Volvo EX90 Performance Ultra – H κυριαρχία στην πιο ήρεμη μορφή της

Volvo EX90 – H κυριαρχία στην πιο ήρεμη μορφή της


Στην περιοχή της Χαϊδελβέργης, το Volvo EX90 Fully Electric Twin Motor Performance Ultra, αποδείχθηκε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο σχεδιασμένο λιγότερο για γρήγορη επιτάχυνση και περισσότερο για σταθερότητα, ασφάλεια και άνεση. Η οδήγηση στην κυκλοφορία της πόλης, σε επαρχιακούς δρόμους και σε αυτοκινητόδρομους, κατέστησε σαφές, ότι η Volvo δεν ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην σπορ παρουσία, αλλά μάλλον μεταφέρει την ιδέα του μεγάλου αυτοκινήτου τουρισμού, στο ηλεκτρικό μέλλον. 

Το δοκιμαστικό όχημα, στην κορυφαία έκδοση Ultra και με σχεδόν όλες τις διαθέσιμες επιλογές, έφτασε στην υψηλή τιμή των 117.620 ευρώ στη Γερμανία. Αυτό τοποθετεί σαφώς το EX90 στην premium κατηγορία, ανταγωνιζόμενο οχήματα όπως τα BMW iX, Audi Q8 e-tron και Mercedes EQS SUV και ταυτόχρονα σηματοδοτεί τη μετάβαση, σε μια νέα προοπτική για τη Volvo.

Volvo EX90 – H κυριαρχία στην πιο ήρεμη μορφή της
Volvo EX90: Απλός σχεδιασμός με ήρεμη, τεχνική παρουσία

Ο σχεδιασμός είναι έντονα εμπνευσμένος από το γνώριμο XC90, αλλά είναι πιο ομαλός, πιο τεχνικός και πιο μινιμαλιστικός. Το μπροστινό μέρος είναι κλειστό και ο συντελεστής οπισθέλκουσας 0,29 είναι αξιοσημείωτα χαμηλός, για ένα αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους. Με μήκος 5,04 μέτρα, πλάτος 2,15 μέτρα και ύψος σχεδόν 1,8 μέτρα, το EX90 καταλαμβάνει σημαντικό χώρο στο δρόμο, χωρίς να φαίνεται επιθετικό. Οι καθαρές γραμμές, η απουσία περιττών διακοσμητικών στοιχείων και οι συνεχείς φωτεινές λωρίδες στο πίσω μέρος, υπογραμμίζουν τη διακριτική σχεδιαστική γλώσσα. Οι ζάντες αλουμινίου των 22 ιντσών αεροδυναμικής σχεδίασης και το μεταλλικό φινίρισμα Denim Blue, συμπληρώνουν τη λειτουργική εμφάνιση. Είναι ένα αυτοκίνητο που δεν απαιτεί προσοχή, αλλά είναι αναμφισβήτητα εντυπωσιακό. 

Δείτε ακόμα: Volvo EX90: Το ηλεκτρικό «θηρίο» που αλλάζει τους κανόνες στα πολυτελή SUV

Volvo EX90 – H κυριαρχία στην πιο ήρεμη μορφή της

Στο εσωτερικό, η Volvo παρουσιάζει την τυπική, διακριτική της πλευρά. Ελαφριά υλικά, καθαρές επιφάνειες και ένας σε μεγάλο βαθμό λιτός σχεδιασμός, χαρακτηρίζουν τον χώρο. Αντί για κλασικό δέρμα, η Volvo χρησιμοποιεί Nordico, ένα συνθετικό υλικό κατασκευασμένο από ανακυκλωμένα πλαστικά. Η κατασκευή φαίνεται στιβαρή.

Volvo EX90 – H κυριαρχία στην πιο ήρεμη μορφή της

Η λειτουργική φιλοσοφία, ακολουθεί την τάση προς την ψηφιακή εποχή: σχεδόν όλες οι λειτουργίες ελέγχονται μέσω της κεντρικής οθόνης αφής, η οποία βασίζεται στο λειτουργικό σύστημα Android Automotive και είναι στενά ενσωματωμένη με τις υπηρεσίες Google. Το σύστημα λειτουργεί αξιόπιστα, αλλά χρειάζεται λίγος χρόνος για να το συνηθίσετε και να βασίζεστε αποκλειστικά στην οθόνη αφής. Οι ρυθμίσεις για τον κλιματισμό, τη θέρμανση καθισμάτων και την αναγεννητική πέδηση βρίσκονται σε υπομενού, κάτι που μπορεί να αποσπά την προσοχή κατά την οδήγηση. Επιπλέον, το σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, αφήνει περιθώρια βελτίωσης.

Volvo EX90 – H κυριαρχία στην πιο ήρεμη μορφή της

Στην καθημερινή χρήση, γίνονται εμφανείς αρκετές άλλες αδυναμίες. Το λογισμικό περιστασιακά ξεκινά με καθυστέρηση και ορισμένες συνδέσεις Bluetooth, απαιτούν πολλαπλές προσπάθειες. Η ενσωμάτωση του Apple CarPlay είναι περιορισμένη, αλλά ο φωνητικός έλεγχος μέσω του Google Assistant, λειτουργεί αξιόπιστα. Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας φαίνεται λειτουργικό, αλλά όχι ιδιαίτερα εύχρηστο. 

Volvo EX90 – H κυριαρχία στην πιο ήρεμη μορφή της

Το ηχοσύστημα Bowers & Wilkins με 25 ηχεία και ηχεία προσκέφαλων, προσφέρει πολύ καθαρό ήχο, αλλά παραμένει περισσότερο μια λεπτομέρεια για τους λάτρεις της μουσικής, παρά ένα καθοριστικό χαρακτηριστικό στην καθημερινή χρήση. Η συνολική ηχομόνωση του οχήματος είναι αξιοσημείωτη: ακόμη και σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου, το εσωτερικό παραμένει σε μεγάλο βαθμό απαλλαγμένο από θόρυβο ανέμου ή δρόμου. Τα ακουστικά κρύσταλλα και τα ηχοαπορροφητικά υλικά, εκπληρώνουν τον σκοπό τους και η οδηγική εμπειρία παραμένει αθόρυβη και συγκροτημένη. 

Δείτε ακόμα: Δοκιμή Volvo EX90: Η επιτομή της τεχνολογίας και της ασφάλειας 

Volvo EX90 – H κυριαρχία στην πιο ήρεμη μορφή της

Όπως είναι τυπικό για τη Volvo, τα καθίσματα είναι εργονομικά σχεδιασμένα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα προς όλες τις σχετικές κατευθύνσεις και προσφέρουν θέρμανση, εξαερισμό και λειτουργία μασάζ. Σε μεγαλύτερα ταξίδια, το EX90 αποδεικνύεται εξαιρετικά άνετο. Η μπροστινή θέση καθισμάτων, παρέχει εξαιρετική ορατότητα και έλεγχο, ενώ η δεύτερη σειρά καθισμάτων, προσφέρει άφθονο χώρο για τα πόδια. Η τρίτη σειρά καθισμάτων, όπως και τα περισσότερα επταθέσια αυτού του μεγέθους, είναι κυρίως κατάλληλη για παιδιά ή σύντομα ταξίδια. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ είναι 324 λίτρα με όλα τα καθίσματα στη θέση τους και 669 λίτρα με την τρίτη σειρά καθισμάτων αναδιπλωμένη. Ένας επιπλέον χώρος αποσκευών 53 λίτρων, παρέχει άφθονο χώρο για καλώδια φόρτισης και μικρότερα αντικείμενα.

