Torres EVX 2025 – Πόσο έτοιμο είναι το SUV της KGM για την Ευρωπαϊκή αγορά; – Cars Electric

Σε μια αγορά όπου τα ηλεκτρικά SUV της μεσαίας κατηγορίας πληθαίνουν, η διαφοροποίηση είναι πλέον αναγκαία. Και κάπου εκεί εμφανίζεται το KGM Torres EVX, ένα μοντέλο από τη Νότια Κορέα, που προσπαθεί να τραβήξει τα βλέμματα όχι μόνο με την εμφάνισή του, αλλά και με τις τεχνολογίες του. Δεν πρόκειται για άλλο ένα copy-paste crossover, αλλά για μια ενδιαφέρουσα προσέγγιση, που εν μέρει κουβαλάει κληρονομιά και εν μέρει πειραματισμό.
Από πού προέρχεται το Torres EVX;
Αν το όνομα KGM δεν σας λέει κάτι, δεν είστε μόνοι. Η KG Mobility είναι η μετεξέλιξη της παλιάς γνωστής Ssangyong, που πέρασε σε νέα χέρια μετά την εξαγορά της από την κορεατική εταιρεία κατασκευής λεωφορείων KG Group το 2023. Το Torres EVX αποτελεί ουσιαστικά το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό SUV της «νέας» εταιρείας και έρχεται με φιλοδοξίες.
KGM: Σχεδίαση Jeep ή κάτι δικό του;
Η εξωτερική εμφάνιση του Torres EVX θυμίζει έντονα Jeep, με εξαγωνικές γραμμές και μια μάσκα με έξι φωτιστικά στοιχεία LED αντί για τις παραδοσιακές γρίλιες. Μοιάζει robust, μυώδες και τετραγωνισμένο, όπως επιτάσσει η «off-road» αισθητική, αν και στην πραγματικότητα είναι περισσότερο στυλιστικό παρά λειτουργικό. Για παράδειγμα, οι «λαβές» στο καπό δεν είναι λειτουργικές.
Το πίσω μέρος προσπαθεί να δημιουργήσει εντύπωση «αληθινού» SUV με ένα εξόγκωμα που υπονοεί εφεδρικό τροχό, αλλά χωρίς να υπάρχει στην πραγματικότητα. Επίσης, η πόρτα του πορτμπαγκάζ δεν ανοίγει στο πλάι – όπως φαίνεται να υπόσχεται η θέση της λαβής – αλλά κανονικά προς τα πάνω.
KGM: Μπαταρία και κινητήρας – Συνεργασία με BYD για αξιοπιστία
Η KGM συνεργάστηκε με την BYD για την τεχνολογία της μπαταρίας, ενσωματώνοντας μια Blade LFP μπαταρία χωρητικότητας 73,4 kWh. Η αυτονομία σύμφωνα με το WLTP φτάνει τα 462 χιλιόμετρα, ένα νούμερο αξιοπρεπές, αν και στην πράξη εξαρτάται από τον τρόπο οδήγησης.
Ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 152 kW (περίπου 204 ίππους) και 339 Nm ροπής, προσφέροντας επιτάχυνση 0-100 km/h σε 8,1 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 175 km/h. Όχι συγκλονιστικά νούμερα, αλλά επαρκή για τον μέσο οδηγό.
KGM: Εσωτερικό άνετο, πρακτικό αλλά με… παραξενιές
Το εσωτερικό του Torres EVX είναι πρακτικό, με άπλετο χώρο για επιβάτες και αποσκευές. Με μήκος περίπου 4,7 μέτρα, προσφέρει 839 λίτρα χώρου αποσκευών που γίνονται 1.662 λίτρα με αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.
Το cockpit διαθέτει δύο μεγάλες οθόνες, σε στυλ που έχουμε δει ήδη σε άλλα μοντέλα της κατηγορίας. Το χάλκινο χρώμα σε ραφές, πάνελ και ταμπλό δίνει μια ιδιαίτερη αισθητική, αν και σε κάποια σημεία η ποιότητα των υλικών πέφτει.
