Volkswagen: Μηνύσεις από πελάτες για τα κουμπιά αφής στο τιμόνι

Leapmotor: Ρεκόρ πωλήσεων για την νέα μάρκα τον Ιούλιο


Η Volkswagen αντιμετωπίζει ομαδική αγωγή σχετικά με τα μπουτόν αφής στο τιμόνι του αμιγώς ηλεκτρικού ID.4, που παρήχθη από το 2021 ως το 2023.

Πιο συγκεκριμένα, δύο μηνύσεις κατατέθηκαν στο Νιου Τζέρσεϊ των ΗΠΑ από δύο ιδιοκτήτες που ισχυρίζονται ότι τα χειριστήρια αφής στο τιμόνι είναι ελαττωματικά, όντας υπερευαίσθητα στην αφή. Μάλιστα, αναφέρουν ότι με ένα απαλό μη ηθελημένο άγγιγμα στα χειριστήρια, μπορεί να ενεργοποιηθεί το cruise control, επιταχύνοντας το όχημα ουσιαστικά ανεξέλεγκτα.

]]>

ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 

 

Μία ιδιοκτήτρια, κατά την διάρκεια του παρκαρίσματος, ενεργοποίησε με αυτόν τον τρόπο το cruise control, με αποτέλεσμα το όχημα να συγκρουστεί. Η ζημιά στο σασί του ηλεκτρικού ID.4 υπολογίστηκε στα 14.000 δολάρια, ενώ από το τράνταγμα τραυματίστηκε και το χέρι της. Ένας άλλος ιδιοκτήτης αναφέρει ότι συγκρούστηκε με το γκαράζ του, ενώ προσπαθούσε να παρκάρει, προκαλώντας ζημιές στην ιδιοκτησία του και στο όχημα.

Στην κατάθεση κατονομάζονται μόνο δύο άτομα ως ενάγοντες, όμως συμπεριλαμβάνονται αρκετές καταγγελίες άλλων ιδιοκτητών ID.4 στην Εθνική Υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας των ΗΠΑ (NHTSA). Οι καταγγελίες αναφέρουν περιστατικά μη ηθελημένης επιτάχυνσης του οχήματος, καθώς και λοιπά προβλήματα στο σύστημα επείγουσας ακινητοποίησης, τα οποία πιθανώς να προκάλεσαν συγκρούσεις και τραυματισμούς. Πολλά από τα περιστατικά σημειώθηκαν καθώς οι οδηγοί προσπαθούσαν να παρκάρουν – ενώ μερικοί εξ’ αυτών θυμούνται πως πιθανότατα άγγιξαν κατά λάθος τα χειριστήρια αφής.

Volkswagen ID.4

Στην ιστοσελίδα της NHTSA, στο τμήμα παραπόνων, δημοσιεύτηκε στις 29 Αυγούστου του 2023 το εξής περιστατικό: «{Καθώς ξεπάρκαρα}, έστριψα το τιμόνι περίπου 180 μοίρες για να βγω από ένα σημείο στάθμευσης δίπλα στο πεζοδρόμιο. Όταν άφησα λίγο το τιμόνι (για να το αφήσω να γυρίσει πίσω στην «ευθεία»), ο δεξιός μου αντίχειρας άγγιξε το κουμπί ενεργοποίησης του cruise control (το οποίο κανονικά βρίσκεται στην αριστερή πλευρά του τιμονιού). Δεδομένου ότι είχα χρησιμοποιήσει το cruise control νωρίτερα στη διαδρομή, το cruise control τέθηκε ξανά σε λειτουργία και το αυτοκίνητο επιτάχυνε χωρίς να πατήσω τα πεντάλ. Ευτυχώς συνειδητοποίησα τι είχε συμβεί και πάτησα το πεντάλ του φρένου για να ακυρώσω το cruise control».

Volkswagen ID.4

Τον Ιανουάριο του 2024 δημοσιεύτηκε ένα ακόμα περιστατικό: «Το αυτοκίνητο έχει επιταχύνει μη ηθελημένα τρεις φορές κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους σε συνθήκες στάθμευσης. Την πρώτη φορά πέρασε πάνω από ένα κράσπεδο και μπήκε σε μια αυλή. Σκεφτήκαμε ότι θα μπορούσε να είναι λάθος, αλλά η γυναίκα μου, η οποία βρισκόταν πίσω από το τιμόνι, δεν είχε ποτέ ατύχημα στα 40 χρόνια που κατέχει το δίπλωμα. Όταν ξανασυνέβη, σκεφτήκαμε ότι ίσως είχε να κάνει με το cruise control και τα μπουτόν αφής, όμως κρατάμε το σύστημα απενεργοποιημένο, εκτός αν βρισκόμαστε σε αυτοκινητόδρομο. {Την τρίτη φορά} έτρεξε προς τα εμπρός, όμως {η οδηγός} κατάφερε να το σταματήσει ακριβώς τη στιγμή που ακούμπησε το παρκαρισμένο αυτοκίνητο μπροστά. {Δεν υπήρξε} Καμία ζημιά. Το πόδι ήταν στο φρένο καθώς σταματούσε. Αυτό το αυτοκίνητο δεν θα έπρεπε να κυκλοφορεί στο δρόμο».

Σύμφωνα με την δικογραφία, η Volkswagen παραβίασε αρκετές νομοθεσίες που αφορούν την προστασία των καταναλωτών τόσο στην Μασαχουσέτη όσο και στο Κονέκτικατ λόγω αυτού του συστήματος. Η εταιρεία έχει ήδη δηλώσει ότι, λόγω παραπόνων, τα κουμπιά αφής δεν θα βρίσκονται στο τιμόνι, χωρίς όμως να απαντά για το τι ισχύει με τα αυτοκίνητα που ήδη βρίσκονται στους δρόμους.


Google News icon

Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων