WRC-Ράλλυ Ιαπωνίας: Ο Sebastien Ogier νικητής στο «1-2-3» της Toyota – motorone.gr
Ο Sebastien Ogier έθεσε τις βάσεις για ένα συναρπαστικό φινάλε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ με τη νίκη του στο Ράλλυ Ιαπωνίας, επικρατώντας με μικρή διαφορά τον team-mate του και αντίπαλό του στη μάχη για τον τίτλο Elfyn Evans. Η Toyota Gazoo Racing γιόρτασε έναν ακόμη θρίαμβο, καταλαμβάνοντας τις τρεις πρώτες θέσεις, με τον 23χρονο Φινλανδό Sami Pajari να ανεβαίνει για πρώτη φορά στο βάθρο ενός αγώνα του WRC.
Οι δύο διεκδικητές του τίτλου, Ogier και Evans, ξεκίνησαν την τελευταία ημέρα του Ράλλυ Ιαπωνίας με διαφορά 6,5 δευτερολέπτων και αρχικά φαινόταν ότι ο Evans θα έγραφε τον ταχύτερο χρόνο στην πρώτη ειδική διαδρομή της Κυριακής, έχοντας προβάδισμα 7,5 δευτερολέπτων έως ένα σημείο της ειδικής διαδρομής Nukata.
Κατά τη διάρκεια της πρώτης ειδικής διαδρομής της Κυριακής, άρχισε να βρέχει δυνατά, με αποτέλεσμα οι οδηγοί να αναζητούν πρόσφυση σε απρόβλεπτες συνθήκες, κάτι που αρχικά εκμεταλλεύτηκε ο Evans.
]]>
ΟΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Αυτές οι συνθήκες συνέβαλαν στην έξοδο του Adrien Fourmaux από τον δρόμο. Το Hyundai i20 N Rally1 του Γάλλου προσέκρουσε σε δέντρα, με αποτέλεσμα να ξηλωθεί η πόρτα συνοδηγού του και να σκορπιστούν πολλά θραύσματα στο δρόμο. Το αποτέλεσμα ήταν να αιφνιδιαστεί ο Evans και να χάσει σχεδόν όλο το χρόνο που είχε κερδίσει μέχρι εκείνη τη στιγμή.
Το πρώτο μισό αυτής της ειδικής διαδρομής ώθησε τον Ogier να πιέσει περισσότερο, καθώς παραδέχτηκε ότι δεν είχε βρει τον σωστό ρυθμό για να ξεκινήσει την ειδική διαδρομή της Nukata. Ο Γάλλος 8άκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής ήταν ταχύτερος του Evans σε όλες τις υπόλοιπες ειδικές διαδρομές, κατακτώντας τη νίκη με διαφορά 11,6 δευτερολέπτων.
Ο Ogier επικράτησε επίσης στη δραματική τελική Power Stage με διαφορά μόλις 0,096 δευτερολέπτων από τον Evans, εξασφαλίζοντας έτσι το μέγιστο σκορ των 35 βαθμών. Ο Evans ηττήθηκε οριακά από τον Ogier και στις τρεις ευκαιρίες βαθμολόγησης.
O Ουαλός τερμάτισε 5,1 δευτερόλεπτα πίσω από τον Ogier στην κατάταξη της Super Sunday, πράγμα που σημαίνει ότι ο Γάλλος μείωσε τη διαφορά στη μάχη για τον τίτλο σε μόλις 3 βαθμούς, με μόνο τον τελευταίο ράλλυ στη Σαουδική Αραβία να απομένει για την ολοκλήρωση της σεζόν.
Ο Kalle Rovanpera, που βρέθηκε πολύ πιο πίσω στη γενική κατάταξη στα αρχικά στάδια του αγώνα, παραμένει μαθηματικά στη μάχη για τον τίτλο, αλλά ρεαλιστικά χρειάζεται τόσο ο Evans όσο και ο Ogier να αντιμετωπίσουν σοβαρές δυσκολίες στο φινάλε της σεζόν στη Σαουδική Αραβία για να έχει οποιαδήποτε ελπίδα να γίνει Πρωταθλητής.