Στα αρνητικά: δεν υπάρχει frunk (μπροστινός χώρος αποθήκευσης), και η θέση της θύρας φόρτισης (μπροστά αριστερά), μπορεί να δημιουργήσει άβολες καταστάσεις στους φορτιστές.
KGM: Οδήγηση – Άνεση με ασυνεπές σασί
Στην πράξη, το Torres EVX προσφέρει ήσυχη και αρχικά άνετη εμπειρία οδήγησης, ειδικά στην πόλη. Όμως, οι αδυναμίες στην ανάρτηση γίνονται αισθητές σε ανωμαλίες και μακρινά ταξίδια. Το αυτοκίνητο γέρνει έντονα στις στροφές και δεν διαχειρίζεται καλά το βάρος του κατά το φρενάρισμα. Τα καθίσματα αποδεικνύονται ανεπαρκή για πολύωρη χρήση λόγω έλλειψης πλευρικής στήριξης.
KGM: Κατανάλωση και αυτονομία – Ικανοποιητική, αλλά όχι πρωτοπόρα
Η πραγματική κατανάλωση κυμαίνεται:
-
<15 kWh/100 km στην πόλη
-
20 kWh/100 km στα 100 km/h στον αυτοκινητόδρομο
-
22 kWh/100 km στα 120 km/h
Αυτό σημαίνει περίπου 330 χλμ. αυτονομία στον αυτοκινητόδρομο, με το WLTP των 462 χλμ. να παραμένει ρεαλιστικό, μόνο σε αστικές διαδρομές και ήπιες συνθήκες.
Σημαντικό μειονέκτημα: δεν υπάρχει σύστημα προθέρμανσης της μπαταρίας, κάτι που περιορίζει σοβαρά τη χειμερινή απόδοση.
KGM: Φόρτιση – Γρήγορη… καμιά φορά
Η μέγιστη ισχύς φόρτισης DC είναι 120 kW, θεωρητικά φτάνοντας το 10-80% σε 42 λεπτά. Στην πράξη, κατά τη δοκιμή επιτεύχθηκε το 12-80% σε μόλις 32 λεπτά, κάτι εντυπωσιακό. Όμως, σε ψυχρές συνθήκες, χωρίς προετοιμασία της μπαταρίας, αυτός ο χρόνος ενδέχεται να είναι πολύ μεγαλύτερος.
Το onboard σύστημα πλοήγησης (TomTom) δεν υποστηρίζει σταθμούς φόρτισης, κάτι αδιανόητο για ηλεκτρικό μοντέλο του 2025. Ελπίζουμε σε update, αλλά προς το παρόν η μόνη λύση είναι η χρήση Apple CarPlay ή Android Auto.
KGM: Εκδόσεις
Το Torres EVX προσφέρεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού:
-
Core – Υφασμάτινα καθίσματα, χωρίς θερμαινόμενα καθίσματα, αντλία θερμότητας με επιπλέον κόστος
-
Bliss – Μεγαλύτερος εξοπλισμός αλλά όχι αντλία θερμότητας
-
Lux – Πλήρες πακέτο με αντλία θερμότητας, μεταλλικό χρώμα
Η ικανότητα ρυμούλκησης φτάνει τα 1.500 κιλά με φρένα, ενώ χωρίς φρένα οι πληροφορίες διαφέρουν (500-750 κιλά).
Συμπέρασμα: Αξίζει;
Το KGM Torres EVX είναι ένα ενδιαφέρον και τίμιο SUV, χωρίς κραυγαλέες καινοτομίες, αλλά και χωρίς να υστερεί σημαντικά. Είναι στιβαρό, διαφορετικό αλλά και πρακτικό.
Πηγή: electrive.com
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.