνετα και ευέλικτα. Ωστόσο, όταν ανεβάζεις ρυθμό, το 7 δείχνει ασταθές: το μπροστινό μέρος ακούγεται αποσυνδεδεμένο από την οδηγική εμπειρία και οι τυχον ανωμαλίες του δρόμου σε στροφές, αποσταθεροποιούν την ισορροπία. Η ποιότητα εσωτερικών υλικών και οι έξυπνες λεπτομέρειες (π.χ. ψυχόμενο ασύρματο φορτιστή) είναι θετικά σημεία, αλλά ενοχλητικές λεπτομέρειες, όπως οι ανεστραμμένες εντολές στα πλήκτρα παραθύρων, μειώνουν την αίσθηση χρηστικότητας. Συμπέρασμα: στιβαρό σε θέματα EV αυτονομίας, αλλά απαιτεί ελαφριά βελτίωση στη δυναμική συμπεριφορά στο δρόμο και την εργονομία.
Omoda 9 SHS — Premium φιλοδοξία με πραγματική ισχύ

Το Omoda 9 προσπαθεί να «βάλει το πόδι του» στον χώρο των premium mid-sized SUV. Με μεγάλο πακέτο ισχύος και την πιο εντυπωσιακή ηλεκτρική αυτονομία της πεντάδας, μοιάζει ως ο πιο σοβαρός διεκδικητής, απέναντι στην γκάμα των ευρωπαϊκών premium μοντέλων. Στην πόλη και στον αυτοκινητόδρομο νιώθεις την ποιότητα: βαρύ, σταθερό αμάξωμα, προσεγμένο εσωτερικό και ευχάριστα χειριστήρια. Ωστόσο, η οδήγηση δεν είναι χωρίς ψεγάδια — το βάρος και μια αρκετά «βαριά» αίσθηση στα φρένακαι το σασί, μας έκαναν να νιώσουμε ότι κάτι λείπει στην οδηγική φινέτσα του. Παρόλα αυτά, σε επίπεδο ποιότητας και παρουσίασης, είναι το πιο κοντινό σε premium πρόταση από τα υπόλοιπα κινεζικά εδώ.
MG HS PHEV — Το πιο «ευρωπαϊκό» από τα κινεζικά

Το MG HS εκπλήσσει, αφού δεν μοιάζει με το στερεότυπο «κινέζικο PHEV». Η ρύθμιση κίνησης και η συνολική ρύθμιση του πλαισίου, το κάνουν να νιώθει γνώριμο και φιλικό σε ευρωπαϊκά γούστα: ήσυχο στον αυτοκινητόδρομο, με καλό φιλτράρισμα θορύβου και άνεση κύλισης. Το σύστημα EV λειτουργεί ομαλά, με τον ηλεκτροκινητήρα να είναι ικανός να κινεί το αυτοκίνητο χωρίς συνεχή επέμβαση του θερμικού — κάτι που συμβάλλει στην καθημερινή ευκολία χρήσης. Τα αρνητικά είναι μικρότερα: το τιμόνι δείχνει λίγο αργό και κάποια «βομβητά» βοηθήματα ασφάλειας μπορούν να γίνουν ενοχλητικά αν δεν απενεργοποιηθούν. Συνολικά όμως, το MG είναι το αυτοκίνητο που φαίνεται να έχει περάσει καλύτερα από τη «σχολή» ευρωπαϊκών ρυθμίσεων, το πιο κοντινό σε επιλογή για οικογενειακή, καθημερινή χρήση χωρίς εκπλήξεις.
BYD Seal U DM-i — Άνετο και σχεδιαστικά ώριμο

Το BYD Seal U προσφέρει την πιο ισορροπημένη αίσθηση, μεταξύ αυτονομίας EV, άνεσης και τεχνολογίας. Η συμπεριφορά του στο ταξίδι είναι ήσυχη: οι αλλαγές λειτουργίας είναι σχεδόν ανεπαίσθητες, το infotainment και η ποιότητα κύλισης προσφέρουν premium αίσθηση, ενώ οι χώροι είναι γενναιόδωροι. Η πραγματική αυτονομία EV στην πορεία ήταν ένα από τα πιο αξιοπρόσεκτα στοιχεία της δοκιμής — στην πράξη το BYD πλησιάζει πολύ τους διαφημιζόμενους αριθμούς, κάτι που δεν είναι συχνό φαινόμενο. Η μόνη παράξενη επιλογή, είναι η εγκατάσταση υποδοχής ταχείας φόρτισης που όμως αποδίδει περιορισμένα kW — δηλαδή, το hardware υπάρχει, αλλά η ρεαλιστική χρησιμότητα της σε δημόσιους DC φορτιστές είναι περιορισμένη. Παρ’ όλα αυτά, σε συνολική εμπειρία και ωριμότητα προϊόντος, το BYD είναι η πιο ολοκληρωμένη πρόταση της πεντάδας.


Ποιο να επιλέξετε; Η ετυμηγορία
Αν ψάχνετε για την πιο «ασφαλή» και εξευρωπαϊσμένη εμπειρία, το MG HS είναι το πιο κοντινό στην καθημερινή, προβλέψιμη οδήγηση. Για όσους θέλουν premium αίσθηση και μεγάλη EV αυτονομία, το Omoda 9 είναι η πιο τολμηρή επιλογή, με την προειδοποίηση για πιο «βαριά» οδηγική αίσθηση. Το BYD Seal U κερδίζει στη συνολική ωριμότητα: άνεση, τεχνολογία και ρεαλιστική αυτονομία. Το Jaecoo 7 είναι δελεαστικό για αστική χρήση, με χαρακτηριστικό design, αλλά χρειάζεται βελτίωση στην εργονομία. Το Haval Jolion Pro προσφέρει απλή, πρακτική προσέγγιση, αλλά με σημαντικά περιθώρια βελτίωσης στην εμπειρία χρήστη.
Πηγή: autoexpress.co.uk
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.