Volvo EX90 – H κυριαρχία στην πιο ήρεμη μορφή της
Δυνατό, αλλά σκόπιμα χωρίς σπορτίφ ύφος

Με συνολικό βάρος 2.787 κιλών και μικτό βάρος οχήματος 3.390 κιλά, το EX90 είναι από τα βαρύτερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην κατηγορία του. Αυτό είναι αισθητό κατά την οδήγηση. Παρά την υψηλή ισχύ του συστήματος των 517 PS (245 PS μπροστά, 272 PS πίσω) και τη συνδυασμένη ροπή των 910 Nm, η απόκριση δεν είναι ποτέ εκρηκτική. Η επιτάχυνση και η παροχή ισχύος είναι ομαλές, ελεγχόμενες και προβλέψιμες.

Volvo EX90 – H κυριαρχία στην πιο ήρεμη μορφή της

Το σπριντ από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 4,9 δευτερόλεπτα είναι αναμφίβολα εντυπωσιακό, αλλά λιγότερο «καταιγιστικό» από ό,τι σε συγκρίσιμα οχήματα. Αυτό δεν οφείλεται στην έλλειψη ισχύος, αλλά στον τρόπο που την αποδίδει η Volvo. Ακόμα και στη λειτουργία Performance, το σύστημα μετάδοσης κίνησης παραμένει ισορροπημένο, δίνοντας προτεραιότητα στη σταθερότητα έναντι της απόκρισης. 

Δείτε ακόμα: Volvo EX90: Το premium ηλεκτρικό SUV

Volvo EX90 – H κυριαρχία στην πιο ήρεμη μορφή της

Σε επαρχιακούς δρόμους, η αερανάρτηση αποδεικνύεται άριστα ισορροπημένη. Το πλαίσιο φιλτράρει αξιόπιστα τις ανωμαλίες και τις ανώμαλες επιφάνειες, διατηρώντας παράλληλα το αμάξωμα ισορροπημένο, ακόμα και σε γρήγορες στροφές. Το τιμόνι είναι ελαφρύ και ευαίσθητο, χωρίς να δίνει τεχνητή αίσθηση, και παρέχει άφθονη ανατροφοδότηση. Μπορείτε να νιώσετε το βάρος του αυτοκινήτου, ειδικά κατά τη διάρκεια γρήγορων αλλαγών κατεύθυνσης, αλλά ο χειρισμός παραμένει ουδέτερος. Η ισορροπία μεταξύ άνεσης και ελέγχου είναι επιτυχής, αν και σαφώς κλίνει προς την άνεση.

Volvo EX90 – H κυριαρχία στην πιο ήρεμη μορφή της

Στην πόλη, το EX90 απαιτεί σημαντική προσοχή λόγω του πλάτους του. Τα γκαράζ και οι στενοί δρόμοι στην παλιά πόλη της Χαϊδελβέργης αποτελούν πρόκληση, παρόλο που η κάμερα 360 μοιρών και ο βοηθός στάθμευσης, παρέχουν ακριβή υποστήριξη. Η ανάλυση, ωστόσο, θα μπορούσε να είναι πιο ευκρινής. Η κίνηση με ένα πεντάλ είναι καλά ρυθμισμένη και επιτρέπει την ομαλή οδήγηση σε κυκλοφορία με σταμάτα-ξεκίνα, χωρίς δυσάρεστο φρενάρισμα με ανάκτηση ενέργειας. Παρ ‘όλα αυτά, το πεντάλ φρένου παραμένει σημαντικό, καθώς η σημαντική μάζα του οχήματος, προωθεί αισθητά προς τα εμπρός, όταν το πεντάλ γκαζιού απελευθερώνεται απότομα.

Volvo EX90 – H κυριαρχία στην πιο ήρεμη μορφή της
Η αποτελεσματικότητα παραμένει σταθερή, αλλά όχι εξαιρετική.