Η ευκαιρία να σημειώσει ο Φινλανδός ένα καλό αποτέλεσμα χάθηκε λόγω ενός τραυματισμένου βραχίονα στην πίσω αριστερή ανάρτηση του Toyota GR Yaris Rally1, ζημιά που ξεκίνησε όταν χτύπησε ένα πεζοδρόμιο στην ΕΔ2. Ένα δεύτερο χτύπημα στον πίσω αριστερό τροχό, σε μία αριστερή στροφή στην ΕΔ3 στην οποία ο Rovanpera εισήλθε πολύ γρήγορα έσπασε ολοκληρωτικά το βραχίονα, γεγονός που του κόστισε αρκετά λεπτά, καθώς έκοψε ρυθμό για να καταφέρει να φτάσει στο επόμενο σημείο ελέγχου.
Ο ρυθμός που ακολούθησε ο Rovanpera του την Κυριακή του επέτρεψε να συγκεντρώσει συνολικά 12 βαθμούς. Δεν κατάφερε να κάνει κάτι καλύτερο στο τελικό σκέλος, λόγω του δυσμενή συγχρονισμού της βροχής για τη θέση που κατείχε στο δρόμο. Κατάφερε να ανέβει έως την 6η θέση της γενικής κατάταξης έως την καρό σημαία, από την 23η θέση στην οποία είχε πέσει μετά την ΕΔ4.
Η εγκατάλειψη του Fourmaux το πρωί της Κυριακής ανέβασε τον Sami Pajari στην 3η θέση, με τον νεαρό Φινλανδό οδηγό της Toyota να ανέβει στο βάθρο στην πορεία του στο WRC στη 16η συμμετοχή στην ανώτερη κατηγορία Rally1. Ο Pajari βρισκόταν στην 5η θέση για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα, αλλά πέρασε 4ος μετά την εγκατάλειψη του Takamoto Katsuta το Σάββατο, όταν ο τοπικός ήρωας έσπασε το υδραυλικό τιμόνι του Toyota GR Yaris Rally1 του, έχοντας προσκρούσει σε πλαστικές μπαριέρες στην ειδική διαδρομή του Mt. Kasagi.
Ο Ott Tanak ήταν ο μοναδικός οδηγός της Hyundai που τερμάτισε το Ράλλυ Ιαπωνίας, στην 4η θέση, πάνω από 1 λεπτό πίσω από τον Pajari. Δεν υπήρξαν σημαντικές ανατροπές για τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή του 2019. Δεν είχε το ρυθμό των προπορευόμενων στις πρώτες ημέρες και η αντικατάσταση του διαφορικού στο αυτοκίνητό του πριν από το σκέλος της Κυριακής αποκάλυψε γιατί είχε συμβεί αυτό.
Ο Gregoire Munster με το Ford Puma της M-Sport έκανε ό,τι χρειαζόταν για να προστατεύσει την 5η θέση από την επίθεση του Rovanpera. Αυτός ήταν ο πρώτος τερματισμός εντός της πρώτης πεντάδας τόσο για τον ίδιο όσο και για την M-Sport Ford από το Ράλλυ Σαφάρι Κένυα το Μάρτιο.
Το μοναδικό Ford Puma που εξακολουθούσε να αγωνίζεται αντιμετώπισε δυσκολίες την τελευταία μέρα, χάνοντας περίπου 2 δλ. ανά χλμ. σε ρυθμό. Ο Munster ένιωθε ότι βρισκόταν στο όριο της πρόσφυσης με τα άγνωστα σε για όλους ελαστικά βροχής και δεν ήθελε να πάρει μεγαλύτερο ρίσκο με το καλύτερο αποτέλεσμα της σεζόν του να διακυβεύεται.
Ο Oliver Solberg ήταν άνετα το ταχύτερο αυτοκίνητο της κατηγορίας Rally2 με το Toyota GR Yaris της Printsport και τερμάτισε στην 7η θέση της γενικής κατάταξης, αλλά δεν ήταν εγγεγραμμένος για βαθμούς στο WRC2, έχοντας ολοκληρώσει τη βαθμολογούμενη σεζόν του έχοντας εξασφαλίσει μαθηματικά τον τίτλο στη Χιλή.
Αυτό άφησε τον Alejandro Cachon (και αυτός με Toyota GR Yaris Rally2) να εξασφαλίσει την πρώτη νίκη της καριέρας του στο WRC2, εμπρός από τον Nikolay Gryazin (Skoda Fabia RS Rally2) στις δύσκολες συνθήκες της Κυριακής, με διαφορά 54,6 δλ.
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!
Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ’ ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.