Στον αυτοκινητόδρομο, το EX90 είναι εξαιρετικά σταθερό. Το αυτοκίνητο αποπνέει μια αίσθηση ασφάλειας, ακόμα και σε πλευρικούς ανέμους ή σε λακκούβες. Ο ηλεκτρονικός περιοριστής ταχύτητας στα 180 χλμ./ώρα είναι τυπικός για τη Volvo. Στη διαδρομή μεταξύ Χαϊδελβέργης και Φρανκφούρτης, το EX90 αποδείχθηκε ένας ήσυχος και χαλαρός σύντροφος ταξιδιού. 

Volvo EX90 – H κυριαρχία στην πιο ήρεμη μορφή της

Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, το όχημα των σχεδόν τριών τόνων πέτυχε μέση κατανάλωση περίπου 24,5 kWh/100 km υπό μικτές συνθήκες οδήγησης. Στον αυτοκινητόδρομο, αυτή αυξήθηκε έως και στις 26 kWh, ενώ σε επαρχιακούς δρόμους μειώθηκε σε περίπου 20 kWh. Αυτό μεταφράζεται σε πραγματική αυτονομία μεταξύ 400 και 450 χιλιομέτρων – ανάλογα με τη θερμοκρασία, το φορτίο και το στυλ οδήγησης. Αυτό είναι εντός των προσδοκιών, αν και η επίσημη αυτονομία WLTP των 599 χιλιομέτρων, είναι σημαντικά πιο αισιόδοξη.

Volvo EX90 – H κυριαρχία στην πιο ήρεμη μορφή της

Το EX90 απέδειξε την πρακτικότητά του κατά τη φόρτιση. Σε σταθμούς ταχείας φόρτισης 300 kW, έφτασε για λίγο πάνω από 200 kW. Σύμφωνα με τη Volvo, η φόρτιση από το 10% έως το 80% χρειάστηκε περίπου 23 λεπτά, κάτι που είναι ένα αξιοσέβαστο ποσοστό λαμβάνοντας υπόψη τη μεγάλη μπαταρία των 107 kWh. Η καμπύλη φόρτισης παρέμεινε σταθερή και το σύστημα θερμικής διαχείρισης λειτούργησε διακριτικά. Στην καθημερινή χρήση, ωστόσο, το όχημα πιθανότατα θα φορτίζεται πιο συχνά σε επιτοίχιους φορτιστές 11 kW, οι οποίοι απαιτούν έντεκα ώρες για μια πλήρη φόρτιση. Μια προαιρετική αναβάθμιση στα 22 kW θα ήταν σίγουρα ευπρόσδεκτη για όσους δεν θέλουν να βασίζονται αποκλειστικά σε μια χαλαρή νυχτερινή φόρτιση.

Volvo EX90 – H κυριαρχία στην πιο ήρεμη μορφή της
Η ασφάλεια ως αναπόσπαστο κομμάτι της ταυτότητας

Η Volvo δίνει σαφή έμφαση στην ασφάλεια. Το EX90 είναι το πρώτο όχημα παραγωγής της μάρκας με σύστημα lidar. Τοποθετημένος στην οροφή, ο αισθητήρας ανιχνεύει αντικείμενα σε απόσταση έως και 250 μέτρων. Συμπληρώνεται από πέντε αισθητήρες ραντάρ, 16 αισθητήρες υπερήχων και οκτώ κάμερες. Αυτά τα δεδομένα αποτελούν τη βάση για μελλοντικές λειτουργίες υποβοήθησης οδηγού, συμπεριλαμβανομένων σεναρίων ημιαυτόνομης οδήγησης.

Volvo EX90 – H κυριαρχία στην πιο ήρεμη μορφή της

Το Pilot Assist λειτουργεί ήδη πολύ αξιόπιστα: διατηρεί με ακρίβεια τη θέση και την απόσταση στη λωρίδα κυκλοφορίας, αντιδρά ήρεμα στις μεταβαλλόμενες συνθήκες κυκλοφορίας και αποφεύγει τις ξαφνικές παρεμβάσεις. Το σύστημα παρακολούθησης οδηγού λειτουργεί επίσης διακριτικά. Οι οδηγοί που απομακρύνουν τα μάτια τους από τον δρόμο για μεγάλο χρονικό διάστημα, προειδοποιούνται τόσο οπτικά όσο και ακουστικά. 

Volvo EX90 – H κυριαρχία στην πιο ήρεμη μορφή της

Η φιλοσοφία ασφάλειας συμπληρώνεται από αισθητήρες εσωτερικού χώρου που ανιχνεύουν κίνηση. Αυτοί έχουν σχεδιαστεί για να αποτρέπουν την τυχαία παραμονή παιδιών ή ζώων στο αυτοκίνητο. Όλες οι σειρές καθισμάτων είναι εξοπλισμένες με αερόσακους κεφαλής, ώμων και πλευρικούς αερόσακους. Συνολικά, το EX90 δίνει την αίσθηση ότι η ασφάλεια δεν είναι ένα πρόσθετο, αλλά μάλλον ένα θεμελιώδες χαρακτηριστικό.

Volvo EX90: Ένα ηλεκτρικό SUV που διατηρεί την ψυχραιμία του

Σε σύγκριση με ανταγωνιστές όπως η BMW iX ή η Mercedes EQS SUV, το EX90 φαίνεται πιο συγκρατημένο, σχεδόν συντηρητικό. Η τεχνολογία του είναι σύγχρονη, η αυτονομία είναι αποδεκτή, η φιλοσοφία ασφάλειας υποδειγματική και η ποιότητα κατασκευής υψηλή. Αλλά το συναίσθημα, το παιχνίδι ή οι στιγμές έκπληξης, απουσιάζουν σκόπιμα. Η Volvo παραμένει ορθολογική. 

Volvo EX90 – H κυριαρχία στην πιο ήρεμη μορφή της

Έπειτα, υπάρχει και η τιμή. Με πάνω από 117.000 ευρώ για το Ultra φαίνεται υψηλή, ακόμη και με τον πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό του. Μόνο μικρά έξτρα, όπως φιμέ τζάμια, κοτσαδόρος ή παιδικό κάθισμα, παραμένουν προαιρετικά. Λαμβάνοντας υπόψη το μέγεθος, την ποιότητα κατασκευής και τα χαρακτηριστικά ασφαλείας, η τιμή είναι δικαιολογημένη. Παρ’ όλα αυτά, είναι αλήθεια ότι το EX90, του οποίου η βασική έκδοση κοστίζει περίπου 84.500 ευρώ στη Γερμανία, δεν είναι ένα αυτοκίνητο για το ευρύ κοινό, αλλά μάλλον για ένα σαφώς καθορισμένο πελατολόγιο, που είναι πρόθυμο να πληρώσει αυτό το ποσό για ηρεμία, ασφάλεια και προβλεψιμότητα.

Volvo EX90 – H κυριαρχία στην πιο ήρεμη μορφή της

Το Volvo EX90 καταδεικνύει ότι η ηλεκτρική κινητικότητα, δεν χρειάζεται να είναι θορυβώδης, παιχνιδιάρικη ή φουτουριστική. Δεν είναι μια τεχνολογική επίδειξη που πειραματίζεται με νέες ιδέες, αλλά μάλλον ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο τουρισμού, που μεταφέρει οικείες αξίες στο μέλλον. Όσοι αναζητούν κάτι τέτοιο, θα βρουν το EX90 έναν πολύ αρμονικό σύντροφο. Όσοι αναζητούν περισσότερο αυθορμητισμό και ευκολία οδήγησης, καλύτερα να ψάξουν αλλού. 

Πηγή: elektroauto-news.net

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Ροή Ειδήσεων